Kako biste ocenili razvoj tržišta marketinških komunikacija u Srbiji u poslednjih godinu dana? Šta se promenilo, i u kom smeru idemo?
Spojilo se ono što smo godinama unazad smatrali nespojivim. Marketing i društvena odgovornost su se nekako baš prepoznali i zbližili i koliko mogu da ispratim aktivnosti u različitim industrijama, ne samo u našoj – ljubav cveta! Na kraju dobismo i novu kovanicu, društveno-odgovorni marketing. A za sve su „krivi” GenZeri. Mnogo se truda ulagalo i ulaže u povezivanje sa njima, ali oni za vraga traže sve više i više, nije im dovoljan odličan proizvod i izuzetno korisničko iskustvo. Hoće brendove koji imaju pozitivan uticaj. Kompanije koje uključuju filantropiju u svoj poslovni model. Žele posvećenost, istrajnost i pristup odgovornom poslovanju koji traje duže od jedne marketinške kampanje. I kompanije, brendovi ih slušaju. U svetu a sve više i više kod nas. Tu mislim da je najveća i suštinska promena. U percepciji. U sve boljem razumevanju širih interesa zajednice u kojoj živimo i radimo. U aktivnostima, inicijativama, velikim i malim. Većina kompanija daje neki doprinos. Nebitno da li je u pitanju npr., jedno drvo ili šuma, tog doprinosa ranije nije bilo. Nebitno je da li je neko kampanjom od komarca napravio slona, bitna je reakcija, delanje. Aplaudiram svima na svakom doprinosu. I odabranom smeru.
U kojoj meri danas marketinške aktivnosti utiču na ukupne poslovne rezultate kompanije?
Marketing i prodaja ne mogu jedno bez drugog, zapravo funkcionišu mnogo bolje kada rade zajedno, rame uz rame i nisu u potpunosti fokusirani na svoje specifične ciljeve već na poslovni rezultat. Suštinski, marketing i prodaja dele zajednički cilj – nove klijente.
Ako je marketing kormilar kompanije, zašto se, kada kriza nastupi, prvo se seku marketing budžeti?
Pa nije baš tako. Niti je marketing kormilar kompanije (ps. za mene je to Brend), niti se prvo seku marketinški budžeti. Mislim da je to više urbana legenda. Uvek me čudi kako niko nikad ne pominje povećanje marketinških budžeta, i to se dešava zar ne?
Šta Mark Awards znači za Vas lično i kako će uticati na Vašu dalju karijeru?
To je nagrada koja pre svega slavi našu struku. Struka nominuje, struka prepoznaje individualni rad i postignuća, struka i nagrađuje. Otud imate i veću odgovornost prema toj našoj divnoj struci. Kad vas vaši nagrade osim što vas taj čin dirne on vas na neki način još više obavezuje, da budete još bolji, da tim kojim rukovodite bude još bolji. Velika je čast dobiti je i još jednom od srca hvala. A kad smo kod uticaja, sigurno će me s vremena na vreme podsetiti da i sreća prati hrabre.