Na koji način je prethodnih nekoliko godina raznih kriza uticalo na brendove? Da li su se upravo tokom krize na tržištu istakli brendovi – super heroji?
Tokom pandemije polje marketinga i komunikacija se znatno promenilo. U tom novom okruženju, da bi se istakao, brend je morao da preuzme mnogo angažovaniju ulogu. Svi smo postali deo jedne šire, u tom momentu nepredvidive priče i veliki broj brendova je izašao iz svoje realnosti i ušao u drugu, stavio plašt Supermena i hrabro se borio protiv tog nevidljivog neprijatelja. To je bilo dosta zahtevno, a jedna od glavnih promena je bio izlazak iz jednog klasičnog advertisinga i ulazak u drustveno angažovanu komunikaciju sa potrošačima. U vreme kada je ceo svet bio preplavljen nesigurnostima, veliki broj brendova je hrabro odgovarao na izazove kroz inovaciju, prilagodljivost, transparentnost i društvenu odgovornost.To jeste moć superheroja i jeste za svaku pohvalu.
Šta danas znači izuzetan poslovni uspeh brenda?
Izuzetan poslovni uspeh brenda danas znači mnogo više od samih brojki i prodaje. U eri brzih promena i kratkog fokusa, imperativ ‘biti drugačiji’ nikada nije bio izraženiji. Brendovi moraju uložiti sve veće napore kako bi privukli pažnju ciljne grupe koja postaje sve zahtevnija.
Društvene mreže su postale epicentar komunikacije o brendovima, gde svako ima priliku da iznese svoje mišljenje. Ovo postavlja veći izazov pred brendove da budu autentični, društveno odgovorni i transparentni. Stvaranje emotivne veze s potrošačima i pružanje vrednosti koja prevazilazi osnovnu funkciju proizvoda postalo je ključno. Brendovi koji uspeju da istinski razumeju i zadovolje očekivanja svoje ciljne grupe, uz neprestanu inovaciju i prilagodljivost, imaju šansu da postignu izuzetan poslovni uspeh.
U kom smeru bi trebali da se transformišu brendovi imajući u vidu da živimo u hiperpersonalnoj eri?
U hiperpersonalnoj eri brendovi će morati da koriste najsavremenije tehnologije i maksimalno prate trendove ukoliko žele da odgovore na ono danas veoma važno pitanje potrošača Gde sam tu ja?
To nas dovodi do toga da će brendovi morati da se transformišu u angažovane brendove kako na emotivnom tako i na društvenom nivou. Međutim, u bliskoj budućnosi možemo da očekujemo da će brendovi morati da transformišu i kanale komunikacije da bi ispričali svoju suštinu i zadržali pažnju. Istraživanja su pokazala da pažnja prosečnog čoveka u 21. veku traje 3 sekunde, što je posledica digitalizacije društva. To dalje implicira da naša poruka treba za 3 sekunde da zainteresuje potrošača, inače smo ga izgubili i on nastavlja da skroluje kroz more sadržaja koji mu nude drugi brendovi, zato mislim da je transformacija kanala komunikacija za nijansu važnija.
Šta Mark Awards znači za Vas lično i kako će uticati na Vašu dalju karijeru?
Svaka nagrada je priznanje da ste uradili nesto dobro. I sama po sebi nas motiviše da nastavimo još bolje i snažnije i uvek je potvrda da smo na pravom putu. Ova nagrada, nije samo priznanje meni kao pojedincu, već i rezultat timskog rada, podrške mojih kolega i saradnika koji su delili svoju strast i viziju sa mnom. Ona predstavlja našu posvećenost inovacijama, kreativnosti i stalnom usavršavanju. A kako će uticati na moju dalju karijeru, vrlo pozitivno, u to sam sigurna!