Glumica Milena Radulović ovogodišnja je dobitnica Nagrade za žensku hrabrost koju dodeljuje kompanija Avon. Milena Radulović dobila je nagradu za hrabrost da kaže istinu, odnosno prijavi i javno progovori o seksualnom nasilju koje je doživela, što je osmelilo brojne druge žene da progovore o svojim iskustvima u pokušaju da konačno stanu na put nasilnicima. 

Avon već tradicionalno dodeljuje ovu nagradu u sklopu globalne kampanje „16 dana aktivizma“ a u okviru akcije Reci NE nasilju nad ženama sa željom da pruži podršku, nagradi zalaganje i doprinos u borbi protiv rodno zasnovanog nasilja. 

„Hvala kompaniji Avon za ovu nagradu jer ona je dokaz da seksualno zlostavljanje, uznemiravanje i nasilje prestaju da budu tabu teme na ovim prostorima. To što sam ja javna ličnost možda je pomoglo da se brže i lakše čuje za ovo kroz šta sam ja i druge devojke i devojčice prošle, ali ovo je nagrada i poruka svim ženama koje prolaze kroz isto. Kada mi se sve to dešavalo, ja sam mislila da sam jedina osoba na svetu koja prolazi kroz tako nešto jer nikada ništa slično nisam čula ni u jednom razgovoru. A kada sam počela otvoreno da pričam shvatila sam da nisam jedina. Baš zato je jako važno da žene shvate i budu svesne da, ako im se tako nešto dešava, mogu da pobegnu iz kandži manipulacije koje zlostavljanje podrazumeva, da nisu same u tome, da mogu da se otvore nekom bliskom ko će ih čuti i razumeti. Već sada, nakon bezmalo tri godine je jasno da nisu same, da nisu jedine, da je svaka od nas prošla kroz makar nešto neprijatno i ponižavajuće, a borba se nastavlja da javnost i institucije, ljudi na društvenim mrežama zaštite žrtve, a ne pravdaju nasilnike“, istakla je Milena Radulović prilikom uručenja nagrade.

Kompanija Avon svake godine, povodom globalne kampanje 16 dana aktivizma sprovodi međunarodno istraživanje o položaju žena širom sveta. I najnovije, ovogodišnje, otkriva da mnogim ženama partner utiče ili kontroliše određene aspekte njihovog izgleda. Čak jedna petina (20%) ispitanih žena je u nekom trenutku svog života imala partnera koji je uticao na to da li će se šminkati ili ne, dok isti broj kaže da ih njihov partner kontroliše da li nose šminku. Od žena koje su rekle da partner kontroliše koliko šminke koriste, najveći broj je među onima starosti 25-34 godine (30%). Šokantna činjenica je da je skoro jedna od šest (15%) žena koristila šminku da bi sakrila povrede nanesene od strane partnera. Više možete pronaći u videu.

„Iako je danas položaj žena znatno povoljniji nego ranijih godina, nasilje nad ženama i dalje je jedan od najčešćih vidova kršenja ljudskih prava. Kakva je situacija u našoj zemlji jasno govore podaci Autonomnog ženskog centra, našeg stalnog partnera u projektu Reci NE nasilju nad ženama, da je samo tokom ove godine 1101 žena pozvala njihov SOS telefon i u 73% slučajeva im je bila potrebna podrška što je za 16% više u odnosu na 2022. godinu. Zapaženo je da je 92% njih pretrpelo psihološko a 59,3% fizičko nasilje. Neke devojčice, devojke i žene su skupile snagu i prijavile nasilje, neke nisu, a neke neće nikad. Hrabra ispovest Milene Radulović pokrenula je lavinu i javnu diskusiju u našoj zemlji o seksualnom zlostavljanju i nasilju uopšte. Baš zbog toga je Milenina uloga u ovoj temi od neprikosnovenog značaja za naše društvo, a od presudnog da bude odabrana da ponese Nagradu za hrabrost da kaže istinu“, istakla je direktorka prodaje kompanije Avon, Marija Radaković.

Avon Akcija Reci NE nasilju nad ženama pokrenuta je 2008. godine i kroz edukativne programe i donacije, zalaže se za zaustavljanje i sprečavanje nasilja nad ženama. Do sada su u okviru ove Avon akcije, donacijom sigurnosnih sistema opremljene 3 sigurne kuće u Srbiji i podržan projekat „ONAsnaživanje“, kao i projekat Autonomnog ženskog centra „Mogu da neću. Ljubav nije nasilje!“. Za podizanje svesti javnosti o ovoj temi realizovane su i brojne kampanje poput „Možeš drugačije“, „Nisi sama“, kao i „Sportska borba je izazov, porodična je zločin“. 

Kompanija Avon 2019. godine je postavila Skulpturu ženske hrabrosti, kao simbol Beograda koji ima za cilj da ohrabri žene i podrži ih da kroz život koračaju uzdignute glave. Njen autor je Marko Lađušić, profesor na Fakultetu primenjenih umetnosti a nagrada je i ove godine simbolično uručena ispred skulpture. 

Sve žene koje zatrebaju pomoć i savet, mogu da se jave na besplatan broj telefona Autonomnog ženskog centra 0800 100 007.

O Avon kompaniji

U Avon kompaniji verujemo da je bolji svet za žene – bolji svet za sve! Mi smo brend za negu lepote koji veruje u moć žene, inspirišući njihovo samopouzdanje i pružajući mogućnost da ostvare svoj potencijal. 

Milioni nezavisnih Avon Dama širom sveta distribuira kultne Avon brendove preko svojih društvenih kanala a više od 10% od svake kupovine doprinosi ženskom preduzetništvu i pomaže bolju budućnost žena.  Avon se zalaže za rodnu ravnopravnost, osluškuje potrebe žena, glasno govori o problemima i podstiče pozitivne promene. Preko Avona i Avon fondacije donirano je preko 1,1 milijarde dolara, sa fokusom na borbu protiv nasilja nad ženama i raka dojke. Avon je i deo Natura &Co grupe.

*Saznajte više na www.avonworldwide.com.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.