Kako biste opisali ulogu Schneider Electric HUB-a u razvoju Srbije?

U Srbiji smo već dugo prisutni i možemo da kažemo da je naš Hub u potpunosti konsolidovan ne samo u okviru naše grupacije već i šire, jer predstavlja referentnu tačku i standard. Pre par godina su elektrodistributivne kompanije imale mnogo centralizovaniji kapacitet proizvodnje struje i tržišta električne energije bila su prilično bliska.

Sada, sa procvatom obnovljivih izvora, potrošača-proizvođača i električnih vozila, mnogo je izazovnije i delikatnije upravljati mrežom jer to zahteva mnogo više softvera i automatizacije. Takvo rešenje smo osmislili ovde pa je zato broj projekata koje treba da sprovedemo sa našim srpskim timovima u porastu. Naši klijenti izuzetno poštuju i cene tehnički kapacitet naših timova u Srbiji. Sa ponosom možemo da kažemo da je kvalitet našeg rešenja u vidu sistema za upravljanje distribucijom u Srbiji verovatno najbolji na tržištu.

Možete li nam dati ličnu i profesionalnu procenu tekućih HR trendova u Evropi?

Možemo da kažemo da je tržište rada u Evropi u previranju. Po podacima Eurostata, stope nezaposlenosti u mnogim zemljama su niže nego ranije, a broj slobodnih radnih mesta je značajno porastao u 2021. i 2022. godini. Povrh svega toga, naša radna snaga stari i u mnogim zemljama se tržište rada smanjuje jer veći broj ljudi odlazi u penziju nego što se priključuje tržištu rada. Tu je i činjenica da sve kompanije imaju potrebu za određenim veštinama u oblastima nauke o podacima, sajber bezbednosti, klaud računarstva… vlada nedostatak takvih veština i zato potražnja i ponuda nisu u ravnoteži.

Kada sagledate sve ovo što je navedeno, vidite da postoji velika konkurencija za privlačenje talenata sa različitim ishodima. Sada tržištem upravljaju zaposleni, a ne poslodavci (treba da imate veoma privlačnu ponudu za zaposlenog), postoji velika potreba za imigrantima, kompanije treba da ojačaju partnerstva sa univerzitetima itd. Ovo je izuzetno zanimljivo vreme za HR profesionalce.

Kakva je trenutna situacija sa mladim talentima u Srbiji i možete li nam reći nešto više o vezi SE sa univerzitetima?

Kompanije i univerziteti moraju da povećaju i prošire svoja partnerstva. Ranije je saradnja bila ograničena i uglavnom se svodila na to da se studenti opskrbe znanjem potrebnim za budućnost. Važno je da kompanije dele svoje potrebe za znanjem i veštinama sa univerzitetima kako bi oni razumeli koji su poslovni zahtevi i pripremili prilagođene programe koji ispunjavaju te potrebe. Kompanije takođe moraju da podrže univerzitete u vidu opreme/tehnologije i predavanja/profesora. S obzirom na manjak određenih veština, sve više ekosistema u okviru kompanija sarađuje međusobno i sa univerzitetima na pripremi programa koji omogućavaju i da zaposleni unaprede veštine i da se obuče budući profesionalci.

Naše partnerstvo sa Univerzitetom u Novom Sadu je pravi primer u smislu saradnje koja pokriva mnoge navedene elemente i koja je od ključnog značaja da naši timovi steknu precizno tehničko znanje potrebno za naš ADMS (Advance Digital Management Systems) segment poslovanja. Srbija je oduvek cenjena kao zemlja sa kvalitetnim tehničkim profesionalcima i univerzitetima i mi to možemo u potpunosti da potvrdimo.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.