Za nama je vikend u kome se održalo finale jednog zanimljivog takmičenja, koje je trajalo skoro čitavu proteklu nedelju. Naime, profesori i studenti Fakulteta organizacionih nauka, okupljeni oko organizacije BBICC (Belgrade Business International Case Competition) ugostili su takmičare, svoje kolege sa renomiranih svetskih univerziteta. Takmičari su grupisani u 20 timova od po 4 člana, od kojih su 19 timova iz celog sveta i jedan tim sa FON-a.
Rešavanje studija slučaja je interaktivna metoda učenja koja je nastala na Harvardu, a primenjuje se u raznim granama nauke, kako kaže profesorka Vesna Damjanović, koja je i osnivač Case Study kluba na FON-u. „Kako to funkcioniše? Sama studija slučaja predstavlja problem ili izazov jedne organizacije, koja može biti mala organizacija, velika kompanija ili čak nevladina organizacija. Ti izazovi se postavljaju pred studente koji se stavljaju u ulogu donosioca odluke. Oni analiziraju podatke, identifikuju probleme i daju predloge.” – dodaje profesorka.
Izazov na ovom takmičenju je da se rešavaju studije slučaja iz realnih poslovnih okruženja, gde same teme zadaju strateški partneri ovog takmičenja. Partneri koji su zadali teme su Coca Cola, TeleGroup i Saga New Frontier Group, čija je studija prezentovana u finalu takmičenja, kao najzahtevnija i koja se rešavala 24 sata.
U svojoj trodecenijskoj misiji, Saga je uvek bila oslonac mladim stručnjacima i nezaobilazna stanica u kojoj su se upijala iskustva za dalje poduhvate i razvoj karijere. Tako je i ovog puta bilo, Sagina kognitivna softverska platforma bazirana na veštačkoj inteligenciji, koji osavremenjuje način komunikacije, čiji je zadatak da zbližava pružaoce i korisnike usluga, popularni chatbot „Weaver“, bio je tema oko koje su se lomila koplja za prva mesta.
Da ovo takmičenje zaista ima jedinstven karakter i težinu svedoči i činjenica da je glavna motivacija ovim ljudima – izazov. Nisu u pitanju nagrade i bilo šta u materijalnom smislu, već jedinstvenost zadatka na kome rade, gde mogu sebe i svoju stručnost da izlože velikom testiranju. Taj uslov je BBICC ove godine definitivno i ispunio izabravši izazovne teme, a posebno globalno aktuelne iz oblasti informacionih tehnologija, kao što su digitalna transformacija i njeni vodeći sledbenici, veštačka inteligencija i mašinsko učenje.
Stručni žiri, sastavljen od predstavnika kompanija koje su davale zadatke, stručnih saradnika i zamenik predsednika upravnog odbora Raiffeisen banke, Petar Jovanović, jednoglasno su rangirali prve tri ekipe 1) Lazaridis School of Business and Economics, sa univerziteta Wilfrid Laurier iz Kanade 2) FEP Economics and Management sa Porto univerziteta iz Portugala i kao 3)John Molson School of Business sa univerziteta Concordia, takođe iz Kanade.
„Vrlo sam zadovoljan našim učešćem na ovom takmičenju zato što smo dobili više od očekivanog. Osnovna ideja je bila da čujemo od mladih ljudi njihovu perspektivu na neke biznis probleme koji nas muče, a oni su nam dali čak i više od toga‚ zato što su razmišljali u potpunosti van nekih granica koje često nameće dnevno poslovanje. Razmišljali su kao što to oni sami jesu, a to je kao mladi ljudi koji su neko ko će biti budućnost i neko ko će biti korisnik do koga nam je najviše stalo“, rekao je Nebojša Bjelotomić, generalni direktor Sage.