Više od 25 godina aktivni ste u industriji marketing podataka, kao marketing i data strateg. Karijeru ste počeli kao istraživač tržišta, a nastavili kao strateški menadžer u kompaniji Coca-Cola. Osnovali ste dva startupa i bili među liderima jedne od vodećih svetskih kompanija za istraživanje tržišta – GfK. Sada, kako ste na čelu vodećeg agencijskog sistema u Jugoistočnoj Evropi, pred vas su sigurno postavljeni i novi ciljevi, što kompanijski, što vaši. Čime ćete biti zadovoljni?
Direct Media United Solutions je počela sa zakupom, prodajom i media planiranjem u regionu i te usluge su vrlo brzo bile dopunjene i ostalim marketing servisima poput izrade kreativnih rešenja, PR-om i ostalim komunikacijskim servisima bez kojih nema integrisanog marketing pristupa. Dinamične, rekla bih i radikalne promene na strani medija i zahteva samih potrošača (odnosno različitih publika) dižu potrebu prilagođavanja biznis modela i procesa na viši nivo. Digitalizacija, odnosno digitalna transformacija zasnovana na naprednijem korišćenju podataka koji će marketing naših klijenata učiniti efikasnijim i preciznijim jeste pravac kojim smo krenuli i kojim nastavljamo dalje. Naš digitalni sektor (koji je naša jasna konkurentska prednost već sada) i dubinsko poznavanje internet i hibrid biznis modela (analogni nestaju) odlična je baza za inovacije. Ići ćemo putem integracije marketing komunikacije na novim medijima (na primer retail media networks), preciznijeg razumevanja, pronalaženja i komunikacije relevantnoj publici. Investicije i data resursi naše matične kompanije, United grupe, tu će nam jako pomoći. Što sam duže tu, sve više zanimljivih prilika otkrivam. Zamislite samo bogatstvo first party podataka kojim grupa raspolaže. Ukratko, biću zadovoljna ako uspemo da transformišemo naš biznis model tako da stvori nove uslove za rast i da uvedemo inovacije koje su nove i za svet. Izazovi iz okruženja su brojni, a mi ćemo se boriti za uspeh najbolje što umemo – znanjem, kvalitetom i integritetom.
Početkom ove godine odjeknula je u javnosti informacija da Direct Media United Solutions odlučivanje zasnovano na marketing podacima podiže na viši nivo. Šta to znači za vas, vaše klijente i krajnje korisnike?
Razumevanje klijenata više nije luksuz, već neophodnost za opstanak i rast. Intuicija i osećaj iz stomaka, na koje su se biznisi često oslanjali, ustupaju mesto novoj praksi: donošenju odluka zasnovanom na podacima. Prepoznajući ovu promenu, Direct Media United Solutions je krajem prošle godine napravila važan strateški potez ojačavši svoj tim timom stratega baš ih ove oblasti. Za naše klijente i njihove kupce i korisnike to znači bolje korišćenje marketing podataka za bolje marketing odluke i merljive rezultate. Analizom i integracijom različitih izvora podataka kao što su transakcije, podaci o lojalnosti, istraživanja ili digitalni tragovi, kompanije sada mogu celovito da oslikaju svog klijenta i njegove potrebe, definišu adekvatnu marketing komunikaciju i da prate efekat kroz vreme.
Može li se reći da će oni koji budu najbolji u upotrebi podataka biti kompetitivni i inovativni, ali i finansijski najuspešniji?
To je suva istina. Bez upotrebe podataka nema automatizacije ni efikasnosti, a cela nova industrijska revolucija se upravo na tome bazira. Hrana za veštačku inteligenciju jesu podaci. Dostupnost adekvatnih (čistih, detaljnih i dovoljnih) podataka o ponašanju kupaca / potrošača / publike (audience-a) i pametna upotreba tih podataka jesu dva velika područja investicija velikog broja kompanija u svetu. To je mesto gde se danas pravi konkurentska prednost, ostala područja su već zasićena.
Advertajzing tržišta se ubrzano menjaju. U kom pravcu?
Veštačka inteligencija se već duži niz godina koristi u marketingu, ali upotreba generativnog AI-a otvorila je potpuno nove mogućnosti da se kreira nova vrednost i za potrošača i za marketing ponuđače. Generativni AI nam pomaže da pojednostavimo „proizvodnju“ advertising poruka, da postignemo takozvani „creativity at scale“ i olakšava i ubrzava targetiranje. Veoma važan trend jeste i trka za monetizaciju odnosno kreiranje dodatnih prihoda. Vlasnici takozvanih first party podataka osvešćuju se da imaju odličan kapital u svojim rukama – sa jedne strane poznaju ponašanje, potrebe i interesovanja kupca, a sa druge strane mu mogu plasirati direktnu poruku. To žele da ponude trećim stranama, naravno za novac. U ovom momentu im to nije lako jer ulaze na medijsko tržište čiju mehaniku ne poznaju dobro, ali bićemo svedoci nastanka najrazličitijih mesta za oglašavanje i interesantnih partnerstava. Borba za pažnju publike postaje sve složenija.