Ukrajinska avijacija treba pilote koji će sesti u kabine borbenih aviona i osim preobuke kadra koji je leteo na tehnici sovjetske ere sada se u Velikoj Britaniji na kursu obuke nalaze kandidati za koje će F-16 da bude prvi borbeni avion u službi. Za letačku obuku potrebna su najmanje tri semestra, godinu i po. U međuvremenu neko mora da leti na F-16 i videćemo koliko će to biti ukrajinskih pilota, a koliko stranih plaćenika.
Glasine kruže oko prvog leta F-16 iznad Ukrajine. Zna se u Moskvi da se radi o nedeljama i priča se o tome kakve se posledice mogu očekivati. Putinova nova „crvena linija“ sada su poletanja na borbene zadatke F-16 sa ukrajinskim trozupcem na vertikalnom stabilizatoru iz neke baze u članicama NATO-a, na primer iz Poljske ili Rumunije. Ako se tako označeni avioni koriste iz trećih zemalja, ruski predsednik rekao je 28. marta tokom posete bazi armijske avijacije Toržok da su „one za nas postale legitiman cilj. Gde god da se nalaze“.
Iz praktičnih razloga može da se pomisli da bi F-16 trebalo da poleću iz nekog mesta sa uređenom savremenom infrastrukturom, a ne sa ukrajinskih aerodroma koji su stalno izloženi krstarećim raketama i dronovima-kamikazama „šehid“. Poletno-sletna staza za američku prefinjenu mašinu mora da bude savršeno čista i korisnici F-16 često traže da njihovi ljudi kada se ide u posetu naruše neka pravila džentlmenskog poverenja za domaćine i lično pregledaju asfalt. Rašire se jedan do drugog tehničari i prođu pistu od početka do kraja jer kada poleće F-16 podloga mora da bude čista. Naime, uvodnik vazduha vrlo je nisko postavljen u odnosu na podlogu i ponaša se kao veliki usisivač, a ako zahvati neki kamičak, on će uleteti u motor i eto belaja. Održavanje aviona traži sređen klimatizovan hangar uređen kao da je farmaceutski pogon.
CEO TEKST PROČITAJTE U NOVOM BROJU NEDELJNIKA, KOJI JE U PRODAJI OD ČETVRTKA, 04. APRILA, NA SVIM KIOSCIMA I NA NSTORE.RS