Pedeset osmi Bitef biće održan od 25. septembra do 4. oktobra pod sloganom „Lepota (ne)će spasiti svet”. Beogradskoj publici u glavnom programu predstaviće se čak deset produkcija koje stižu iz Nemačke, Francuske, Švajcarske, Bolivije, Brazila, Holandije, Belgije, Slovenije, Hrvatske i Srbije.
Festival će svečano otvoriti plesna predstava „Mekšanje” Dens on ansambla iz Berlina u koprodukciji sa Onasis Stegi iz Grčke i Nacionalnim koreografskim centrom Rilije-la-Pap iz Francuske, a u koreografiji grčkog umetnika Hristosa Papadopulosa.
Specifičnost ove nemačke trupe je u tome što je čine plesači koji imaju više od četrdeset godina starosti. U saradnji sa Papadopulosom, prvoj po redu, nastaje rad koji ističe samu srž ovog
ansambla postavljajući pitanje o tome šta znači sazreti? Kako telo mekša i kako se menja kada sazri?
Jedanaestoro igrača postepeno ispunjavaju čist, beli prostor i neprimetnim premeštanjima težišta sa jednog zgloba na drugi, uz muziku koja zvuči kao rad metronoma, a čiji je autor italijansko-grčki kompozitor Koti K., istražuju mogućnosti ljudske pažnje i koncentracije kroz svedeni i gotovo meditativni scenski izraz.
Na kraju, mekšanje u „Mekšanju” ogleda se upravo u suptilno sprovedenoj ideji pobune pojedinca kroz jedva primetna razbijanja postavljenih ograničenja. Papadopulos i Dens on ansambl istražuju trenutke koji stvaraju izvestan nemir, ali koji takođe poseduju i neku vrstu umirujuće moći, kako za tela na sceni, tako i za ona u publici.
„Uživanje je gledati ove iskusne i ekspresivne igrače i igračice. U ‘Mekšanju’ uspevaju da održe napetost, da povećaju intenzitet i pronađu slobodu u strogom formatu”, beleži nemački dnevni list Der Tagesspiegel.
Portal Tanznetz.de navodi kako Papadopulos i Dens on ostavljaju trajan utisak na publiku: „Rezultat ove fino koreografisane predstave je neverovatno efektan: ostvaruje se ubedljivo privlačenje kojem je gotovo nemoguće odoleti.”
Dens on ansambl već je učestvovao na Bitefu kroz saradnju sa koreografom Janom Martensom.
Njihov komad „Svaki pokušaj će se završiti skršenim telima i slomljenim kostima” podelio je ravnopravno Gran pri „Mira Trailović” 56. Bitefa sa predstavom „Solo” Nine Rajić Kranjac. Pored
toga, Martens je za pomenuti komad dobio i 44. po redu nagradu Politike za najbolju režiju.