Pedeset osmo izdanje festivala, čiji je generalni sponzor 1664 Blanc, održava se pod sloganom „Lepota (ne)će spasiti svet”, a glavni program čini deset predstava uključujući i tri na koje je ovom prilikom skrenuta posebna pažnja.

Prisutne novinare na ovom druženju je pozdravio direktor Bitef teatra Miloš Latinović koji je zahvalio Turističkoj organizaciji Loznice na prilici da uživamo u jednom od najvažnijih kulturnih i istorijskih centara Srbije i divnom prirodnom ambijentu ovog kraja, ali i medijima na kontinuiranoj podršci koju pružaju festivalu.

Koselektorka i dramaturškinja festivala Tijana Grumić istakla je važnost prikazivanja predstava koje se bave gorućim problemima kojima smo svi, lokalno i globalno, pogođeni:

„Budući da lepotu u našem ovogodišnjem sloganu razumemo istovremeno i kao etičku i kao estetsku kategoriju, mislim da ne čudi što smo rešili da u ovogodišnju selekciju uvrstimo i tri predstave koje na jedinstven način objedinjuju ove dve kategorije”, rekla je Grumić. „Sve tri predstave se iz specifičnih pozicija i perspektiva bave odnosom čoveka prema prirodi i važnim ekološkim pitanjima, što je danas neizostavna tema imajući u vidu kako izgleda svet u kome živimo i šta su problemi sa kojima se svakodnevno suočavamo, kako u našim lokalnim zajednicama, tako i globalno.”

Predstava „Budućnost”, u koprodukciji Beogradskog dramskog pozorišta i Mestnog gledališča ljubljanskog, autora i reditelja Žige Divjaka, poznatog Bitefovoj publici sa predstave „Krize” koja je zatvorila 56. Bitef, jedna je od dve domaće predstave u ovogodišnjem glavnom programu festivala.

„Specifičnost ove predstave leži u tome što temi ekološke propasti sveta pristupa iz pozicije koja se ne bavi ljudskim iskustvima, već nam pruža priliku da ovaj problem sagledamo iz jedne nesvakidašnje perspektive i zapitamo se nad tim šta mi, kao ljudi, možemo da uradimo da sprečimo svoj destruktivni uticaj na prirodu”, istakla je Grumić. Predstava „Budućnost” je na programu 30. septembra od 20 časova u Beogradskom dramskom pozorištu.

Još jedna slovenačka predstava koja će biti prikazana na 58. Bitefu jeste „Pukotina” mladog i perspektivnog slovenačkog reditelja Jana Krmelja koji je za režiju ove predstave nedavno dobio prestižnu Borštnikovu nagradu. Ova predstava donosi na scenu uzbudljivu priču o sudbini dvoje mladih ekoloških aktivista, pritom sve vreme igrajući na ivici između stvarnosti i fikcije. 

„Osim važnosti prikazivanja umetničkih radova koji su relevantni za trenutak u kom živimo, jedna od Bitefovih misija takođe jeste i promovisanje novih autorskih imena u međunarodnom kontekstu,“ naglasila je Grumić. Publika će ovu predstavu moći da pogleda 1. oktobra u 20 časova, takođe na sceni Beogradskog dramskog pozorišta.

„Antigona u Amazonu”, čiji koncept i režiju potpisuje čuveni švajcarski reditelj Milo Rau, već dobro poznat Bitefovoj publici, donosi nam priču o borbi južnoameričkih zemljoradnika za zemlju na kojoj žive i koju obrađuju.

„Iako je u pitanju priča iz Južne Amerike, ovakvi problemi nisu nepoznati ni u drugim društvenim kontekstima, pa tako i našem. Osim toga, zanimljiv je način na koji Milo Rau spaja Antigonu, kao antičku dramu, sa jednom istinitom priču iz savremenog konteksta,“ rekla je Grumić. Antigona u Amazonu na programu je 2. i 3. oktobra od 20 časova u pozorištu Atelje 212.

LEPOTA (NE)ĆE SPASITI SVET

Tokom izleta Bitefov novinarski karavan obišao je centar Loznice i poznate lokalitete ovog grada. Posećen je i znameniti Tršić, gde je upravo otvoren Vukov sabor, najstarija manifestacija u Srbiji. Restoran „Promaja” ugostio je ekipu na ručku uz specijalitete ovog kraja, nakon čega je usledio obilazak parka Banje Koviljače.

Pre povratka u Beograd novinarske ekipe dočekalo je osveženje na terasi čuvenog Kur-salona Banje Koviljače, jednog od simobola tog kraja, kao i odmor u spa centru Hotela „Royal Spa”.

Pokrovitelji festivala su Sekretarijat za kulturu Grada Beograda i Ministarstvo kulture Republike Srbije. Generalni sponzor 58. Bitefa je 1664 Blanc, koji je prepoznao značaj festivala kao kulturne manifestacije i doprinosi njenom uspehu. Tradicionalno, podršku festivalu pružili su i Gete Institut, Francuski institut i Delegacija Evropske unije. Partner i prijatelj Bitefa je i New Moment New Ideas Company, kreativna agencija festivala. Partneri festivala i ove godine su Generali osiguranje Srbija, Erste Bank a.d. Novi Sad, kao i Coca-Cola HBC Srbija.

Promotivne fotografije i video materijale možete da preuzmete sa ovog linka.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.