Dvadesetak sati od kada se ovaj tekst pojavi na kioscima, Konstrakta će svojim đonovima zagaziti binu obnovljene Plave sale Sava centra. Kada je pobedila na Pesmi za Evroviziju 2022. sa svojom „In corpore sano“, zavladala je histerija koja je uključivala da i svadbeni orkestri pevaju o kosi Megan Markl, deca „skidaju“ njeno rotiranje šaka tokom nastupa, a menadžeri su je projektovali u prostor BG arene. Dve godine od toga, u nekom inventaru, povlačenju ručne, našli smo se u podkastu, u razgovoru u kojem smo se bavili njenom karijerom od naših povrataka sa Exita, preko sladoleda na Novom Beogradu u danima histerije oko nje, pa do ispijanja kafa blizu studija.

Na konstataciju da je nacija oduševljeno prihvatila njenu odluku da ne reklamira brendove koje sama ne može sebi da priušti dodao sam potpitanje da li je „ponuđačima“ love za reklamu brendova obrazlagala odluku, i rekla je:

„Ne, niko te ne pita to, kažeš ’da’ ili ’ne’. I to treba naučiti isto – da kažeš ’ne’, i da to može da bude bez obrazloženja, tvoj stav je ’ne’, ali je bitno da si sam sa sobom, da ti je jasno šta radiš, što meni nije često, ali ponekad jeste. Gledaj, hteo ne hteo, ti si u tom polju vidljivosti. Ja sam vidljiva sad, sve to što radim jeste nekako vidljivo, pa na taj način možda i vršiš uticaj, što bismo rekli danas – influence. Uspela sam za neke teme da se opredelim kojim putevima da idem. Na primer da neću da reklamiram stvari koje ne mogu sama da priuštim. Odbila sam da stanem iza brendova koje ja sama ne mogu da koristim. Ne da koristim, nego da priuštim. Bez veze mi je to, besmisleno mi je, da ne filozofiram.“

Potvrdilo se u šerovanju podkasta da su njene teme iste one kojima se bave i psihoterapeuti, pa je nekoliko ljudi iz te struke okačilo na svoje mreže njenu priču o komercijalizaciji depresije.

Svaki novi singl Konstrakte očekuje se zbog interesovanja kojom će se temom ona baviti jer su te njene teme iste one kojim se bavi većina psihoterapeuta. Koliko nam je danas teško da postignemo sve što nam se daje kao imperativ: da budemo uspešni na poslu, da odvedemo decu na sve moguće sekcije, da trčimo, da odslušamo deset podkasta dnevno i na kraju da izgledamo srećni na mreži…

Da li društvene mreže traže od nas da budemo neprestano srećni i zašto je danas neophodno pokazati sreću na mreži, a onda svako od tih što kače svoju sreću žuri na psihoterapiju da bi ispovedalo o sopstvenoj nesreći.

Pitao sam je o tome da je danas sreća imperativ, da imamo nešto što se pojavilo s društvenim mrežama, ta kolektivna sreća koja mora biti vidljiva… I da oni koji gledaju profile drugih misle da su manje srećni.

„Nije to samo sreća, to je ceo trend romantizacije depresije, i čak u krajnjoj liniji, samoubistva koja se dešavaju na mreži, i to opet ode u zabavu, to su sve trendovi na koje se mi kačimo, a između ostalog i sreća. To čišćenje od bilo koje neprijatnosti je zahtev koji ne može da se ispuni, nemoguće je živeti bez ikakve neprijatnosti, i ko je pod zahtevom da to učini, taj je s oproštenjem na.ebao“, rekla je Konstrakta.

***

Najnoviju epizodu podkasta „Rosić i drugovi“ u kom je gostovala Ana Đurić Konstrakta pogledajte ovde

***

CEO TEKST PROČITAJTE U NOVOM BROJU NEDELJNIKA, KOJI JE U PRODAJI OD ČETVRTKA, 19. SEPTEMBAR, NA SVIM KIOSCIMA I NA NSTORE.RS

Nedeljnik 662

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.