Sledeće godine, Smart kompanija iz Novog Sada obeležava 25 godina uspešnog poslovanja. Kao deo Saga Grupe i globalno prisutne kompanije Noventiq, Smart je pionir u digitalnoj transformaciji kompanija širom regiona. Njihova rešenja, poput automatizacije poslovnih procesa, eAukcije, elektronske pisarnice, upravljanja dokumentima i naprednih HR sistema, postala su ključna za kompanije i državne institucije koje teže efikasnijem i modernijem poslovanju. Zahvaljujući prisustvu na globalnim tržištima, Smart je u mogućnosti da donosi najnovije tehnologije i standarde, prilagođene potrebama lokalnih klijenata. Inovativnost, personalizovan pristup i integracija najnovijih trendova u IT industriji učinili su Smart liderom u oblasti tehnoloških rešenja u Srbiji.

Već dve i po decenije poslujete na našem tržištu. Kako ste uspeli da održite inovativnost i rast na veoma dinamičnom tržištu u oblasti IT-ja, pogotovu poslednjih pet godina?

Naša filozofija se zasniva na stalnoj prilagodljivosti i slušanju potreba naših klijenata. Svaka promena u tehnološkom okruženju predstavlja izazov, ali i priliku. Tim je ključan – okupljamo ljude sa različitim iskustvima, što nam omogućava da budemo proaktivni, a ne reaktivni i naši klijenti to vole. To potvrđuje i naša dugogodišnja saradnja sa njima koja je dokaz kvaliteta i pouzdanost naših rešenja.

Vaši proizvodi poput RPA (Robotic Process Automation), Elektronske pisarnice i Intranet portala za zaposlene se sve više koriste. Kako prepoznajete potrebe tržišta i kako razvijate softverska rešenja koja odgovaraju tim potrebama?

Pažljivo pratimo trendove i slušamo povratne informacije naših korisnika, ali u vremenu brzih promena, nažalost ni to nije samo dovoljno. Nekada, moram priznati, ne uspete da uradite kvalitetno istraživanje tržišta, jer se promene dešavaju bukvalno preko noći. RPA, na primer, postaje neophodan alat za ubrzanje procesa i smanjenje manuelnih grešaka u skoro svim industrijama, a posebno u onima koje su visoko regulisane, kao što su finansije i zdravstvo. Naša rešenja su kreirana tako da budu fleksibilna, skalabilna i prilagođena specifičnim potrebama čime omogućavamo korisnicima optimizaciju resursa i automatizaciju različitih procesa.

Cyber Security je jedno od najvažnijih pitanja u savremenom poslovanju. Kao najveći distributer Sophosa u Srbiji, šta smatrate ključnim u zaštiti podataka i kako pomažete kompanijama u ovom segmentu?

Bezbednost podataka nikada nije bila kritičnija nego danas. Kao regionalni distributer britanske kompanije Sophos u mogućnosti smo da ponudimo zaštitu najnovije generacije. Sophos objedinjuje rešenja u kompleksnu, sinhronizovanu zaštitu kombinovanjem veštačke inteligencije i mašinskog učenja. Sa novim regulativama poput DORA (Digital Operational Resilience Act) i NIS2 direktive, kompanije su suočene sa dodatnim zahtevima da unaprede otpornost svojih IT sistema. Naša rešenja pružaju zaštitu na svim nivoima – od endpoint do serverske i mrežne sigurnosti, omogućavajući kompanijama da se prilagode novim zakonskim okvirima i rade bez straha od potencijalnih napada. Naš cilj je da kompanijama pomognemo da ostanu korak ispred pretnji i u isto vreme usklade svoje poslovanje sa najnovijim standardima.

Nekako se stiče utisak da vaša rešenja gađaju skoro sve današnje potrebe jedne savremene kompanije i savremenog poslovanja, pa tako je HR rešenje sve popularnije među kompanijama. Koje su prednosti ovog sistema i kako doprinosi efikasnijem upravljanju zaposlenima?

HR rešenje je kreirano da pojednostavi i ubrza procese upravljanja zaposlenima, postupanje sa njihovim zahtevima, kao i praćenje usaglašenosti sa politikama i procedurama. Jednostavno je za rukovanje, smanjuje administrativne troškove, a povećava produktivnost HR tima, transparentnost i tačnost podataka. Menadžerima su omogućeni različiti tipovi izveštaja što im pomaže da donose bolje odluke u vezi sa raspodelom resursa i planiranjem radnog vremena.

Koje inovacije možemo očekivati od vas u narednom periodu?

U skladu sa trendom i vrtoglavim uspehom Chat GPT-ja, razvili smo prvi intranet za zaposlene koji ima AI savetnika i jedva čekamo da vidimo kako će tržište reagovati na to. Prvi put ćemo ga predstaviti sada na GITEX-u koji se održava od 13. do 18. oktobra u Dubaiju. Dodatno, pripremamo jedno posebno iznenađenje za tržište, naročito za sve zainteresovane, kao i obaveznike ESG izveštavanja – softversko rešenje za merenje ESG parametara, što smatramo ključnim alatom za kompanije koje žele da unaprede svoje prakse u skladu sa globalnim standardima održivosti. Ovo rešenje ćemo raditi sa jednim svetski poznatim IT brendom, ali ne mogu otkriti previše detalja u ovom trenutku. Ono što mogu da kažem je da će omogućiti našim korisnicima ne samo da izveštavaju, mere, već i da efikasno upravljaju svojim ESG performansama, što postaje sve važniji aspekt poslovanja kao i obaveza mnogih kompanija.

Kako Smart prilagođava svoja rešenja specifičnim potrebama kompanija, i koji su prvi koraci u procesu saradnje?

Svaka kompanija ima svoje specifične zahteve, a naše rešenje je uvek prilagođeno kako bi zadovoljilo upravo te potrebe. Sa svakim novim klijentom krećemo od dubinskog razumevanja njihovih poslovnih procesa, kako bismo predložili najbolje moguće rešenje. Jako je važno da razgovaramo pre bilo kakve implementacije da bismo kompanijama pružili jasnu sliku kako naša tehnologija može optimizovati njihov rad. U toku rada primenjujemo agilni pristup koji omogućava da efikasno isporučimo projekte prateći promene u okruženju i brzo reagujemo na zahteve klijenata u toku samog projekta. Na ovaj način zajedničkim snagama sa klijentom brže stižemo do cilja i kvalitetnih rezultata koji su im neophodni u svakodnevnom poslovanju.

Možete li podeliti neki primer kako je neko od vaših rešenja unapredilo poslovanje kompanija i donelo im konkretne benefite?

Mnogo je korisnika kojima su naša rešenja unapredila i promenila način rada i jako mi je teško izdvojiti nekog pojedinačno, ali jedan od projekata koji je baš napravio veliku razliku između stanja koje je bilo pre uvođenja aplikacije i posle jeste eAukcija urađena za Ministarstvo pravde. Ona je obuhvatila kompletan proces pripreme, organizacije i realizacije aukcija zaplenjene robe i nepokretnosti. Softver koji je urađen u ovu svrhu automatizuje radne procese koji dugo traju, optimizuje operacije i uvodi novi nivo efikasnosti i bezbednosti. Ključno je što povećava broj učesnika na aukciji jer je kupovina sada dostupna putem interneta svima, a ne samo onima koji su fizički prisutni. Povećanje broja učesnika na aukciji za rezultat ima bolje cene koje se postižu prilikom licitiranja, pa je finansijski benefit više nego očigledan, ali pored ovog, rešenje je donelo i druge benefite kao što su: integracija celog procesa, potpuna transparentnost, brža i lakša organizacija aukcija, laka i bezbedna saradnja sa članovima tima i korisnicima usluga, odsustvo potrebe za prostorom za aukcije.

Znate li gde ćete biti za 25 godina?

Neko bi rekao da je to pitanje od milion dolara, a ja mogu samo da se složim s tim. U eri vrtoglavog napretka veštačke inteligencije ni najveći tehnološki giganti se ne usuđuju da predviđaju budućnost, ali ono što znam jeste da ćemo biti uporni i istrajni, trudićemo se da idemo u korak sa tehnološkim napretkom ali i ulagati u naše ljude i njihovo znanje, osluškivaćemo potrebe savremenog poslovanja i življenja kao i ovih dvadeset pet iza nas, i verujem da uspeh ne može izostati.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.