Digitalna transformacija i dalje je u fokusu regionalnih kompanija i ubrzana je razvojem veštačke inteligencije (Artificial Intelligence – AI). Na koji način organizacije mogu da iskoriste potencijal novih tehnologija i šta nam donosi AI revolucija?

Kako je istakao Ljubiša Radivojević, generalni direktor kompanije Mainstream, vodećeg provajdera cloud rešenja u regionu, početak AI revolucije označava zanimljivo putovanje, kako za pojedince tako i za biznise u svim industrijama.

„Sa pojavom ChatGPT-ja došlo je do demokratizacije veštačke inteligencije. Aplikacija je i one koji su čvrsto verovali da je AI daleka budućnost ubedila u njen potencijal, pokazavši koliko je ova tehnologija primenljiva u svakodnevnom životu“, poručuje Radivojević.

U projektima koji podrazumevaju veštačku inteligenciju i mašinsko učenje, osim ekspertize za razvoj sofisticiranih AI modela, ključan je i takozvani heroj iz senke: cloud infrastruktura. Njene prednosti su brojni servisi koji pojednostavljuju i znatno ubrzavaju AI inicijative. Pored toga, korišćenje cloud-a smanjuje potrebu za kapitalnim investicijama u lokalnu (on-premise) infrastrukturu.

„Cloud se izdvaja kao logičan izbor za projekte inovacije i to je njegova glavna vrednost: podrška akceleraciji i realizaciji digitalne transformacije. Kao partner, Mainstream pomaže kompanijama da cloud iskoriste na najbolji način, da ga prilagode svojim konkretnim poslovnim i tehničkim scenarijima, ali i svom budžetu“, objašnjava CEO Mainstream-a.

 

 

Poslovni lideri sve više prepoznaju potencijal cloud-a, što pokazuju i brojna istraživanja, kao što je “Reimaging Cloud Strategy for AI-first Enterprises” izveštaj. Prema ovoj studiji, 67% menadžera napravilo je značajne iskorake u domenu cloud infrastrukture, a većina planira značajne investicije u cloud tehnologije za AI inicijative u narednim godinama. Odluka organizacija da ulažu veštačku inteligenciju ne znači da je reč o sveobuhvatnoj primeni – svega 8% uspelo je da kompletno integriše ovu tehnologiju u poslovanje. Putovanje je, kako je rekao Radivojević, tek počelo.

Na putu ka digitalnoj budućnosti

Iza ambicioznih planova krije se neugodna statistika – skoro 70% projekata digitalne transformacije se završava neuspehom. To je kritična opomena za sve koji veruju da preko noći mogu transformisati svog biznis, naročito jer se transformacija nikada ne završava.

„Digitalna transformacija nije jednokratan projekat. Možemo je posmatrati kao trku da se uvedu promene koje će poslovanje učiniti agilnijim i efikasnijim, i stvoriti novu vrednost. Kompanije se trkaju sa konkurentima, ali i sa klijentima čiji zahtevi i očekivanja stalno evoluiraju. Finiš linija se, dakle, neprekidno pomera. Greška koju dosta organizacija pravi jeste ulazak u trku bez konkretnih ciljeva, sa fokusom na tu nedostižnu liniju – poručuje Radivojević i dodaje – Primera radi, Kubernetes je danas buzzword. Ovo je moćna tehnologija, ali motiv za njenu primenu ne treba da bude “svi koriste Kubernetes”, već prepoznavanje potrebe za agilnijim razvojem koji omogućava brži plasman proizvoda na tržište, akviziciju novih i unapređenje iskustva postojećih korisnika“.

Kao partner za ubrzanje digitalizacije zasnovane na cloud tehnologiji, Mainstream je takođe deo trke. Jedna od staza je usvajanje novih tehnologija u skladu sa onim što je aktuelno i potrebno regionalnim kompanijama. Pojednako važno su partnerstva – uspostavljanje sinergije sa drugim lokalnim provajderima za pružanje dodatne vrednosti. Na tom polju Mainstream je napravio značajne iskorake. U Srbiji su akvizirali kompaniju EuNet dok su u Sloveniji zaključili ugovor o kupovini dela vlasničkog udela kompanije HC Center u Sloveniji i trenutno su u postupku odobrenje koncentracije od svih nadležnih tela za zaštitu konkurencije.

„Udruživanje sa HC Center-om je deo naše misije da klijentima širom Jugoistočne Evrope ponudimo kompletan portfolio servisa za digitalnu transformaciju. Pored novih infrastrukturnih kapaciteta koje smo ostvarili ovim potezom, dodajući našem cloud sistemu dva data centra sa sinhronom replikacijom podataka, usredsređeni smo na ulaganja u sferi automatizacije i AI servisa“.

 

 

Kada se tehnologije ostave po strani, teško je pobeći od onog starog, dobro poznatog načina rada. Ovo se ne postiže samo metodološkim planiranjem već kulturom gde su zaposleni spremni da neće uvek sve ići po planu, te da je potrebno tražiti alternativna rešenja. Ta, taktička agilnost, je ključna za postizanje ciljeva i prevazilaženje izazova u svetu koji stalno menja.

„Postoji želja za inovacijom i postoje veštine, odnosno mindset koji će je omogućiti. Kompanije koje objedine ove aspekte će ostvariti najbolje rezultate dok će one koje ne uviđaju da su međusobno povezani uvek zaostajati u trci“, poručuje Radivojević.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.