Rad na daljinu postao je nova realnost za mnoge profesionalce. Zaposleni, od dizajnera do računovođa, često rukuju osetljivim informacijama, što predstavlja rizik od kompromitovanja kada rade van kancelarijskog okruženja. Da bi se pomoglo u prevazilaženju ovih izazova, stručnjaci kompanije Kaspersky su sastavili check listu koja omogućava zaposlenima da rade na daljinu, u udobnosti svoga doma, a istovremeno sačuvaju sigurnost podataka.

Od početka pandemije COVID-19, broj zaposlenih koji rade na daljinu dramatično je porastao. Prema statistici kompanije Buffer, velika većina zaposlenih (98%) podržava barem delimičan rad na daljinu, a jednak procenat bi ovu praksu preporučio i drugima.

Iako je rad od kuće često praktičniji od svakodnevnog putovanja do kancelarije, važno je biti oprezan u vezi sa bezbednosnim merama. Zaposleni na daljinu mogu osigurati da svi njihovi podaci ostanu sigurni pridržavajući se sledećih koraka:

Razdvajanje uređaja za posao od ličnih uređaja

Uprkos popularnosti pristupa „Donesi svoj uređaj“ mudro je održavati jasnu razliku između uređaja za posao i ličnih uređaja. Preporučljivo je radne zadatke obavljati isključivo na službenom laptopu, a aktivnosti poput gledanja filmova, preuzimanja igara ili provere ličnih e-mailova rezervisati za lične uređaje. Ova praksa smanjuje rizik od potencijalnog curenja podataka. Kako bi dodatno zaštitili lične uređaje, korišćenje pouzdanog sigurnosnog rešenja pomaže u sprečavanju preuzimanja malvera i pristupa zlonamernim sajtovima.

Korišćenje komunikacionih alata odobrenih od strane kompanije

Vođenje poslovnih razgovora putem privatnih aplikacija za razmenu poruka ili e-mail naloga može stvoriti nepotrebne rizike. Iako mnogi takvi servisi ističu svoje sigurnosne mere, korporativni komunikacioni alati su dizajnirani sa naglašenim standardima privatnosti i usklađenošću. Oslanjanje isključivo na platforme koje je odobrila kompanija osigurava da osetljive informacije ostanu zaštićene.

Korišćenje samo softvera koji kompanija odobrava

Ista pravila važe i za programe – preporučuje se preuzimanje i korišćenje isključivo aplikacija koje obezbeđuje ili odobrava organizacija. Drugi softveri mogu uneti ranjivosti koje mogu ugroziti bezbednost. Ukoliko su potrebni dodatni alati za obavljanje posla, najbolje je zatražiti ih direktno od organizacije.

Povezivanje na sigurne Wi-Fi mreže

Za one koji rade na daljinu, preporučuje se izbegavanje korišćenja javnih Wi-Fi mreža. Ako je povezivanje neophodno, provera legitimnosti mreže sa osobljem u kafiću ili na aerodromu može smanjiti rizik od povezivanja sa prevarantskim mrežama koje ciljaju na lične informacije. Kada se koristi lični uređaj, pouzdani VPN može poboljšati sigurnost enkripcijom podataka i zaštitom online aktivnosti od neovlašćenog pristupa.

Čuvanje lozinki 

Lozinke su pristupna tačka do osetljivih informacija, pa je njihovo čuvanje u tajnosti ključno. Čuvanje lozinki na papiru, čak i na sigurnim mestima kod kuće, nije sigurna praksa. Može biti korisno koristiti metodu asocijacije za kreiranje lozinki koje su i zapamtljive i složene. Na primer, fraza „U 2015. proslavio/la sam rođendan u Tokiju“ mogla bi se pretvoriti u lozinku „U20:15Psr@T“.

„Iako rad na daljinu može našu bezbednost učiniti osetljivijom, pridržavanje nekoliko jednostavnih smernica može značajno smanjiti rizik od kompromitovanja podataka. Na primer, razdvajanje radnih i ličnih uređaja je ključno, jer ne samo da štiti osetljive informacije od mogućih curenja, već i minimizira rizik da zaposleni nenamerno izazovu takve povrede. Dok se preporučuje oslanjanje na korporativne sigurnosne sisteme za poslovne zadatke, sigurnost ličnih uređaja može se poboljšati efikasnim i pouzdanim rešenjima,“ komentariše Dragan Davidović, generalni direktor kompanije Kaspersky za istočnu Evropu.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.