MK Group predstavila je ESG izveštaj za 2023. godinu pod nazivom „Vizija održive budućnosti”, u kome su prikazani postignuti rezultati na polju održivog razvoja. Tokom prošle godine napravljen je snažan iskorak u dostizanju „ciljeva za budućnost“, koji su postavljeni u okviru dugoročne ESG strategije kompanije.

 

„Vođenje računa o ESG performansama postalo je sastavni deo našeg svakodnevnog poslovanja, na šta smo veoma ponosni. Transparentnost i odgovornost su principi „oživljeni“ kroz našu praksu, i temelji na kojima gradimo odnos poverenja. Svesni smo da uspeh kompanije ne zavisi samo od finansijskih rezultata, već i od naše sposobnosti da pozitivno utičemo na okruženje u kome živimo i radimo”, istakao je Mihailo Janković, generalni direktor MK Group.

Mihailo Janković – CEO MK Group – Foto Miša Obradović

 

U oblasti zaštite životne sredine kompanija kontinuirano radi na implementaciji različitih mera kako bi ostvarila postavljeni cilj da emisije CO2 opsega 1 i 2 smanji za 25% do kraja 2026. godine. Nastavljeno je i sa praksama cirkularne ekonomije, kao i sa novim značajnim ulaganjima u projekte OIE. Tako je krajem 2023. završena izgradnja vetroparka Krivača, investicija vredna 165 miliona evra. Ovaj prvi vetropark u Istočnoj Srbiji godišnje će proizvoditi 310 GWh zelene energije i uticati na smanjenje emisije CO2 za 120.000 t godišnje. Vetrparkovi i biogasno postrojenje u portfoliju MK Group tokom prošle godine proizveli su 23% više energije iz OIE u odnosu na 2022. godinu. U solare kapaciteta 3.252 KWp uloženo je 2 miliona evra.

Vetropark Krivača – foto Jakov Simović

 

Odgovoran odnos prema prirodnim resursima ogleda se i u smanjenoj potrošnji vode za 23%, ali i u 10% manje upotrebljenog đubriva po hektaru zemljšta, kao rezultat primene inovativnih tehnologija u procesu varijabilnog đubrenja. Agrarne kompanije u sastavu MK Group brinu i o dobrobiti životinja na farmama svinja i farmi krava, kroz investicije u unapređenje ambijentalnih uslova i smešajnih  kapaciteta.

 

Kompanije članice MK Agri-food divizije dominatno kupuju proizvode i usluge od lokalnih dobavljača, u procentu koji se kreće od 84% u slučaju Carnexa do 100% u slučaju Sunoka, poseduju 42 međunarodna sertifikata koja se tiču proizvodnje, i u 2023. godini nisu zabeležile nijedan slučaj neusaglašenosti sa regulativom o bezbednosti i kvalitetu hrane.

 

Kad je u pitanju društveni uticaj, u segmentu unapređenja uslova života u lokalnim zajednicama u kojima MK Group posluje, kompanija je realizovala veliki broj filantropskih aktivnosti. U 2023. godini ukupno je izdvojeno 2,1 miliona evra za donacije, u skladu sa fokus oblastima CSR strategije. Posebno se izdvaja regionalni projekat „Podrška porodici“, u okviru koga je 20 vrtića u Adria regionu dobilo sredstva u ukupnom iznosu od 680.000 evra za renoviranje i opremanje prostora u kojima borave deca.

 

Brigu o zaposlenima MK Group inkorporira u sve poslovne procese i kompanijske politike i procedure. Preko 8.600 sati obuka sprovedeno je prošle godine, uz izdvajanje blizu 400.000 evra za potrebe edukacije. U ispitivanju zadovoljstva zaposlenih u celoj grupaciji zabeležen je engagement index 86. Napredak po pitanju rodne ravnopravnosti ostvaren je u izjednačenju broja žena i muškaraca u Odboru direktora MK Group, dok je cilj da se broj žena na menadžerskim pozicijama do 2026. godine poveća na 50% sa trenutnih 41%.

 

Na početku 2023. godine oformljen je ESG odbor, kao i ESG tim koji obuhvata zaposlene iz svih kompanija članica MK Group. Ovaj tim stoji iza procesa implementacije definisanih mera, transparentnog izveštavanja i praćenja napretka u ostvarenju postavljenih ciljeva u okviru ključnih oblasti ESG strategije: dostizanja karbonske neutralnosti, zaštite životne sredine, unapređenja radnog okruženja i uslova života u lokalnim zajednicama, ali i korporativnog upravljanja i održivosti duž celokupnog lanca vrednosti.

 

Pogledajte kompletan ESG izveštaj MK Group za 2023. godinu na linku ili kroz video saznajte koji su najznačajniji rezultati postgnuti prošle godine.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.