Zbog pada nadstrešnice Železničke stanice u Novom Sadu uhapšeno je 13 osoba, među kojima su državni funkcioneri, ministri, stručnjaci…
Među privedenima je i bivši direktor „Infrastrukture Železnice“ a.d. Beograd Nebojša Šurlan, koji je na ovoj funkciji bio u vreme rekonstrukcije Železničke stanice. Portal Nova.rs imao je uvid u detalje naredbe o sprovođenju istrage protiv Šurlana, iz koje se – po prvi put od početka istrage – može zaključiti šta je dovelo do obrušavanja nadstrešnice koja je usmrtila 15 osoba, a dve teško povredila.
U delu naredbe o sprovođenju istrage Višeg javnog tužilaštva u Novom Sadu, koja se odnosi na Nebojšu Šurlana, je i deo koji bi mogao da objasni zbog čega je došlodo pada nadstrešnice, prema mišljenju istražnih organa u ovom trenutku istrage, navodi nova.rs.
„Osumnjičeni Nebojša Šurlan, u vremenskom periodu od 28. maja 2020. godine do 13. decembra 2021. godine, u Novom Sadu i Beogradu, u svojstvu generalnog direktora „Infrastruktura železnice Srbije“ a.d. Beograd, imenovanog rešenjem Vlade Republike Srbije, kao lice odgovorno za zakonitost, organizaciju i rukovođenje procesom rada „Infrastruktura železnice Srbije“, shodno čl. 29 Statuta navedenog akcionarskog društva, nije izdavao naloge za vršenje redovnih i vanrednih pregleda objekta stanične zgrade Železničke stanice Novom Sadu, shodno Pravilniku za građevinske konstrukcije, i pored toga što mu je od strane Direkcije za železnice, koja vrši nadzor nad sistemima za upravljanje bezbednošću upravljača i železničkog prevoznika, to naloženo posebnom merom, a kako proizilazi iz Izveštaja o radu komisije za nadzor nad sistemom upravljanja bezbednošću u „Infrastruktura Železnice Srbije“ a.d. Beograd“, navodi se u naredbi za sprovođenje istrage i dodaje:
„Zbog čega je propušteno da se utvrdi da je na konstrukciji stanične zgrade Železničke stanice u Novom Sadu došlo do korozije na spoju zatege i krovnog nosača što je prouzrokovalo deterioraciju kablova u zategama, te smanjenu nosivost zatega, s obzirom da je 40 odsto žica u zategama bilo van funkcije, što je uz neuklanjane nearmiranog betona i dodavanjem novog sloja uzrokovalo lom krutih veza poprečnih greda nadstrešnice u stubove prednje fasade objekta, te do potpunog otkazivanja zatega i pojave krtog loma i obrušavanja nadstrešnice na tlo ispred prednje fasade vestibila B stanične zgrade 1. novembra“.
Ovo nedvosmisleno znači da je na nadstrešnici bilo radova, iako je vlast od samog početka tvrdila da rekonstrukcijom nije bila obuhvaćena nadstrešnica, navodi nova.rs.
Zgrada otvorena 5. jula
Zgrada Železničke stanice u Novom Sadu svečano je otvorena 5. jula ove godine.
Kako je nova.rs pisala, pored visokih gradskih zvaničnika, gradonačenika Novog Sada Milana Đurića, otvaranju su prisutvovali i tada ministar saobraćaja Goran Vesić i pokrajinska predsednica Vlade Maja Gojković. Ona je izrazila zadovoljstvo što je železnička stanica u Novom Sadu završena, i što će od građani Novog Sada i svi putnici, koji dolaze i odlaze iz ovog grada, moći da u ovom savremenom delu železničke stanice na najmoderniji, bazbedan i najefikasniji način obezbede sebi kartu.