“Manifestovati”, znači sanjati ili želeti da se nešto desi, Kembridžov rečnik je proglasio za reč 2024. godine, nakon što je reč postala popularna na društvenim mrežama zahvaljujući poznatim ličnostima. Iako reč nije nova, kao pridev označava nešto što je “jasno” ili “očigledno”, i postoji u engleskom jeziku još od vremena 1300-ih godina ali odluka rečnika počiva na njegovom najnovijem značenju glagola, koje svedoči o moći vizuelizacije i pozitivnom razmišljanju u ostvarivanju snova ili ciljeva.
Manifestovanje je postalo popularno tokom pandemije na Tiktoku sa milijardama pregleda, uključujući popularnu metodu 3-6-9, koja zahteva da zapišete svoje želje tri puta ujutru, šest puta po podne i devet puta pre spavanja. To je jedan od onih rituala za koji se veruje da može nešto da promeni. Kao kada smo verovali u osnovnoj školi (neki su verovali do fakulteta) da ako stavimo knjigu pod jastuk i tako prespavamo, lekcije će nam “ući u glavu” i na kontrolnom ili na odgovaranju ćemo “pokidati”.
Pojam manifestovanja postao je izuzetno popularan u poslednje vreme, naročito kroz literaturu samopomoći i popularnu psihologiju, često povezan s konceptima kao što su zakon privlačenja ili ideja da mislima možemo kreirati stvarnost, kaže Mia Popić, psihoterapeutkinja.
“Upravo u tome vidim opasnost ovog pojma – svodi se na površno uverenje da je dovoljno samo misliti pozitivno kako bi nam se pozitivne stvari dogodile. Međutim, često se zaboravlja da pozitivno razmišljanje samo po sebi nije dovoljno za ostvarenje ciljeva. Potrebno je preduzeti konkretne korake, uložiti trud, suočiti se s frustracijama, istrajati i prevazilaziti izazove koji se neminovno javljaju na putu ka ostvarenju onoga što želimo.”