Svaka četvrta mlada osoba u Srbiji doživela je neku poteškoću u vezi sa mentalnim zdravljem, a više od trećine njih ne zna na koji način može da potraži psihološku pomoć, pokazuju podaci UNICEF-a. Prepoznajući ovaj problem kao jedan od većih u društvu, Maybelline New York je i ove godine, u okviru svoje globalne kampanje Brave Together (Hrabri zajedno), pokrenuo inicijativu za destigmatizaciju anksioznosti i depresije kod mladih u Srbiji kako bi ih ohrabrio da potraže besplatnu stručnu pomoć na UNICEF-ovoj savetodavno-edukativnoj platformi „Sve je OK“.
O dometima ovogodišnje kampanje, načinu na koji se program uzajamne vršnjačke podrške BRAVE Talk razvija u Srbiji i budućim planovima, za Nedeljnik je govorila Ivona Marinković, Senior Product Manager za brendove Maybelline New York i Essie u kompaniji L’Oréal Adria Balkan.
Maybelline New York već treću godinu zaredom pokušava da raširi svest o važnosti očuvanja mentalnog zdravlja mladih u Srbiji. Kako biste sumirali ovogodišnju kampanju?
Prvi utisak je da oreol tabua oko psihičkog zdravlja iz godine u godinu sve više bledi i da se o tome sve češće i slobodnije priča. To su pozitivni i ohrabrujući pomaci, jer duboko verujemo da očuvanje mentalnog zdravlja, pogotovo mladih ljudi, mora da postane jedan od prioriteta našeg društva. Zbog toga mi svake godine dajemo svesrednu podršku UNICEF-u da nastavi da razvija platofrmu „Sve je OK“, koju je od početka 2024. posetilo više od 50.000 ljudi, dok je gotovo 8.500 mladih uzrasta od 16 do 30 godina dobilo direktnu psihološku podršku od relevantnih stručnjaka.
Veoma smo ponosni što smo tokom ove godine obučili čak 15 eksperata za pružanje psihološke pomoći mladima i srećni smo što će oni učestvovati u realizaciji naše misije, koja se možda najbolje vidi kroz sprovođenje programa uzajamne vršnjačke podrške BRAVE Talk.
Neizostavni deo vaše kampanje jeste i razgovor sa studentima. Koje ste sve fakultete posetili?
Program koji ste pomenuli zasniva se na tome da mladima pokažemo kako da jedni drugima budu oslonac kada im je teško i da ne treba da se zatvaraju u sebe, kao što to čini čak 14 odsto njih. Ove godine smo obišli Fakultet tehničkih nauka u Novom Sadu, Medicinski fakultet u Nišu, Filološko-umetnički fakultet u Kragujevcu i Fakultet organizacionih nauka u Beogradu, a studentima sa ova četiri najbolja univerziteta u zemlji smo predstavili svih pet principa BRAVE komunikacije.
Tokom izuzetno posećenih predavanja i interaktivnih radionica, oni su naučili kako da budu hrabri zajedno, odnosno kako da prepoznaju znake kada je nekome teško, kako da pronađu siguran prostor za poverljiv razgovor, kako da aktivno postavljaju pitanja, vode računa o osećanjima svojih prijatelja i kolega i ohrabre ih da potraže stručnu i, što je u studentskim danima izuzetno važno, besplatnu pomoć.
Ovogodišnja ambasadorka kampanje, popularna japanska teniserka Naomi Osaka, bila je naš glasonogovornik među mladima i nema sumnje da su njene ohrabrujuće poruke stigle i do studenata u Srbiji, koji sve više predvode talas destigmatizacije teme mentalnog zdravlja.
Kakvi su dalji planovi za razvoj Brave Together kampanje?
U Novoj godini želimo da smanjujemo procenat mladih koji ne znaju gde mogu da potraže besplatnu pomoć kada im je teško i da povećamo procenat onih koji o tome otvoreno pričaju sa drugima.
Do sada smo, kroz saradnju sa 35 neprofitnih organizacija u 25 zemalja, obezbedili besplatnu psihološku podršku za 350.000 ljudi, a glavni cilj nam je da se do 2025. godine izdvoji ukupno 10 miliona dolara kako bi se osiguralo bolje mentalno zdravlje za milion ljudi širom sveta.
Samo hrabri zajedno možemo da učinimo svet boljim mestom za život, a njegovu budućnost svetlijom i optimističnijom.