Svake godine kompanija Mondelēz International objavljuje svoj “Snacking Made Right” izveštaj u kome navodi godišnji progres u ostvarivanju ciljeva u oblasti zaštite životne sredine, društvene odgovornosti i korporativnog upravljanja (ESG). Poslednji, objavljen ove godine za 2023. godinu, potvrđuje značajan napredak kompanije na polju ekoloških, društvenih i standarda korporativnog upravljanja, a ključni elementi napretka obuhvataju promovisanje svesnog i odgovornog konzumiranja grickalica, borbu protiv klimatskih promena kroz naučno zasnovane ciljeve, širenje programa Cocoa Life za održiv uzgoj kakaoa, napredovanje u promociji raznolikosti, jednakosti i inkluzije kao i akcenat na saradnji radi doprinosa trajnim promenama unutar celog sektora.
Objavljeni izveštaj deo je kontinuiranog napora kompanije da svojim zainteresovanim stranama obezbedi transparentne i merljive informacije o ESG ciljevima, politikama, inicijativama i programima. U isto vreme, izveštaj reflektuje stalne napore kompanije da dostigne veći stepen održivosti, uz fokus na svoju misiju – da potrošačima ponudi pravi snack, za pravi trenutak, napravljen na pravi način.
Promovisanje svesnog i odgovornog konzumiranja grickalica
Kako bi omogućili potrošačima da uživaju u svojim omiljenim snack-ovima dok istovremeno kontrolišu unos kalorija, kompanija proširuje svoju ponudu pojedinačno upakovanih mindful portion proizvoda koje sadrže 200 ili manje kalorija. Za proizvode koji nisu unapred podeljeni na porcije, kompanija nastoji da informacije o kontroli porcija obezbedi kroz mindful portion oznake na pakovanju. Oko 62% neto prihoda ostvareno je kroz mindful portion proizvode, odnosno kroz pojedinačno upakovane snack proizvode kao i one sa mindful portion oznakom za kontrolu porcija na pakovanju.
Snacking Made Right izveštaj za 2023. godinu pokazuje značajan napredak ka ostvarenju ciljeva i većem uticaju kompanije na odgovorno i svesno konzumiranje grickalica, nalašava napredak ka cilju neto nulte emisije gasova sa efektom staklene bašte do 2050, kao i kontinuirano stvaranje vrednosti kroz ulaganja i inicijative posvećene održivosti, a prikazuje i inovativnu saradnju usmerenu na doprinos unapređenju i transformaciji čitavog sektora.
Povodom objavljivanja Snacking Made Right izveštaja iz kompanije su naveli da je ostvareni napredak, uprkos tekućoj globalnoj ekonomskoj neizvesnosti, odraz ne samo snage njenih čuvenih brendova, već i posvećenosti i strateškog pristupa održivom rastu.
Ključni rezultati Snacking Made Right izveštaja za 2023. godinu uključuju:
· Smanjenje otpada od hrane u distribuciji za oko 69% u odnosu na 2018.
· Oko 48% električne energije na proizvodnim lokacijama je iz obnovljivih izvora, što je povećanje u odnosu na 40% u 2022. godini.
· Smanjenje emisije gasova sa efektom staklene bašte za oko 3.7% kroz lanac vrednosti u odnosu na 2018.
· Oko 96% ambalaže je dizajnirano tako da može da se reciklira
· Oko 62% neto prihoda ostvareno kroz mindful portion proizvode, odnosno kroz pojedinačno upakovane snack proizvode kao i one sa mindful portion oznakom na pakovanju
· Mapirano je približno 256 000 farmi kakaoa u okviru Cocoa Life programa održivog uzgoja kakaoa. Oko 225 000 farmera je prošlo obuku dobrih poljoprivrednih praksi
· Oko 99% pšenice, potrebne za proizvodnju biskvita za evropsko tržište uzgajano je u skladu sa Harmony programom održivog uzgoja pšenice i Harmony Poveljom
· Oko 42% upravljačkih pozicija na globalnom nivou zauzimaju žene
· Približno 29 000 volonterskih sati su zaposleni kompanije proveli stavljajući svoje vreme i talenat na raspolaganje svojim zajednicama
Aktivnosti na lokalnom nivou – društveno odgovorne inicijative usmerene na zaštitu životne sredine
Kompanija na globalnom nivou prioritet u održivosti daje oblastima u kojima ima najveći uticaj, a to su održiv uzgoj nekih od osnovnih sastojaka za proizvodnju svojih proizvoda. Lokalno, najveći doprinos nastoji da ostvari u onim oblastima koje su društvu najvažnije, a među njima je i životna sredina. Na nekoliko tržišta u Adria regionu na kojima posluje, kompanija i njeni zaposleni su tokom 2023. i 2024. sproveli niz društveno odgovornih inicijativa i time pokazali posvećenost da u lokalnoj zajednici budu pokretači pozitivnih promena i doprinesu zaštiti životne sredine. Među ovim aktivnostima su i akcija sadnje novih stabala lišćara i četinara u Srbiji i Hrvatskoj, kao i veliki nacionalni projekat BORimo se za naše šume koji je kompanija zajedno sa distributerom pokrenula u Crnoj Gori i u okviru kojeg je posađeno 100 000 novih sadnica crnog bora širom Crne Gore. Ove godine, na tržištu Bosne i Hercegovine, takođe zajedno sa distributerom pokrenuta je akcija usmerena na zaštitu pčela i očuvanje biodiverziteta u okviru koje će 10 hiljada medonosnih sadnica biti postavljeno u nove medonosne vrtove.
Cilj kompanije u narednom periodu jeste dodatno jačanje i ubrzanje svog uticaja u prioritetnim oblastima, uz fokus na dalji razvoj kako bi ispunili sve veće regulatorne zahteve, i ostali posvećeni transparentnosti u izveštavanju o svom napretku.
Više o Snacking Made Right izveštaju i ESG ciljevima kompanije Mondelēz International možete pogledati na linku ESG Reporting & Disclosure | Mondelēz International, Inc.