Marketing mreža organizovala je 29. i 30. oktobra u Madlenianum Opera&Theatre peti, jubilarni festival integrisanih komunikacija KAKTUS 2019 (kaktus.rs). Kao i prethodnih godina, KAKTUS 2019 ponudio je učesnicima kvalitetan i raznovrstan program iz različitih oblasti integrisanih komunikacija, a festival je otvorio jedan od najnagrađivanijih američkih kreativaca Jean Zamprogno a.k.a Zampa, kreativni direktor agencije DAVID The Agency, Miami (USA).
„Kompanije čine ljudi. Neki ljudi ne čine ništa, neki malo, a neki sve što mogu, kako bi učinili svet boljim mestom za život. Razlika je u tome što kompanije imaju mnogo veće pravo glasa, budžete i moć. Ako ne čine ništa, one ne samo da propuštaju dobru priliku već i rizikuju da postanu nebitne na tržištu, isto kao i ljudi koji ne čine ništa. Verujem da je oglašavanje, ako se koristi na pravi način, moćan kanal kompanija koje su voljne da budu agenti promena. Bez obzira na to da li se slažemo ili ne sa njihovim mišljenjem, definitivno ih nećemo ignorisati“, rekao je Zamprogno.
Među glavnim predavačima ove godine bila je i Skaiste Sruogaite, Corporate Affairs Director for Baltics, Balkan, Adriatic kompanije MARS, koja je govorila na temu „Tomorrow starts today. Are we ready?“. Prema njenim rečima, živimo u vremenu svesne potrošnje, vremenu kada potrošači odluku o kupovini proizvoda donose na osnovu svega što znaju ne samo o brendu već i o načinu poslovanja kompanije, i to nas bez dileme dovodi do značaja komuniciranja vrednosti, principa i svrhe vaše kompanije.
Prvog dana festivala, Dana inovacija, predavanja su održali i Regan Warner, kreativni direktor agencije McCann London; Giorgio Chiaramonte, Senior Director kompanije Alkemy digital_enabler (Italija); Mihai Gongu, izvršni kreativni direktor SEE, Cheil Worldwide, a održan je i panel na temu „Content creator vs. Influencer — what comes first?“, u kome su učestvovali blogeri i influenseri iz Srbije i regiona, među kojima je i influenserka Mina Smiljanić i youtuber Danilo Badnjar (Choda).
Dan inovacija obeležio je i program edukacije i mentorstva za startapove za koji je bilo prijavljeno čak 18 startapova, a koji je Marketing mreža prvi put organizovala u okviru festivala KAKTUS 2019. Pored toga, održano je i finale takmičenja MarTech Challenge 2019, u organizaciji Direct Media United Solutions, a Emitto proglašen je za najbolji mladi startap u regionu.
Drugi dan festivala, Dan talenata, otvorila je Ioanna Mingou, Director in Consumer Marketing kompanije Mastercard Europe, koja je govorila na temu „Power of Priceless — Brand Identity Evolution“. „Potrošači očekuju da kompanije iskoriste svoju moć i da se brend manifestuje kao simbol poverenja i pouzdanosti, na taj način dostigne kvalitet koji potrošači očekuju. Brend koji želi da se približi potrošaču, trebalo bi da mu pruži takvo iskustvo. Kako bi izazvao uzbuđenje i privukao pažnju potrošača, brend takođe treba da deli i strasti potrošača, kao što su sport, muzika ili putovanja“, rekla je Mingou.
Učesnicima festivala obratio se i jedan od najcenjenijih globalnih kreativaca Eduardo Marques, Chief Creative Officer, Publicis Spain, koji je zatvorio ovogodišnji festival sa temom „Don’t Wait. Just Make it“. „Neuspeh nas zaista čini jačima. Nakon neuspeha sledeća prilika je uvek pravi put. Neuspesi su ti koji nas vode ka slavi“, dodao je Marques.
Tokom drugog dana, učesnicima festivala predstavili su se i Emanuele Nenna, suosnivač i CEO agencije The Big Now (Italija); Karolina Galácz, kreativni direktor agencije DDB Budapest, (Mađarska), Barbara Kranjc, Experienced Public Affairs Consultant & Certified Facilitator of LEGO(r) SERIOUS PLAY(r), Aurora Borealis Consulting (Slovenia) i mnogi drugi.
Program festivala nastavljen je promocijom publikacije Adbooka, namenjene kreativnoj industriji u Adriatic regionu, a koja je ove godine objavljena pod sloganom „Advertising can change the world!“.
Na samom kraju festivala KAKTUS 2019 dodeljene su nagrade KAKTUS Talents i tradicionalne KAKTUS nagrade najboljim organizacijama, kompanijama, institucijama i agencijama za najkvalitetnije i najprofesionalnije pojedinačne i integrisane kampanje u proteklom periodu. Za nagrade ove godine konkurisala su čak 183 projekta, što je rast od 38,64% u odnosu na prošlu godinu.
Kampanja „Mame, dobro došle na svet“, koju je osmislila i realizovala agencija Leo Burnett za klijenta Vip Mobile, proglašena je Integrisanom kampanjom godine — Grand Prix. Agencija McCann Beograd, sa 13 finalista i četiri dobitnika, proglašena je Agencijom godine, dok je, sa pet dobitnika i devet finalista, Vip Mobile proglašen, treću godinu zaredom, Oglašivačem godine.
„Ove godine festival KAKTUS proslavio je svoj mali jubilej sa mnogo novog, kvalitetnog sadržaja i znatno proširenim konceptom. Takođe, uspeli smo da u Beograd dovedemo najveća imena globalne kreativne industrije. Pored toga, veliko interesovanje agencija i kompanija da se uključe i prijave svoje najbolje projekte iz prethodnog perioda, samo je još jedan dokaz kredibiliteta i ugleda festivala KAKTUS. Znatno veći broj prijava u odnosu na sve prethodne godine, dokaz je i da kao tržište i struka rastemo i razvijamo se. Veoma mi je drago što su agencije i kompanije prepoznale kvalitet festivala i ukazale nam poverenje“, rekla je Ivana Parčetić Mitić, osnivač i CEO Marketing mreže.
Festival KAKTUS 2019 podržalo je preko 45 medijskih kuća i 10 blogera i influensera iz celog regiona, kompanije Delta Holding, Zlatiborac, Vip Mobile, Jaffa Crvenka, Marbo Product, Mercator S, Ušće Shopping Centar, Doncaffe, Forma Ideale, Frikom, Nectar i Eurobank. Partneri festivala su agencije — Direct Media United Solutions, Ovation BBDO, Headline, Degordian, Reprodukcija, DPC Group, Alma Quattro, Nova Communications, Tawo Dev i Info Media Group. Festival su podržali i Novaston Marketing Consultancy, Flexis Consulting, Kliping, Led Media BiH, Propix, Srpska asocijacija menadžera, Core Event, Kreativa New Formula, Chameleon i Spring Onion Studio. Prijatelj festivala je kompanija Microsoft. Bronzani sponzor festivala je Apatinska pivara, Srebrni sponzor kompanija Mastercard, a Zlatni sponzor kompanija MARS.