Kako srednjoškolsko obrazovanje izgleda u najuglednijim obrazovnim institucijama Evrope? Programi dva prestižna međunarodna internata, Abbey College-a iz Malverna u Velikoj Britaniji i Instituta Montana Zugerberg iz Švajcarske biće predstavljeni u Beogradu, u utorak, 10. decembra 2019, u 18 časova u hotelu Moskva.
Odlazak u inostranstvo radi pohađanja srednje škole u nekoj od uglednih privatnih internatskih škola, trend je koji polako dolazi u Srbiju. Neki od glavnih razloga zbog kojih se roditelji, ali i učenici, opredeljuju za ovaj vid srednje škole, svakako su sticanja znanja u skladu sa najvišim svetskim standardima, sertifikati koji su kasnije „ulaznica za upis“ na ugledne međunarodne univerzitete, ali i učenje stranog jezika. Ipak, odvajanje od roditelja radi školovanja u srednjoškolskom uzrastu mladim ljudima pruža mnogo više od dobrog znanja i jakih stavki u CV-u.
Andrea Baev, koordinatorka za prijem učenika Institut Montana Zugerberg iz Švajcarske, kao i Sofi Kornes ispred Abbey College iz Malverna u Velikoj Britaniji, će u utorak, 10. decembra u 18.00h, u beogradskom hotelu Moskva govoriti o obrazovnim programima elitnih obrazovnih ustanova na događaju Top Education, ali i približiti učenicima jedinstveno iskustvo srednjoškolaca koji odaberu ovaj vid obrazovanja.
Jedan od najčešćih problema sa kojima se roditelji srednjoškolaca suočavaju je problem sa pozitivnim autoritetom, pa se često postavlja pitanje kako pristupiti tinejdžeru koji nema nameru da posluša dobronameran savet ni roditelja, ni nastavnika. Institut Montana Zugerberg iz Švajcarske, osnovan je 1926. godine i kao jedna od privatnih internatskih škola s najdužom tradicijom u Švajcarskoj, ovom pitanju pristupa vrlo ozbiljno.
„Ohrabrujemo individualnost kod svakog pojedinca, kako bi se osećali ugodno sa sopstvenim nacionalnim i kulturološkim nasleđem, a s druge strane, podjednako pažnje posvećujemo pravilima zajednice kao i pojedinačne interese“, ističe Andrea Baev. „Stvari su postavljene tako da ponašanje đaka mora da bude u skladu sa pravilima ustanove, naša škola vrednuje iskrenost, dobro vaspitanje i ljubaznost. Samim tim, ne postoji tolerancija za negativna ponašanja kao što su maltretiranje druge dece i neiskrenost. Od svih đaka se očekuje da ostale tretiraju s poštovanjem bez obzira na društveni status, nacionalnost, boju kože, veroispovest, kao i da poštuju imovinu drugih. Svakog učenika tretiramo sa uvažavanjem i poštovanjem, tako da imamo pravo to i da očekujemo. Škola uvek ima pravo da pošalje kući učenika koji praktikuje negativno ponašanje, ali to se veoma retko dešava. Čak i učenici koji su ’kod kuće’, možda praktikovali neka od tih ponašanja, uz stručno vođenje vrlo se brzo uklope“.
Preuzimanje odgovornosti za svoje postupke i samostalno donošenje odluka važan su korak u životu svake mlade osobe, a školovanje u inostranstvu upravo to omogućava mladim ljudima.
„Komunikaciju sa đacima je nemoguće generalizovati“, ističe Andrea Baev. „Svaki đak je ličnost za sebe i mi smo ponosni na to što gajimo individualnu podršku za svakoga ponaosob. Svi dolaze sa svojim navikama i to želimo da poštujemo. Želimo da ih ohrabrimo da zadrže svoje korene, ali i da se nauče zajedničkom životu uz uzajamno poštovanje“.
Provođenje vremena u obrazovnoj ustanovi koja podstiče „izlazak iz zone komfora“, isprobavanje novih metoda učenja, sticanje prijatelja iz različitih država i kultura takođe veoma pozitivno utiče na đake koji su u periodu formiranja. Pored navedenog, đaci ističu i prednosti bliskog odnosa sa nastavnicima koji su im uvek na raspolaganju, kao i činjenicu da je srednja škola u internatu prilično zabavno i jedinstveno životno iskustvo.
„Budućnost naših đaka je i naša budućnost. Samim tim, ulažemo u svakoga od njih na način na koji to čine i njihovi roditelji. U slučaju privatnih internatskih škola, roditelji ne ulažu samo u formalno obrazovanje već i u kompletno iskustvo koje će promeniti život njihove dece zauvek. Pored personalizovanog obrazovanja i podrške, deca u internatskim školama razvijaju mnogo veoma značajnih veština i navika koje će im koristiti tokom celog života. U našoj školi uči više od 40 različitih nacionalnosti, ali opet uspevamo da se svi uvek osećaju kao deo jedne velike porodice i to smatramo svojim velikim uspehom“.