Američki investicioni fond KKR postao je najveći akcionar najveće nemačke medijske kuće Axel Springer, plativši 3,2 milijarde dolara za 43,54 odsto akcija.
KKR je kupio 42,5 odsto akcija od manjinskih akcionara i još 1,04 odsto na berzi, čime je pretekao udovicu osnivača kompanije Fridu Springer koja je zadržala 42,6 odsto akcija i izvršnog direktora kompanije Matiasa Doepfnera koji ima 2,8 odsto akcija.
Kupovina je obavljena po ceni od 63 evra po akciji, nakon što je ova nemačka medijska kuća procenjena na 6,8 milijardi evra.
Axel Springer bio je jedan od poslednjih velikih medijskih biznisa u vlasništvu porodice.
Ova kupovina imala je velikog uticaja i u Srbiji pošto je Axel Springer jedan od vlasnika najveće medijske kuće u Srbiji, Ringier Axel Springera, koji izdaje dnevni list Blic.
KKR, koji je donedavno bio vlasnik N1 televizije u Srbiji, morao je da traži saglasnost Komisije za zaštitu konkurencije Srbije, koja mu je prošle nedelje odobrila da se upiše kao novi vlasnik.
U detaljnom izveštaju Komisije utvrđeno je da Ringier Axel Springer nije monopolista na srpskom tržištu, a prikazani su i detaljni podaci medijske slike u zemlji.
Komisija je utvrdila da Ringier Axel Springer kontroliše između 70 i 80 odsto tržišta štampanja dnevnih novina, Borba i Politika su po 10-20 odsto.
Što se tiče prodaje dnevnih novina, Blic ima 10-20 odsto udela, Informer 20-30, Novosti 10-20, kao i Kurir, Srpski telegraf i Alo.
Na tržištu magazina Ringier Axel Springer dominira u segmentu ženskih časopisa (Blic žena, Blic puls) gde ima tržišni udeo od 40-50 odsto.
U segmentu časopisa sa ekonomskom i političkom sadržinom u vlasništvu drži nedeljnik NIN koji ima 20-30 odsto tržišta.
Konkurenti ovog društva, kako je utvrdila Komisija za zaštitu konkurencije, u delu ženskih magazina su Color Press Group, sa izdanjima Scandal, Svet, Star, Hello, Gloria, Story, koji kontrolišu 50-60 odsto tržišta, i Adria Media Group 5-10 odsto.
U segmentu časopisa sa ekonomskom i političkom sadržinom konkurenti ovog društva su: NIP Nedeljnik, izdavač Nedeljnika, tržišni udeo 30-40 odsto, i Pečat i Vreme sa 10-20.
U marketinškom delu ova kompanija kontroliše 20-30 odsto tržišta, kao i Adria Media Group i Color Media.