Ova sredina je oduvek bila specifična. Nekada bliska svetskim trendovima a ponekad u nekom svom balonu od sapunice. Ima momenata kada globalne trendove primeni na lokalno tržište. Ponekad uspešno, ali ipak češće takva ukrštanja zvuče toliko nakaradno da vređaju zdrav razum.

Poslednju takvu akciju na nacionalnom nivou vezujemo za pojavu turbo-folka koji je, tokom devedesetih, zauzeo upražnjeno mesto nestalog (kvalitetnog) domaćeg mejnstrima. Danas je to srpska verzija trepa, pravca koji je inicijalno frakcija R&B-a ukrštenog sa elektronikom, dauntempom i hip-hopom. Ovde, njemu je dodato sve što ne treba i nastao je (pogađate) još jedan – monstrum.

Šta je problem sa muzikom koja je u trend(ing)u na lokalnom nivou?

Direktan, brutalno duhovit a jezivo stvaran odgovor, svojim solo istupom dao je Ajs Nigucci. Singl „Abu Dhabi“ je montipajtonovski postavio stvari tamo gde im je mesto.

U svom minimalističkom osvrtu, potcrtavajući ono što će na kraju od srpske verzije trepa ostati, Ajs se deklarisao – protiv. U jednom trenutku neko treba da nazove stvari pravim imenom i pokuša da prekine tiraniju lokalnih tjub omamljivača. Ovaj singl zahteva dublju analizu i fenomenološki pristup kako prema nakaradnoj frakciji „talasa“ koji kritikuje, tako i genijalnosti autora da svoj bunt na ovaj način kanališe. Fantastičan Ajsov uspeh zabeležen iznenađujućim (fantastičnim!) trendingom na YouTubeu valjda će nekog osvestiti ili barem probuditi. Ono što je sigurno, jeste da je Nigucci najplastičnije objasnio zašto je muzika na koju je korisnik klikom svakodnevno osuđen i na mrežama bombardovan – loša.

(Dostupno na: smarturl.it/ajsnigucci.abudhabi)

Komentara

  1. Boris
    10. август 2019. 22:13

    Protiv lose muzike se bori dobrom muzikom, a ne jos losijom.

  2. Rale
    11. август 2019. 04:30

    Antipatican lik.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.