- 47. izdanje manifestacije „Rétromobile“, najstarijeg sajma klasičnih automobila u Evropi, biće održano u periodu od 1. do 5. februara 2023.
- Alfa Romeo S.Z iz 1989. i Alfa Romeo 1900 Super Sprint iz 1956. biće zvezde štanda „Stellantisovo nasleđe“ na događaju u Parizu.
- Odeljenja za nasleđe Alfa Romea i Stellantisa imaju za cilj da promovišu svoj istorijat. Program „Alfa Romeo Classiche“ osmišljen je za tu svrhu i nudi posebne usluge za zaštitu i promociju svog nasleđa.
Sa 130.000 očekivanih posetioca, više od 600 izlagača iz svih krajeva sveta i više od 1.000 izloženih automobila, 47. izdanje manifestacije „Rétromobile“ u Parizu, najstarijeg sajma klasičnih automobila u Evropi, biće održano od 1. do 5. februara 2023.
Odeljenja za nasleđe Alfa Romea i Stellantisa nastupaće na ovom važnom događaju koji će se održati u Porte de Versailles. Odeljenje za nasleđe osnovano je u Torinu 2015. sa misijom da povrati, sačuva i promoviše brend Alfa Romeo i njegovo istorijsko nasleđe učešćem u događajima u automobilskoj industriji i pružanjem usluga ljubiteljima i vlasnicima klasičnih automobila. Dva dragocena klasična automobila biće izložena na štandu na sajmu „Rétromobile“: Alfa Romeo S.Z. (1989.) i the Alfa Romeo 1900 Super Sprint (1956.).
Alfa Romeo S.Z. (ES30), 1989.
Izloženi model je više jedinstven nego što je redak. Kao jedan od prvih koji su proizvedeni, to je „ex-works“ automobil sa test staze Baloko, koji je korišćen za testiranje različitih rešenja. Kao pravi pravcati „labaratorijski“ automobil, razlikuje se od kasnijih S.Z. modela u nekim detaljima, u tolikoj meri da se može smatrati prototipom. U pitanju je bio ambiciozan projekt pod nazivom ES30, tj. „Experimental Sportcar 3.0 litres,“ koji je nastao iz želje brenda Alfa Romeo da osnaži svoju tradiciju sportskih automobila sa pogonom na zadnjim točkovima koristeći nove tehnologije. Brend je poverio proizvodnju hiljadu modela proizvođaču automobila Zagato, koji ih je sklapao u fabrici na obodima Milana. Tako je rođen Alfa Romeo S.Z. (Sprint Zagato), čistokrvni sportski automobil sa agresivnim ali nepogrešivim konturama. Postavljen je na čeličnu osnovu, a spoljašnost je napravljena od kompozitnih materijala dok su podovi i mehanika bazirani na Alfa Romeo 75 takmičarskom automobilu (grupa A), sa trolitarskim V6 motorom ojačanim na 207 KS, za maksimalnu brzinu od 245 km/h. Proizvodnja je postavila presedan korišćenjem CAD/CAM (dizajn uz pomoć računara, proizvodnja uz pomoć računara) sistema za dizajniranje i proizvodnju, što je omogućilo da se značajno smanji vreme potrebno za razvoj, posebno u pogledu finih detalja i promena napravljenih za vreme same proizvodnje.
Automobil je u potpunosti rasklopljen i temeljno obnovljen u radionici za klasike: karoserija je skinuta i obnovljena; enterijer je potpuno renoviran sa ciljem da se očuva; rezervoar za gorivo je očišćen posebnim tretmanom; motor je takođe temeljno servisiran; a felne su potpuno očišćene kako bi se očuvao originalni izgled.
Alfa Romeo 1900 Super Sprint, 1956.
Godine 1955. 1900 Sprint zamenila je verzija „Super Sprint“, koja je nastavila da se proizvodi do 1958. sa ukupno 599 modela. 1900 Super Sprint je bio vrlo sličan svom prethodniku i imao je novi petobrzinski prenosni sistem koji je ostao na upravljaču, ali je imao suženije raspone. Mehaničke komponente su iste kao i na limuzini 1900 Super T.I. sa radnom zapreminom od 1975 cm3 i dva obrnuta dvostruka karburatora. Motor sa 4 linijska cilindra isporučuje 115 KS pri 5500 rpm što omogućava maksimalnu brzinu od 190 km/h.
Prepoznatljiva elegancija brenda Alfa Romeo omogućena je Touring Body dizajnom karoserije, koji, u kombinaciji sa odabirom materijala, obezbeđuje da je automobil lak, sa niskim koeficijentom aerodinamike – što je optimalno za trkačke performanse.
Zahvaljujući sertifikatu o poreklu koji izdaje Stellantisovo odeljenje za nasleđe – Alfa Romeo Classiche, možemo da potvrdiom da je model u privatnom vlasništvu koji je izložen proizveden 14. jula 1956. i da je prodat tri dana kasnije u Parizu. Plava boja i motor su originalni elementi ovog automobila.
Alfa Romeo Classiche
Program nasleđa „Alfa Romeo Classiche“ pruža asortiman usluga sa konkretnim ciljem da zaštiti i promoviše istorijat legendarnog italijanskog brenda. Više rukovodstvo brenda lično je uključeno u sve aktivnosti koje obuhvataju te posebne usluge. Zapravo, predsedavajući komisije za sertifikovanje je izvršni direktor brenda Alfa Romeo i direktor za nasleđe, a podršku pruža i Alfa Romeo muzej, u kome se čuvaju svi proizvodni registri i sva tehnička dokumentacija koju komisija koristi da analizira informacije o automobilima koji se ispituju.
Program nasleđa Alfa Romeo Classiche obuhvata sertifikat o poreklu, koji omogućava da se istraži istorija svakog automobila pomoću broja šasije. Usluga obuhvata temeljnu dokumentarnu proveru u arhivu kompanije i izdavanje sertifikata koji potvrđuje godinu proizvodnje automobila i originalnu konfiguraciju: specifikacije modela, serijski broj motora, originalni eksterijer i detalje enterijera.
Sertifikat autentičnosti je dokument kojim brend, uz podršku odeljenja za nasleđe, potvrđuje autentičnost klasičnog automobila. Kako bi se pribavio ovaj sertifikat, svaki automobil mora da prođe strog proces inspekcije i evaluacije koji obavlja specijalizovani tim, čime se potvrđuje autentičnost automobila i njegovih komponenti kao i ispravnost glavnih mehaničkih delova.
Konačno, u okviru usluge „Restoration service“, isti tim koji čuva Stellantisovu istorijsku kolekciju biće dostupan privatnim klijentima, sa uslugama koje obuhvataju sve od jednostavnog servisiranja do potpune restauracije.