Održiva proizvodnja hrane je jedna od dominantnih tema u svetu koji se suočava sa klimatskim promenama i tek će dobijati na značaju, kako s brojem stanovnika budu rasle potrebe za hranom. Kompanija Nestlé posvećeno radi na doprinosu rešavanju ovog izazova, između ostalog i kroz svoj globalni program regenerativne poljoprivrede. Protekle godine se i u Srbiji dosta pričalo o ovom programu koji se primenjuje na sve većem broju domaćih oranica – 2023. proširen je i na proizvođače suncokreta i soje.
Sastojci iz održive proizvodnje
U partnerstvu sa kompanijom VictoriaOil, Nestlé je kroz finansijsku podršku i prenos znanja podržao i uzgajivače suncokreta da pređu na tehnike koje povećavaju kapacitet zemljišta za zadržavanje ugljenika, što pozitivno utiče na plodnost i smanjuje prisustvo ugljen-dioksida u atmosferi. Program je 2021. godine inicijalno pokrenut sa dobavljačima sušenog povrća za Začin C, a dalje se proširio na proizvođače suncokreta i soje. Nestlé je do sada u Srbiji uložio više od 790.000 evra u mere koje doprinose revitalizaciji zemljišta, kako bi se obezbedile kvalitetne sirovine iz održive, domaće proizvodnje.
Doprinos zelenijem okruženju
Nestlé Srbija je i pored mnogih izazova imao uspešnu poslovnu godinu. Zabeležen je organski rast od 6,9 odsto, sa jakim fokusom na oblasti društveno odgovornog poslovanja. U želji da doprinese zelenijem i lepšem okruženju za građane Srbije, kao i smanjenju emisija ugljen-dioksida, Nestlé Srbija je krajem godine organizovao najambiciozniju akciju pošumljavanja do sada, kao nastavak akcije u kojoj su i NESCAFÉ potrošači učešćem u nagradnoj igri dali svoj aktivni doprinos. Kao rezultat ove akcije, u opštini Surčin je započeta sadnja 7.638 mladica hrasta lužnjaka.
Akcenat na zdravim navikama
Godina za nama bila je i u znaku inicijativa za promociju zdravog života, naročito fizičke aktivnosti, koja je nedovoljno zastupljena kod pripadnika svih generacija u zemlji. Posebno zabrinjava neaktivnost najmlađih, jer u periodu intenzivnog rasta može da ima posledice po psihofizički razvoj. Zbog toga je promocija redovne fizičke aktivnosti jedan od stubova programa ZdravoRastimo, kroz koji je prošlo 120.000 osnovaca u Srbiji za 12 godina, koliko program postoji u našoj zemlji. Nestlé je u ovogodišnju kampanju „Svaki dan je sportski dan“ uključio i odrasle, pozivajući celu naciju da tokom 21 dana redovno vežba, dajući time dobar primer deci. U želji da podigne svest i o važnosti pravilne i izbalansirane ishrane, Nestlé je kampanjom „Aplauz za šampione roditeljstva“ dao predloge za pripremu zdravih obroka koje će mališani u slast pojesti. Podstaći decu da se zdravije hrane je važan, ali nimalo lak zadatak s kojim se roditelji i staratelji svakodnevno suočavaju. Ovom kampanjom im je odato priznanje za trud i data inspiracija za kreiranje malih remek-dela na tanjiru. Dodatne ideje i smernice mogu pronaći u novom ZdravoRastimo kuvaru za sva čula, koji donosi 14 novih kreativnih recepata.
Nova fabrika sa 220 radnih mesta
Nestlé, pored postojeće fabrike u Surčinu, uskoro otvara i novu fabriku sa 220 novih radnih mesta. Nova fabrika će proizvoditi proizvode na biljnoj bazi iz asortimana GARDEN GOURMET brenda, koji po ukusu i nutritivnoj vrednosti predstavljaju adekvatnu zamenu za meso. Održivost ostaje u fokusu kompanije Nestle i kada novi pogon bude pokrenut. Nova fabrika biće odlična prilika da se podrže lokalni proizvođači soje, koja predstavlja osnovu za GARDEN GOURMET asortiman. Pored prilika za zaposlenje, u novoj fabrici negovaće se i kultura u kojoj svaki zaposleni ima priliku da se razvija i lično i profesionalno, uživajući u prednostima praksi prilagođenih potrebama porodice.