Američki portal „Ju-es komerc njuz“ (U.S. Commerce News) objavio je juče članak u kom je naveo da se predsednik Kineske medijske grupe Šen Haisjung u svojoj novogodišnjoj poruci osvrnuo na razmenu i saradnju sa više od 150 međunarodnih medijskih ustanova, ali i osudio pojedine Zapadne medije da izveštavaju o Kini sa predrasudama, ili čak prave lažne vesti kao da „pišu romane“, što krši postulate novinarstva o objektivnosti i istinitosti.
Šen je u svojoj poruci naveo: „Nažalost, videli smo da su neki uticajni Zapadni mediji prilikom izveštavanja o događajima u Kini koristili neosnovane izvore ili čak prenosili glasine. Smatramo da je činjenica osnova medijskih izveštaja. Ukoliko medij izveštava na osnovu mašte, njegov kredibilitet biće oštećen“.
U članku tog američkog portala se navodi da je Šen citirao rečenicu poznatog britanskog pisca iz 18. veka Vilijama Azlita da je predrasuda dete neznanja, čime je, navodi sajt, naglasio važnost težnje za činjenicom i otklanjanjem predrasuda. Šen je takođe obećao da će Kineska medijska grupa i dalje insistirati na objektivnom i nepristrasnom stavu i da će međunarodnu zajednicu upoznati sa činjenicama.
U članku se prenosi deo Šenove poruke: „Znamo da će nas u vremenu brzog širenja interneta konkurenti nadmašiti ako se ne potrudimo da napredujemo, baš kao što stara kineska izreka kaže da brod plovi uprkos toku vode“. On je rekao da će KMG prati ideju predsednika Si Đinpinga o inovacijama i primeni novih medija i platformi, kako bi postala međunarodni medij prve klase u svetu.
U članku stoji i da je Kineska medijska grupa, koja je osnovana pre samo dve godine, preduzela mnoge inovativne poteze. Na primer, ona je u 2019. godini pokrenula izgradnju državne laboratorije za video produkciju u UHD rezoluciji, izgradnju platforme novih medija primenom 5G tehnologije i radila je na poboljšanju svojih programa.