Amerikanci su na Crni petak ove godine preko interneta potrošili rekordnih 7,4 milijarde dolara, dok je manje ljudi išlo u prodavnice.
Taj iznos se približio rekordnom dnevnom iznosu od 7,9 milijardi dolara potrošenih tokom prošlogodišnjeg Sajber ponedeljka, koji zasad drži dnevni rekord za internet prodaju, prema Adob Analitiksu, firmi koja meri prodaje u 80 od 100 američkih onlajn maloprodaja.
Sajber ponedeljak je dan posle prazničnog vikenda nakon samog Dana zahvalnosti, koji je, po tradiciji, četvrti četvrtak u novembru. Adob očekuje da će onlajn prodaja skočiti na još jedan rekord ovog Sajber ponedeljka i da će iznositi 9,4 milijardi dolara.
Veći deo prodaje obavljen je preko ličnih telefona, i predstavlja 39 odsto ukupne onlajn prodaje u petak.
Kupci su posebno tražili igračke na osnovu likova iz filma „Zaleđeno kraljevstvo Dva“ (Frozen Two), a među drugim najvećim nabavkama su bile sportske video igre i Epl laptopovi.
Moguće je da je zbog tolike onlajn kupovine smanjena gužva u šoping centrima na Crni petak. Poseta prodavnicama pala je za 2,1 odsto na Crni petak u odnosu na pre godinu dana, prema preliminarnim podacima Retejlneksta, firme koja prati aktivnost u radnjama na hiljadama lokacija, uključujući specijalizovanim prodavnicama za odeću i velikim i malim prodavnicama.
Pad posete doveo je do pada prodaje od 1,6 odsto.
Kupovina onlajn i kupovina u prodavnicama nisu uvek potpuno razdvojene. Mnogi ljudi kupe stvari preko interneta i onda odu do prodavnice da ih pokupe. Takva vrsta prodaje skočila je 43,2 odsto na Crni petak u odnosu na pre godinu dana.