Kako gledate generalno na poslovanje i postignute rezultate kompanije Roche u Srbiji u 2022. godini?
Globalne turbulencije, energetska kriza, inflacija, otežani lanci snabdevanja nešto je sa čim su se suočile čitave ekonomije, pa i farmaceutska industrija.
Najvažniji rezultat koji smo postigli je da smo uz podršku partnera, lekara i donosilaca odluka, pacijentima u Srbiji obezbedili terapije za duži i kvalitetniji život. Nastavili smo da zdravstvenom sistemu i pacijentima obezbeđujemo pristup najsavremenijim terapijama i dijagnostici i dali podršku Srbiji da se nađe na svetskoj naučnoj mapi u medicini, pomažući pionirski projekat primene genomskog profilisanja onkoloških pacijenata.
Važno je istaći da je Srbija ove godine izdvojila značajna sredstva za inovativne lekove i time počela da sustiže druge evropske zemlje. Ono što posebno ohrabruje jesu poruke koje ovih dana stižu iz državnih institucija da bi i tokom 2023. godine Srbija nastavila ozbiljna ulaganja u najsavremenije terapije.
Da li ste ostvarili većinu zacrtanih ciljeva i kakve su prognoze za narednu godinu kada je reč o vašim strateškim planovima?
Većina naših poslovnih ciljeva za ovu godinu je, uprkos izazovima, ostvarena. Planiramo da i iduće godine podržavamo unapređivanje zdravstvenog sistema Srbije daljim projektima koji pre svega doprinose znanju i boljitku za pacijente. Snažno ćemo podržavati širu primenu digitalizacije i personalizovane medicine koje nam omogućavaju veliku preciznost u određivanju terapije, a lekarima da donesu najbolje odluke u korist pacijenata. Na horizontu su i nove generacije inovativnih lekova i naš zadatak je da, s obzirom na to u kojoj meri će unaprediti lečenje, utremo put da što pre dođu do pacijenata.
Inovacije u oblasti farmacije napreduju iz dana u dan. Koliko su one dostupne i građanima Srbije?
Medicina poslednjih nekoliko godina napreduje neverovatnom brzinom i rezultati koje nove terapije i dijagnostika postižu graničili bi se pre samo deceniju-dve sa naučnom fantastikom.
Svima je cilj da što brže budu dostupne zdravstvenom sistemu i pacijentima, naravno to nije jednostavno niti lako, ali raduje me što u Srbiji postoji vidljiva volja gotovo svih da zajedno radimo na unapređivanju dijagnostike i lečenja zarad dobrobiti pacijenata i čitave zajednice.
Očekujem da će naredne godine doći do brzog prodora korišćenja velikih baza podataka koje obrađuje veštačka inteligencija u zdravstvu.
Ove godine Roche i projekat „Tvoj pogled na svet“ privukli su veliku pažnju u javnosti i usmerili je na važnost brige o zdravlju očiju. Kampanja je osvojila i neke nagrade. Da li ste zadovoljni onim što je postignuto?
Projekat pod nazivom „Tvoj pogled na svet“ za cilj ima da podstakne brigu o zdravlju očiju obavljanjem redovnih oftalmoloških pregleda. Ideja je da skrenemo pažnju na probleme sa kojima se susreću osobe sa oboljenjima mrežnjače koja su među glavnim uzrocima slepila i oslabljenog vida, a koja danas pogađaju više osoba nego ikada ranije. Kreirali smo i sajt tvojpogled.rs koji je prilagođen pacijentima sa bolestima mrežnjače i njihovim potrebama.
Nagrada za najbolju društveno odgovornu kampanju na Festivalu integrisanih komunikacija KAKTUS, kao i priznanje ‘Kampanja sa svrhom 2022’ na Festivalu društveno odgovorne komunikacije, potvrda su uspešnosti ove kampanje.
Društveno odgovorno poslovanje je inače jedno od osnovnih strateških opredeljenja vaše kompanije. Koliko Roche ostaje posvećen u narednoj godini?
Apsolutno ste u pravu, društvena korporativna odgovornost je integrisana u Roche poslovnu strategiju kako na globalnom, tako i na lokalnom nivou. Biti uspešna kompanija na duži rok za nas znači biti ekološki i socijalno odgovorna kompanija, biti u mogućnosti da ostvarivanjem poslovnog uspeha doprinesemo društvu i zaštiti životne sredine. Jedna od naših CSR aktivnosti je i „Children’s walk“, tradicija duga već 16 godina, u kojoj učestvuju svi naši zaposleni i pomažu decu širom sveta.