Kakve trendove u e-commerce industriji možemo očekivati u 2025. godini i kako Ananas planira da im se prilagodi?

Iako ne posmatramo kao trend već kao način poslovanja, upotreba alata veštačke inteligencije će svakako biti ključna u razvoju poslovanja na tržištu ikomerca, i to u svim segmentima – od pretraživanja proizvoda na platformi pa sve do razvoja novih usluga.

Kao kompanija koja je praktično započela trend „quick delivery – ja“ na naše tržište, naš fokus će svakako ostati na brzoj i efikasnoj dostavi, s obzirom na to da je to jedan od ključnih faktora zadovoljstva korisnika, ali i najvećih izazova ikomerc sektora danas.

Takođe, razvoj FinTech usluga s jedne strane kao i Retail media u segmentu marketinga su nešto na šta ćemo sigurno prioritizovati u narednoj godini, a kao neko ko postavlja nove standarde u našoj industriji, sigurna sam da će nas i drugi igrači slediti.

Takođe, htela bih da naglasim da bez obzira na period godine, trend u ikomercu koji će uvek biti naš prioritet i kojem ćemo se prilagođavati jeste zadovoljstvo korisnika.

Koji su ključni faktori koji omogućavaju brzi razvoj e-commerce sektora u poslednjim godinama?

Ključni faktor za rast i razvoj svakog poslovanja je zadovoljni korisnik. Da bismo to ostvarili, trudimo se da uvek osiguramo sledeće: široku i raznovrsnu ponudu – sada na platformi ananas.rs možete pronaći više od 650.000 proizvoda. Zatim, više vrsta plaćanja – sigurno plaćanje na platformi, zatim gotovinom, IPS plaćanje, poslovnim karticama, preko fakture, na više rata. Tu je naravno i brza i pouzdana dostava do vrata naših kupaca. I ono što je izuzetno bitno jeste jednostavan proces odustanka od kupovine i reklamacija.

Kada se korisnik jednom uveri u sve ove faktore, stičete lojalnog kupca. Sa više lojalnih kupaca, raste i celo tržište jer se samim tim i više trgovaca ohrabruje da uđe u segment onlajn trgovine.

Možete li da malo približite svoju ulogu kao Chief Operating Officer? I na koji način ta uloga doprinosi strategiji i ciljevima Ananas e-commerce platforme?

Chief Operating Officer u kompaniji Ananas e-commerce je sasvim drugačija pozicija nego u drugim kompanijama. Pre svega, važno je napomenuti da mi i dalje poslujemo kao korporativni startap i da smo na tržištu malo manje od tri godine. Zato moj tim i čine eksperti u domenima ljudskih resursa, prava, FinTecha, korporativnih komunikacija, upravljanja projektima, razvoja proizvoda, korisničkog iskustva i da ne nabrajam sad svih 12 timova koje vodim. Ono što je važno jeste da mi na svakodnevnom nivou, svako u svom domenu, podržavamo brz, ali stabilan rast i razvoj našeg biznisa. Mi smo tu da na neki način budemo upoznati sa radom svih sektora, pomažemo u donošenju svakodnevnih odluka i naravno neizostavno utičemo na sve strateške odluke kompanije.

Svedoci smo toga da onlajn kupovina postaje sve dominantniji model. Kupci se sve više oslanjaju na nju, pa stoga konstantno zahtevaju i bolju uslugu. Veću brzinu isporuke, veću pouzdanost, više opcija za plaćanje, sniženja, itd… Koliko je teško ispuniti očekivanja kupaca i kako konkretno Ananas s time izlazi na kraj?

Kada smo osnivali Ananas i pravili početne korake u ikomercu, istraživanja su pokazivala da su očekivanja na izuzetno niskom nivou. Kupci su bili zadovoljni kada im pošiljka stigne, nebitno kada i da li odgovara opisu i fotografiji, a prezadovoljni ako kurir ima dovoljno sitnog novca da im tačno vrati kusur.

Pokretanjem Ananasa, preuzimanjem kompletne odgovornosti za korisničko iskustvo, uvođenjem novih standarda, sada posle tri godine, primećujemo i da su očekivanja postala znatno viša. Sada prosečan korisnik želi brzu dostavu, zakazivanje vremena dostave, lojalti programe, personalizovane oglase i sl.

Takođe, ulaskom i velikog svetskog igrača poput Temua, naše tržište je znatno ojačalo i poverenje u onlajn kupovinu je poraslo.

Mi se kao regionalni lideri trudimo da ne samo ispunimo očekivanja već i da ih predvidimo, da napravimo korak unapred. Naš zadatak je da prikupimo primere dobre prakse sa inostranih tržišta i da ih lokalno prilagodimo i implementiramo. Ako pogledamo našu okolinu – tržište Rumunije ili Poljske, videćemo da eMag ili Allegro uspešno posluju već dugi niz godina i uspevaju da isprate sve zahteve potrošača i ostanu prvi izbor kada je u pitanju onlajn trgovina. I to je i naš put i naša misija.

Postoje li neke prednosti offline trgovine u odnosu na online? I ako postoje, kako planirate da ih okrenete u korist online trgovine?

Treba da budemo svesni da smo mi kao nacija stari i da se naš mentalitet i navike vrlo teško menjaju. Ljudi i dalje vole da pipnu artikal pre same kupovine. Ono što smo mi primetili i što se sve češće događa jeste da naši potrošači odlaze u fizičke prodavnice, što možemo posmatrati i kao deo društvenog života, a zatim svoju kupovinu završe onlajn zbog komfora i jednostavnosti koju pruža.

Nama u ikomercu je potreban dobar i snažan ritejl kao što je svakom poslovanju potrebna zdrava i jaka konkurencija. Dokazano je da postoji dovoljno mesta i za offline i za online trgovinu, ali uzevši u obzir poslednji izveštaj NBS koji pokazuje rast ikomerca od 36 odsto u odnosu na prethodnu godinu, smatram da je pitanje dana kada će i kod nas u regionu onlajn trgovina generalno zauzeti značajniji udeo kao što je to slučaj na drugim svetskim tržištima.

Koji su glavni izazovi i prednosti korišćenja digitalnih plaćanja u e-commerce industriji?

Kao i u skoro svakom drugom aspektu onlajn trgovine, poverenje je ključno i kod digitalnih plaćanja. Zato je naše zadovoljstvo još veće kada vidimo da je procenat kartičnih plaćanja u konstantnom porastu. To znači da su korisnici prepoznali ananas.rs kao pouzdanu platformu na kojoj je sigurno sačuvati svoje podatke i koristiti za svako naredno plaćanje.

U intervjuima ste pričali da Ananas nije samo još jedna u nizu onlajn prodavnica, već posebni ekosistem? Možete li malo pojasniti šta mislite kada to kažete?

Od samog momenta osnivanja Ananasa, mi smo bili svesni svih izazova koje celo regionalno tržište nosi. Vrlo je bilo jasno da osnivanjem samo i isključivo marketplace platforme, mi nećemo moći da napravimo revolucionarne promene kakvim težimo. Zato smo ozbiljno zasukali rukave i odlučili da se posvetimo svim ključnim delovima koji su neophodni za razvoj celog ikomerc tržišta u regionu. Zato kada kažemo da razvijamo ekosistem to znači da se bavimo i ritejlom, otvorili smo najveći i najmoderniji e-fulfillment centar u ovom delu Evrope rađen po uzoru na centre najvećih svetskih ikomerc igrača, razvijamo FinTech usluge, dok će, kako sam i spomenula, ozbiljan fokus naredne godine biti u segmentu advertising technology. Ovakav pristup je naravno teži i zahteva mnogo više rada, truda i ulaganja, ali zahvaljujući Delta Holdingu koji podržava ne samo finansijski već i kroz deljenje znanja i primera dobre prakse mi možemo da razvijamo projekat ove veličine i snage.

Kakva vam je strategija za dolazeću godinu i na koji način ćete nastojati da ostvarite ciljeve?

Naša internacionalizacija nije završena. Sledeće godine ulazimo i na tržište Evropske unije. Svi naši ciljevi su realni i dostižni, iako se možda na prvi pogled čine ambicioznim. Mi samo želimo da uradimo ono što je već prisutno i realizovano na drugim tržištima i da u regionu Ananas postane sinonim za onlajn trgovinu.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.