METRO od svog dolaska u Srbiju, od kojeg je prošlo skoro dve decenije, neguje saradnju sa profesionalnim kupcima i nezavisnim trgovcima. Na koji način unapređujete tu saradnju?
Kao veletrgovac, METRO u Srbiji svoj fokus poslovanja naročito stavlja na profesionalne kupce, pre svega iz ugostiteljskog i samostalnog trgovačkog sektora. Naša misija je da im pružimo stabilno snabdevanje, u smislu uvek svežih i dostupnih proizvoda po dobrim cenama koje garantuju njihovo dugoročno poslovanje. Upravo smo početkom ove godine startovali sa novom poslovnom strategijom „sCore“ čija je osnovna ideja pronalaženje još boljih rešenja za naše kupce, a ne pronalaženje kupaca za naša rešenja.
Šta je sCore strategija?
Važno je istaći da se naš osnovni pravac nije menjao, ali sada imamo još snažniji fokus na potrebe profesionalnih kupaca. Kao njihov tradicionalni partner, prethodnih par godina smo sebi postavljali pitanje „kako možemo da budemo još veći oslonac svojim kupcima?“. Otišli smo korak dalje i to pitanje postavili i ugostiteljima i malim nezavisnim trgovcima. Na tragu dobijenih odgovora, ukrštajući ono što znamo i uz podršku METRO grupe, ušli smo u novu etapu. Unoseći promene u asortiman, cenovne kategorije, ali i u organizaciju samih prodajnih objekata, nova strategija skrojena je sa ciljem da najbolje odgovori i zadovolji potrebe profesionalaca i tako dalje pozicionira METRO kao pravog veletrgovca. Takođe u okviru strategije, pokrenut je novi program „Kupi više, plati manje!“ koji je upravo iniciran kao jedan od mnogih načina podrške koju pružamo malim nezavisnim trgovcima. Samo kada su svi u lancu zadovoljni, možemo da imamo dobar „sCore“.
S obzirom na to da ste novi program kupovine „Kupi više, plati manje“ implementirali u svoje poslovanje pre par meseci, koliko je prihvaćen i prepoznat od vaših profesionalnih kupaca?
„Kupi više, plati manje!“ nudi ključan asortiman trgovcima, ali i ugostiteljima, po atraktivnim cenama za količinske kupovine, u odgovarajućim pakovanjima. Posebno sam zadovoljan što je ovaj program dobro prihvaćen kod kupaca, od kojih dobijamo povratne informacije, kao i ideje i sugestije. Prema dosadašnjim rezultatima vidimo rast i signale da smo na dobrom putu. Trudimo se da proces učinimo održivim za sve strane u lancu – naše kupce koji se takođe bore za svoje kupce i goste, dobavljače koji stvaraju sjajne proizvode i nas. Verujemo da smo pronašli put za dugoročni uspeh ovog procesa.
Sve češće je primetan trend integracije lokalnih proizvoda u asortiman inostranih trgovačkih lanaca. Da li i METRO među svojim partnerima ima lokalne proizvođače i na koji način su oni povezani sa vašim planom održivosti?
Lokalno proizvedeno voće i povrće čini 75% ove naše ponude, dok je ostatak iz uvoza uglavnom zato što Srbija recimo ne proizvodi pomorandže, banane i sličan asortiman. Takođe, 85% mlečnih proizvoda u METRO-u potiče iz Srbije. Isti procenat važi i za meso koje dolazi sa srpskih farmi. Sve polazi od shvatanja da su lokalni proizvodi uvek najbolja opcija i da imaju odličan ukus. Kada birate lokalno, smanjujete i negativan uticaj prevoza robe – od troškova do emisije štetnih gasova, ali se skraćuje i vreme snabdevanja i proces logistike, što znači da sveži proizvodi stižu do kupaca mnogo brže. Veoma važan aspekt lokalnog izbora proizvoda jeste i da on utiče na održivost. Lokalni proizvodi podržavaju domaću ekonomiju, ali što je još važnije – podržavamo male preduzetnike iza kojih stoje cele porodice, što naš pristup čini još vrednijim.