Na koji način je pandemija koronavirusa promenila poslovanje u kompaniji, kako ste se prilagodili i kako planirate da se prilagođavate u narednom periodu?
MOL Serbia je u vanredno stanje ušla pripremljeno i organizovano. Svoje poslovanje oslanjamo na četiri stuba koja nam garantuju održavanje snage kompanije, a to su: zaštita zdravlja naših zaposlenih, očuvanje radnih mesta, kontinuirano snabdevanje tržišta gorivom i očuvanje poslovanja kompanije. Preventivan način razmišljanja i poštovanje svih propisanih mera deo je naše poslovne kulture. Shodno detaljno razrađenom planu, u Srbiji su naši zaposleni prešli u home office način poslovanja, gde je to bilo moguće, i pre zvaničnog proglašenja vanrednog stanja, a kolege na servisnim stanicama i depou u Sremskim Karlovcima rade pod punom zaštitnom opremom, poštujući sva pravila. Sve sastanke samo prebacili na online platforme i reorganizovali sistem funkcionisanja, tako da sve teče neometano. MOL Serbia ima odličnu logističku mrežu a glavni transportni put je Dunav preko kog se dovozi gorivo iz rafinerija MOL Group. Kompanija raspolaže skladištem naftnih derivata u Sremskim Karlovcima koje vrši pretovar i skladištenje goriva. Pored ovoga, MOL ima zakup dodatnih skladišnih kapaciteta na lokacijama u Smederevu i Jakovu, što je omogućilo stabilno snabdevanje tržišta Srbije i regiona. Iako je usvojena odluka o završetku vanrednog stanja, kolege čija radna mesta ne zahtevaju fizičko prisustvo zasada ostaju u home office režimu rada.
Koliki je izazov za kompaniju bio zaštititi zaposlene i kupce u skladu sa propisanim merama?
MOL Serbia većinu predloženih mera postavlja kao standard u poslovanju, kada je u pitanju visok nivo higijene i dezinfekcija prostora. Naši zaposleni su odgovorno i brzo prihvatili sve propisane mere kako bi osigurali sprečavanje širenja virusa na servisnim stanicama i obezbedili sigurnu kupovinu naših kupaca. Edukovali smo zaposlene o tome kako sprečiti širenje virusa. Održavamo visok nivo higijene i redovno dezinfikujemo prostor i pištolje za gorivo. Naši zaposleni poštuju socijalnu distancu, nose zaštitnu opremu. Kako bismo dodatno zaštitili svoje zaposlene i kupce, na blagajnama smo postavili barijere od pleksiglasa. Sve ove mere su i dalje na snazi tako da svi naši kupci mogu da se osećaju sigurno i bezbedno pri korišćenju naših usluga.
Kakve promene očekujete na tržištu s obzirom na to da je pandemija promenila dosadašnji način poslovanja?
Pandemija je promenila razmišljanje svih nas kao i potrošača, ali i prioritete. Poslednja dva meseca su pokazala da su kupci oprezniji. Potražnja za gorivom je varirala i zavisila je od mera koje je država preduzimala kako bi građani ostali u svojim domovima i sprečili širenje virusa. Nastojali smo da ponudu na servisnim stanicama prilagodimo promenama na tržištu i zahtevima koji su dolazili od kupaca i u skladu sa tim obogatili prodajni portfolio.
Za uspeh kompanije u narednom periodu biće ključne fleksibilnost i brza reakcija na promene na tržištu. Kriza nam je jasno pokazala da će se naša industrija u budućnosti snažno oslanjati na digitalne kanale. Tehnologija nam je jedan od najvernijih saveznika tokom pandemije. U kombinaciji sa iskustvom, znanjem i jačinom brenda, primena novih tehnologija biće jedan od ključnih elemenata koji će napraviti razliku između kompanija koje će iz krize izaći jače, slabije ili se neće oporaviti.
Stručnjaci kažu da je sada odgovornost na svakom pojedincu. Šta je odgovornost kompanija prema zajednici u kriznim situacijama?
Dužnost kompanije koja posluje u zajednici jeste da pruži pomoć kada je to potrebno. U skladu sa tim uverenjem smo i postupili i odmah po proglašenju pandemije, u saradnji sa UNICEF-om donirali milion dinara za kupovinu respiratora. Takođe, za potrebe efikasnog funkcionisanja donirali smo ukupno 1.600 litara goriva medicinskim ustanovama u Beogradu, Nezavisnom sindikatu policije u Kikindi, kao i pakete zahvalnosti medicinskom osoblju kliničkih centara u Beogradu, Novom Sadu, Nišu i Kragujevcu i KBC Zvezdara.