Atanasije Jevtić je u Pariz stigao u jesen, tragovi pobune su još bili vidljivi, ali su okršaji utihnuli. Novine su pisale o sovjetskoj okupaciji Praga, sve dok, početkom oktobra, kao bomba nije odjeknula afera Marković, sa akterima iz sveta kriminala, šou-biznisa i vrha države. Beživotno telo Stevana ili Stevice Markovića, njegovog vršnjaka iz Beograda, pronađeno je 1. oktobra na deponiji nedaleko od Pariza.
Sumnja je pala na Alena Delona, koji je u to vreme na jugu Francuske snimao film „Bazen“ sa Romi Šnajder. Stevica je bio njegov telohranitelj i, kako će se ispostaviti, suviše blizak njegovoj ženi, Natali. Ali intriga se tu ne završava. Parizom kruže glasine da je Marković ubijen zbog fotografija sa orgija u visokom društvu na kojima je i žena Žorža Pompidua. Slučaj je utoliko nezgodniji po bivšeg premijera pošto želi da se kandiduje za predsednika. Pristalice De Gola na to gledaju sa neodobravanjem, jer za vreme rata nije učestvovao u Pokretu otpora i vodi mondenski život. Godinama kasnije ustanovljeno je da su fotografije sa likom Klod Pompidu koje su kružile gradom – montaža. Pompidu je naredne godine ipak postao predsednik, nakon što je De Gol podneo ostavku zbog neuspelog referenduma, ali je senka afere Marković još dugo pratila njene aktere.
Markovićeva sudbina je u beogradskoj čaršiji postala sinonim za „žestoke momke sa beogradskog asfalta“ koji će narednih decenija puniti crne hronike evropske i domaće štampe. Uprkos ovoj fascinaciji kriminalcima koju i danas kod nas rabe bulevarski novinari na lošim televizijama, u srpskoj dijaspori u Parizu Marković je ostao upamćen kao nasilnik koji je maltretirao sunarodnike i ulivao im strah. Njegova drskost je navodila na pomisao da radi za tajnu službu.
Veliki dosije kako je Pariz oblikovao srpske žestoke momke, ali i našu kulturnu, intelektualnu i crkvenu elitu, u novom Nedeljniku od četvrtka, 18. marta
Svi čitaoci na poklon dobijaju Mond diplomatik na srpskom jeziku