Atlantic Grupa i PharmaS Grupa juče su potpisale ugovor o kupoprodaji kompanije Fidifarm, u čijem je vlasništvu vodeći hrvatski brend dodataka ishrani Dietpharm. Pharmas će, osim celokupnog portfolija i zaposlenih Fidifarma, preuzeti i Multivitu, regionalni brend dodataka u ishrani u vlasništvu Atlantic Grupe, čiji je proizvod Multivita vitamin C lider u segmentu vitamina C u šumećoj formi na ruskom tržištu. Fidifarm je u 2018. godini ostvario prihod od prodaje u visini od 9.4 miliona evra, dok je Multivita u istom periodu prihodovala oko četiri miliona evra. Zaključenje transakcije očekuje se krajem godine.
„Atlantic Grupa prodajom Fidifarma nastavlja sa strategijom dezinvestiranja non-core segmenata poslovanja. Reč je o uspešnoj kompaniji sa kvalitetnim brendovima, koji sa dodatnim fokusom imaju još veći potencijal rasta. U Pharmasu smo našli partnera koji prepoznaje vrednost brenda Dietpharm, ali i ljudi koji iza njega stoje, kao i prostor za dodatni razvoj poslovanja, što nas čini izuzetno zadovoljnim ovom transakcijom. Atlantic Grupa nastavlja sa fokusom na razvoj svojih ključnih kategorija, s potrošačem u središtu svih poslovnih aktivnosti“, istakla je potpredsednica Atlantic Grupe za Poslovni razvoj i strategiju Lada Tedeschi Fiorio.
„Izuzetno nam je drago što će se uspešnoj priči razvoja PharmaS-a pridružiti i brendovi Dietpharm i Multivita. Vrednost brenda Dietpharm decenijama je poznata u Hrvatskoj i regionu i predstavlja fokus našeg budućeg razvoja. Verujemo da ćemo predanim radom sa timom iz Fidifarma još više ojačati snagu ovog portfolija. Ovom akvizicijom jača se položaj PharmaSa na tržištu regiona u okviru Consumer Health Care poslovanja, čime pokazujemo usmerenost kompanije prema oba naša programa, receptnom i bezreceptnom. PharmaS će se i dalje voditi strategijom koja će se fokusirati na inovativne formule u razvoju svojih proizvoda“, komentarisao je predsednik Uprave PharmaS Grupe Jerko Jakšić.
Atlantic Grupa od početka prošle godine implementira strategiju fokusa na svoje ključne kategorije i brendove, kako bi zadržala i unapredila njihovu relevantnost kod potrošača. U tom kontekstu usmerava se i dalji razvoj internacionalizacije poslovanja, sa fokusom na brendove koji su dokazali međunarodni potencijal i čije su pozicije potrošači verifikovali. Uz glavne kategorije roba široke potrošnje, koje čine: kafa, pića, delikatesni namazi, te slatki i slani snack, kompanija, takođe, usmerava fokus, na dalji rast i razvoj distribucije kao važne poluge poslovanja, kao i apotekarskog lanca Farmacia. Upravo je ovaj segment, u direktnoj komunikaciji sa potrošačima, odličan primer načina na koji se gradi i valorizuje odnos sa kupcem proizvoda i korisnikom usluge.
PharmaS Grupa je danas druga po veličini generička kompanija u hrvatskom bolničkom poslovanju, prošle je godine ojačala svoj receptni portfolijo akvizicijom hrvatske podružnice Ciple, a ove godine zaokružuje 10 godina poslovanja. U bezreceptnom segmentu 2018. godinu je obeležilo otvaranje ruskog tržišta i prodaja od preko 2 miliona pakovanja proizvoda iz sopstvenog razvoja (ProBalans i ProBalans baby). Ove godine PharmaS je zaključio globalni ugovor s američkom kompanijom Abbott za izvoz portfolija u preko 60 zemalja sveta, a novom akvizicijom kompanija nastavlja sa fokusom na širenje poslovanja u Consumer Health Care segmentu u regionu i na internacionalnim tržištima, jačajući svoj tim vrhunskim stručnjacima i proizvodima.