Kako bi bilo da živite u svetu u kom banka prepoznaje vaše potrebe i gde je svaka usluga prilagođena vašem finansijskom potencijalu? U takvoj, možda i bliskoj budućnosti, banka će biti vaš istinski partner – uvek spremna da vam pruži podršku ili usmerenje, bilo da komunicirate sa četbotom ili sa stvarnim savetnikom. Upravo na ovoj predstojećoj raskrsnici inovacija i empatije, vaše korisničko iskustvo dostići će nove visine.

AI, ML i blokčejn – novi tehnološki trijumvirat

Tehnološka unapređenja omogućavaju bankama da ostanu konkurentne i odgovore na savremene potrebe korisnika, uz istovremenu optimizaciju poslovnih operacija. Ključne digitalne tehnologije koje će imati najviše uticaja na budućnost bankarstva su veštačka inteligencija (AI), mašinsko učenje (ML) i blokčejn.

Interesantno je da, prema analizama kompanije Accenture, upravo bankarski sektor zahvaljujući danas veoma popularnoj generativnoj AI ima i najveći potencijal za automatizaciju poslovnih procesa od čak 39%. Banke će nastaviti da usavršavaju AI sisteme za pregled dokumenata i ekstrakciju ključnih podataka, na osnovu čega će se značajno smanjivati vreme i trud potrebni za ove aktivnosti.

Algoritmima mašinskog učenja već danas se analiziraju ogromne količine podataka kako bi se otkrile prevare, procenili kreditni rizici i prilagodile ponude. Četbotovi zasnovani na veštačkoj inteligenciji koji korisnicima nude personalizovane finansijske savete uz 24/7 podršku u budućnosti će postati  novi šalterski službenici banaka.

Pošto omogućava decentralizovani sistem evidencije digitalnih transakcija, blokčejn može pojednostaviti međunarodna plaćanja, trgovinsko finansiranje i verifikaciju identiteta. Očekuje se da će složena godišnja stopa rasta (CAGR) upotrebe blokčejn tehnologije u narednih nekoliko godina u svetskim razmerama iznositi 40%. Već sada Ripple, platni protokol čiji je rad zasnovan na ovoj tehnologiji, omogućava međunarodne transakcije u realnom vremenu, smanjujući vreme i troškove povezane sa tradicionalnim bankarskim metodama.

Personalizacijom do ponude po meri

Korišćenjem podataka o finansijskim transakcijama korisnika, njihovim aktivnostima na društvenim mrežama i digitalnim tragovima iz objedinjenijih kanala komunikacije, banke će moći da kreiraju detaljne profile klijenata na osnovu kojih će nuditi prilagođene finansijske savete i preporuke u realnom vremenu. Na primer, ukoliko pretražujete sajtove za prodaju automobila, banka bi mogla da vam ponudi auto kredit skrojen baš po vašoj finansijskoj meri. Ovakav pristup, koji je danas već prisutan i koji će se u budućnosti još usavršavati, ne samo da povećava zadovoljstvo klijenata, već i jača njihovu lojalnost.

H2H – manje znači više

Uprkos činjenici da će tehnologija igrati značajnu ulogu u budućnosti bankarstva, korisnici će i dalje ceniti H2H (human-to-human) interakciju, naročito kada su u pitanju složene finansijske odluke. U trenucima kada je potrebna dodatna doza poverenja, pravi savetnik ostaje nezamenjiv vodič, pretvarajući dileme u sigurne korake kao ostvarenju finansijskih ciljeva. Zato će banke radi postizanja ravnoteže između povećane digitalne i smanjene direktne komunikacije među ljudima pružati hibridne modele koji kombinuju online usluge sa ličnom podrškom.

Na kraju – budućnost bankarstva ne leži samo u pukoj primeni najnovijih tehnologija, već u potpunoj transformaciji doživljaja bankarstva. U digitalnoj evoluciji ovog sektora, pravi izazov nije samo prilagoditi se novim tehnološkim trendovima, već osmisliti nove načine kreiranja vrednosti kojima se prevazilaze potrebe i očekivanja savremenih korisnika.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.