U uglovima dečijih soba, na policama iznad kreveta, među gomilom igračaka, na zidu u vidu postera, jedna figura zauzimala je posebno mesto u srcima dece širom sveta. Plava, duga, ravna kosa, telo „savršenog sklada“, autfiti iz dečijih snova. Roze boja i šljokice. Uglavnom mnogo šljokica. Barbi je postala simbol detinjstva.

Vodile su se polemike o tome da li „Barbie fenomen“ ima negativan uticaj na decu. Uglavnom su se devojčice ugledale na lutku, želele da budu kao ona, da imaju „savršeno simetrično telo i lice“. Diskutovalo se o tome da šalje pogrešnu sliku i doprinosi da se osećamo nesigurno u sopstvenom telu. Punije devojčice su bile nezadovoljne jer nemaju uzak struk kao lutka, ili su devojčice drugačije boje kože sa čežnjom gledale plavokosu lepoticu, želeći da imaju Barbie ten.

Onda je Mattel odlučio da će Barbie biti lutka svih nas. Tako je ona dobila i svoju tamnoputu verziju, postala je preduzetnica, pevačica, vatrogaskinja. Postala je Barbie sa vitiligom, bez kose, u invalidksim kolicima, Barbie sa Daunovim sindromom.

Tako je Barbie od simbola detinjstva prerasla i u snažnu, feminističku ikonu koja je promenila način na koji devojčice doživljavaju sebe i svoje mogućnosti. Ona je postala jedna od nas – „devojka koja vodi iste bitke kao i ja.“

Većini je bila prvi dodir sa elegancijom, lepotom, ali je i bila tu da nam pokaže da snovi mogu da se ostvare. Gledali smo na nju kao na više od lutke – bila je inspiracija za budućnost. Mnogi dečji snovi bili su obojeni u roze i proživljavani kroz njen lik.

I nikada ona nije bila samo jednostavna lutka. Čak i kada je živela samo u jednom obliku, nikada nije bila jednostavna. Kroz decenije, Barbie je uticala na živote dece širom sveta. Bili su ohrabreni da se upuste u avanture i ostvare svoje snove, inspirisani Barbikinim putem. Njena prisutnost je osnaživala devojčice da razmišljaju šire i da ne prihvataju ograničenja koja su im nametnuta.

Barbie je jedna od najuticajnijih borkinja za jednakost, iako se, sudeći po društvenim mrežama, mnogi ne bi složili sa time. Tranzicijom koju je Mattel napravio, ona je postala simbol inkluzije. Barbie je poruka da je lepota življenja zapravo u tome što smo različiti. Uz nedavno lansiranje lutke sa Daunovim sindromom kao deo „Barbie Fashionistas“ kolekcije, poslata je snažna poruka o prihvatanju i podršci osobama sa invaliditetom. Ovaj potez je promovisao inkluzivnost i pokazao da je svako dete jednako vredno.

Barbie postaje glumica

Dok je svet obuzet uzbuđenjem oko najnovijeg filma o Barbie, ova transformacija iz igračke u filmsku zvezdu ima dublje značenje. Barbie je prešla granice „obične lutke“ i postala simbol moći, hrabrosti i uspeha. Film je već postao senzacija, a da nije ni stigao do bioskopskog platna.

Od kako je pušten prvi tizer za, pogodio nas je rozi zemljotres. Bez preterivanja. Priča o plavokosoj lutki pomerila je filmsku i modnu industriju, ali je napravila i pometnje na svetskoj političkoj sceni. Ružičasti svet Barbike našao se u nemirnim vodama geopolitike južne Azije pošto je film po liku čuvene lutke zabranjen u Vijetnamu u vezi s teritorijalnim sporovima te zemlje s Kinom.

Najnovija Barbie avantura takođe je uticala na popularnost roze boje. Film je doveo do povećane tražnje za roze proizvodima, što je rezultiralo nestašicom roze boje u svetu.

Barbilend, fantastičan svet mašte i avanture, takođe je deo novog filma. Publika će krajem jula imati priliku da istraži pejzaže, učestvuje u modnim revijama i upozna čuvenu lutku u novoj ulozi.

Svi smo nestrpljivi da vidimo kakav će Ken biti Rajan Gozling, iako, sudeći po videima i fotografijama koji kruže internetom, jasno nam je da je ženska publika već „kupljena“. A za Margo Robi možemo da pretpostavimo da će se odlično snaći u ulozi najvoljenije plavuše na svetu.

Odlično odrađena marketinška kampanja izazvala je pravu pomamu na društvenim mrežama. Jednostavno je nemoguće da vam na nekoj od društvenih mreža nije „iskočio“ neki video vezan za film. Mnogi brendovi počeli su da izbacuju „kolekciju za odlazak na premijeru“. Od pažljivo odabranih trejlera, tizera i ekskluzivnih sadržaja do interaktivnih promotivnih aktivnosti, Barbie uspeva publiku da izludi od nestrpljenja.

Barbie lutku možemo da posmatramo i kao feminističku ikonu koja je promenila način na koji devojčice vide sebe i svoje mogućnosti. Kroz različite profesije, inkluzivnost i podršku jednakosti, Barbie se bori za promene u društvu. Ona je postala simbol hrabrosti, snage i inspiracije za devojčice širom sveta. Njena plava kosa i roze odeća postali su ne samo simbol mode, već i  obučena u roze je postala ne samo simbol mode, već i oličenje ženske moći. Barbie je osvojila srca miliona devojčica, a njen uticaj će nastaviti da oblikuje živote i snove generacija koje dolaze. A krajem meseca ćemo saznati da li i film ima ovakvu naraciju.

Tagovi

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.