Gradska uprava Barselone je zabranila upotrebu vozila, najvećih zagađivača, u nastojanju da smanji visoke emisije štetnih gasova.

Prema novim propisima, dizel vozila registrovana u Španiji pre 2005. ili 2006, i vozila na benzin registrovana pre 2000. više ne smeju da se voze od ponedeljka do petka od 7.00 do 20.00 na teritoriji grada. Vlasnici tih vozila mogu da traže deset dana dozvole vožnje godišnje.

Vlasnici stranih vozila treba da traže dozvolu od gradskih vlasti da ih koriste u zoni zabrane u Barseloni uz pretnju kaznom od najmanje 100 evra. Od 2021, kombiji, kamioni i autobusi koji najviše zagađuju će potpasti pod istu zabranu, prenosi N1.

Prema gradskim vlastima, zabrana obuhvata 50.000 vozila dnevno i smanjiće emisiju azot dioksida za 15 odsto.

Glavni grad Španije, Madrid, od pre godinu dana ograničio je vožnju u istorijskom centru na one koji stanuju u tom delu, dok oni koji nisu rezidenti mogu da koriste vozila ako ne zagađuju, odnosno ako su hibridna ili električna. To je mnogo restriktivnija mera nego za Barselonu, ali zona na koju se odnosi je mnogo manja. 

Gradonačelnica Barselone Ada Čolau je takođe nagovestila mogućnost uvođenja naplate za ulazak u grad od jula, kao što rade druge evropske metropole kao što su London, Stokholm i Milano. 

Prema poslednjem izveštaju iz 2017. godine Barselona od 2002. prelazi nivo sitnih čestica dozvoljen prema Međunarodnoj zdravstvenoj organizaciji i nivo ugljen dioksida koji određuje Brisel. Evropska komisja je krajem jula Španiju tužila Evropskom sudu pravde kao jednu od poslednjih zemalja od kojih Brisel traži da poštuje zakone vezane za kvalitet vazduha.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.