Simbolično na dan borbe protiv klimatskih promena, British American Tobacco se uključio u UN-ovu kampanju  Trka do nule, obavezujući se da će smanjiti količinu neto emisija na nulu do 2050. godine. Postizanje ugljenične neutralnosti samo je jedan od koraka na BAT-ovom putu transformacije, sa ciljem da obezbedi Bolje sutra (A Better Tomorrow™) i istakne održivost kao glavni prioritet.

Kako bi se porast prosečne globalne temperature uspeo zadržati na 1,5 °C u odnosu na predindustrijske vrednosti, potrebno je odlučno i intenzivno delovati na svim nivoima – a posebno kompanije imaju veoma važnu ulogu u toj priči. Upravo iz tog razloga, BAT je odlučio svoje ciljeve održivosti prilagoditi i uskladiti sa UN-ovim planom, te se obavezao da će, najkasnije do 2050. godine, dostići nultu stopu emisija u čitavom lancu vrednosti.

Trka do nule najveći je program saradnje u borbi protiv klimatskih promena u istoriji, čiji je cilj prepoloviti globalne emisije do 2030. i ostvariti nulte stope emisija ugljenika do 2050.  U kampanji učestvuje više od 4.000 kompanija u svetu, na koje po procenama otpada gotovo 25 odsto globalnih emisija CO2 i više od 50 % BDP-a. Imajući to u vidu, BAT-ova objava o predanosti u borbi protiv klimatskih promena svojevrstan je uvod u važne globalne prekretnice u istoj toj borbi, uključujući sastanak vrha grupacije G20 u oktobru  i 26. konferenciju Ujedinjenih nacija o klimatskim promenama (COP26) u novembru u Glasgowu.

„Cilj naših nastojanja u okviru strategije Za bolje sutra (A Better Tomorrow™)  je osigurati da održivost bude na prvom mestu u svim našim aktivnostima. Iz tog razloga, ponosni smo što možemo podržati kampanju Trka do nule. Ovaj potez nadovezuje se na naše putovanje u okviru Novih kategorija – s proizvodima kao što su Vuse,  glo i Velo – kao i na naš cilj da do 2025. zadobijemo poverenje 30 miliona korisnika proizvoda bez sagorevanja, te ostvarimo 5 milijardi GDP prihoda samo od Novih kategorija”, izjavio je Kingsley Wheaton, BAT-ov direktor marketinga.

„Fabrika u Vranju prati i veoma uspešno odgovara na sve postavljene globalne ciljeve održivog razvoja. Samo u poslednje tri godine, tačnije od 2017. do 2020. godine, rezultati fabrike na polju održivog razvoja prevazišli su zadate ciljeve. U tom periodu ostvarili smo čak 35 odsto smanjenja odlaganja otpada na deponiju, 56 odsto smanjenja emisije ugljen-dioksida i čak 95 odsto reciklaže otpada. Ono na šta smo posebno ponosni jeste i upotreba elektične energije iz 100 odsto obnovljivih izvora i planirana zamena mazuta sa prirodnim gasom kao energentom“, istakao je Igor Gmaz, direktor BAT fabrike u Vranju.

Učestvovanje u UN-ovoj kampanji samo je početak kojim BAT nastavlja svoj put održivosti. Samo u 2020. godini, BAT je ostvario smanjenje emisija svojih poslovnih procesa od 30,9 %, doprinoseći smanjenju od 37,4 % u odnosu na osnovicu iz 2017. Takođe, u maju 2021. godine, BAT je objavio da je Vuse postao prva ugljenično neutralna marka e-cigareta na svetu. Istovremeno, BAT je proglašen liderom u borbi protiv klimatskih promena za 2021. prema izboru časopisa Financial Times, u okviru evropskog izbora kojim se ističe 300 među više od 4.000 kompanija koje su ostvarile najveće pomake u vidu smanjenja osnovnih emisija gasova sa efektom staklene bašte u odnosu na prihode u razdoblju između 2014. i 2019. godine.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.