Insitucije, kompanije i preduzeća širom sveta polako se oporavljaju od velikog kolapsa IT sistema i mreža koji je juče i prekjuče prouzrokovao pravi haos u čitavom svetu, piše BBC.

Preduzeća, banke, bolnice i avio kompanije bile su među najteže pogođenim nakon što je firma za sajber bezbednost Crowdstrike izdala neispravan softverski apdejt koji je uticao na Microsoft Windosws. Izvršni direktor Crowdstrike-a se izvinio zbog greške i rekao da se radi na njenom otklanjanju, uz napomenu da bi čitav proces ipak mogao da potraje, a njegova kompanija je potvrdila da je njeno ažuriranje softvera izazvalo pad Windows uređaja, odnosno takozvani „Plavi ekran smrti“ na računarima.

„Mek i Linuks hostovi nisu pogođeni. Ovo nije bezbednosni incident ili sajber napad. Problem je identifikovan, izolovan i radi se na sprovođenju rešenja“, saopšteno je iz Crowdstrike-a.

Iako neke usluge avio-kompanija počinju da se vraćaju u normalu nakon što je na hiljade letova otkazano, operateri očekuju da će i tokom vikenda doći do određenog broja kašnjenja i otkazivanja letova. U sličnom problemu nalaze se i nebrojena preduzeća, čiji poslovi i narudžbine sada kasne.

Zdravstvene službe u Britaniji, Izraelu i Nemačkoj takođe su se suočile s problemima, pa je usled toga dolazilo čak i do otkazivanja operacija. 

Kompanije, uključujući banke, telekomunikacione firme, TV i radio stanice i supermarkete širom sveta, prijavile su probleme u vezi sa IT vezama. Avio-kompanije su takođe pogođene, a letovi američkih avio-kompanija, uključujući American Airlines, Delta i United Airlines, su okončani, a avioni prizemljeni. Aerodromi u Nemačkoj i Španiji takođe su izveštavali o problemima.

Pogođeni su i TV i radio emiteri. Dejvid Rodes, izvršni urednik Sky News Groupe, napisao je na X-u: „Sky News nije mogao da emituje TV program uživo jutros, a sada se gledaocima izvinjavamo zbog prekida. Veliki deo naših vesti je još uvek dostupan na mreži, a mi naporno radimo na obnavljanju svih usluga“.

Stručnjaci za sajber bezbednost upozoravaju na posledice globalnog prekida i kažu da bi oporavak mogao da traje danima.

Majkrosoft je juče predložio rešenje na svojoj veb stranici – i to rešenje sa kojim će mnogi kancelarijski radnici biti upoznati: „Da li ste pokušali da isključite i ponovo uključite uređaj?“

„Možda će biti potrebno nekoliko ponovnih pokretanja (prijavljeno je čak 15), ali sveukupne povratne informacije su da su ponovno pokretanje delotvoran korak za rešavanje problema u ovoj fazi“, naveli su.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.