Privremenom obustavom saobraćaja na međunarodnoj železničkoj liniji Beograd – Bar, Beograd je izgubio svaku železničku poveznicu sa drugim državama Balkana, a uporedo sa uništavanjem međunarodne železnice, dešava se i devastacija lokalne železnice u Srbiji, ocenio je pokret Ne davimo Beograd/Zeleno-levi front.
Dok se Srpska napredna stranka hvali ulaganjem u železnicu i renoviranjem 75 kilometara pruge između Beograda i Novog Sada, situacija sa železnicama je sve gora, navodi u saopštenju taj pokret, podećajući da su vozovi nekada išli iz Beograda do Beča, Praga, Ljubljane, Sarajeva, Zagreba, Budimpešte, Temišvara, Istanbula, Sofije, Soluna, Skopja i drugih evropskih gradova.
Danas, zahvaljujući lošem upravljanju i nesposobnosti vladajuće stranke, Beograd nema železničku vezu sa regionom. Sa druge strane, jedina trenutno aktivna međunarodna železnička linija u Srbiji povezuje Dimitrovgrad i Sofiju, i saobraća jednom dnevno.
Koordinator grupe za saobraćaj Ne davimo Beograd Zoran Bukvić ukazao je da se u zapadnoj Evropi, brzi vozovi su efikasniji vid transporta od aviona, kada se uzmu u obzir relacije do 400 kilometara i ocenio da se kombinacijom brzih vozova i parkirališta po obodu grada, kao i intermodalnom integracijom vozova sa gradskim javnim prevozom i sistemimma javnih bicikala, može se parirati privatnom automobilu kao dominantnom vidu transporta za duže relacije između gradova.
Bukvić je ukazao na udobnost i prednosti vozova za putovanje i železnice kao ekološki najodrživijeg načina transporta koji, uz ulaganja, može da postane i najbrži.
„Umesto da se razvija regionalna povezanost i mobilnost ljudi i robe, Srbija se sve više izoluje od najbližih suseda. Kako bi se izgradio ovakav regionalni sistem železnice potrebna je saradnja i otvaranje, umesto izolovanja“, ističe pokret Ne davimo Beograd, naglašavajući da ima plan za revitalizaciju i razvoj regionalnog i loklanog sistema železnica.