Dok je u toku blokada depoa Gradskog saobraćajnog prevoza na Novom Beogradu, grad Beograd objavio je poziv za javnu nabavku u okviru koje namerava da privatnim partnerima poveri posao prevoza putnika na „potezu sa posebnim statusom“ kao i na prigradskim i lokalnim linijama.

Radi se o poslu procenjene vrednosti više od 114,4 milijarde dinara (oko 972 miliona evra), odnosno prevozu na 12 linija na teritoriji gradske opštine Surčin, gde će biti održan EXPO 2027,  kao i na još 304 linije prigradskog i lokalnog prevoza.

Povod za ovakav potez grada Beograda je nedavni raskid ugovora sa grupom prevoznika „Strela Ub“,i „Strela Obrenovac“, „Lasta“ i „Lastra“, pokazuje odluka u koju je Nedeljnik imao uvid,

Naime, tokom poslednje sednice Skupštine grada Beograda, osim sporazumnog raskida desetogodišnjeg ugovora sa pomenutom grupom prevoznika, usvojena je i Odluka o usvajanju predloga gradskog sekretarijata za saobraćaj za poveravanje obavljanja komunalne delatnosti prevoza na „liniji 600“ kao i prigradskog i lokalnog saobraćaja.

NEPREDVIĐENA SITUACIJA I HITNOST

U obrazloženju odluke navedeno je da je Sekretarijat za javni prevoz, „radi zaštite bezbednosti građana i javnog interesa“, pokrenuo pravne korake u nameri jednostranog raskida ugovora o javno-privatnom partnerstvu u obavljanju komunalne delatnosti javnog prigradskog i lokalnog prevoza putnika na teritoriji grada Beograda.

U međuvremenu je Skupština grada, kako smo ranije objavili, ipak usvojila verziju prema kojoj je ugovor sa „Strelom“ Ub i Obrenovac, „Lastom“ i „Lastrom“ raskinut sporazumno, što može da znači da isti prevoznici mogu ponovo da konkurišu za ovaj posao.

Tim povodom je predsednik Samostalnog sindikata saobraćajnog preduzeća Lasta Beograd Nebojša Mirović izjavio za agenciju Beta da je ugovor raskinut, ali da će biti raspisan novi tender.

„I u tom tenderu biće predviđeno da se neke linije pojačaju novim autobusima. Postojeći red vožnje biće zadržan do okončanja novog tendera“, rekao je Mirović.

Dalje, u obrazloženju odluke o raspisivanju novog poziva stoji i da je zbog navedene nepredviđene situacije i hitnosti, napravljen novi predlog projekta javno-privatnog partnerstva – čiji je ishod raspisivanje današnjeg javnog poziva, stoji  u odluci u koju smo imali uvid.

„Kao deo prigradskog i lokalnog autobuskog prevoza putnika na teritoriji grada Beograda, a zbog specifičnosti koje su vezane za EXPO 2027, potez 600 (Surčin) tretiraće se kao javni gradski autobuski prevoz putnika odnosno kao zaseban potez, a u okviru navedenog projekta“, ističe se u obrazloženju odluke koja je „podloga“ za raspisivanje javnog poziva.

BORBA IZMEĐU PRIVATNIKA I GSP ZA EXPO LINIJE?

Grad Beograd, dakle, namerava da poveri „potez 600“ na teritoriji Surčina i EXPO 2027  privatnom partneru, ali čini se da je to u suprotnosti sa poslovnim planovima Gradskog saobraćajnog preduzeća – GSP Beograd.

Na istoj sednici Skupštine grada, 6. marta usvojena je i odluka o podršci novom zaduživanju tog javno-komunalnog preduzeća u vrednosti od 22 milijarde dinara, a usvojen je i rebalans plana poslovanja za 2025. godinu.

U tom planu poslovanja, GSP je konstatovao da je beogradsko tržište podeljeno između njih i privatnih prevoznika što je, kako su izračunali, za posledicu imalo smanjenje planiranih kilometara GSP za oko 20 odsto tokom 2024. godine.

Među operativne ciljeve za 2025. zato su na prvo mesto stavili postizanje dogovora sa Sekretarijatom za javni prevoz da u trenutku uspostavljanja novih autobuskih linija, prvo GSP iskaže svoje mogućnosti za operativno preuzimanje linije.

„Cilj je i da se obezbedi da GSP bude nosilac funkcije javnog prevoza za EXPO 2027 kao i da se obezbedi obavljanje prevoza na sezonskinm linijama koje opslužuju Avalu i Adu Ciganliju i na noćnim linijama“, naveo je GSP a objavio Nedeljnik uoči martovske sednice Skupštine Beograda.

ROKOVI ZA PONUĐAČE

Za posao prevoza beogradskih putnika na „potezu sa posebnim statusom“ kao i na prigradskim i lokalnim linijama, zainteresovane kompanije ili konzorcijumi treba da pošalju ponude do 13. maja ove godine u 10 časova.

U prostorijama beogradskog Sekretarijata za saobraćaj istoga dana biće i otvorene ponude, a otvaranju mogu prisustvovati ovlašćeni predstavnici ponuđača i „druga lica“.

Ključni kriterijumi za dodelu ugovora su, kako je navedeno u javnom pozivu grada Beograda, cene i kvalitet ponude.

 

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.