Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić uvodi evropske standarde u Beograd –a oni podrazumevaju semafore u kružnom toku, konkretno na Brankovom mostu, čiji cilj je da zamene saobraćajnog policajca u špicu. Ti semafori, doduše, nisu baš oni na koje smo NAVIKLI, neće imati zeleno svetlo, već samo crveno i trepćuće žuto.
Za one sa probnim vozačkim dozvolama, kao i za one sa svim ostalim vozačkim dozvolama, još jednom ponavljamo: svetleće crveno kada treba da stanemo, a žuto… isto. Žuto će da blinka u situacijama kada su šanse 50-50-90: 50 posto da slobodno uđete, 50 da ipak stanete, a 90 da pogrešite isto kao i kada ne bi bilo semafora.
„Kružni tok ima svoja pravila i to se neće promeniti. Kada se upali trepćuće žuto, imate pravo da se uključite u kružni tok, ali poštujući njegova pravila. Crveno će menjati saobraćajca u toku špica“, pojasnio je Šapić.
Dodao je da će biti i pešački prelaz za pešake, koji će moći da prelaze kada je crveno za vozače. Pešaci: vidite crveno, onda pređete ulicu.
Pojasnio je prvi čovek Beograda i da će semafor na kružnom toku na Brankovom mostu biti uključen samo u špicu –od 7.00 do 10.00 i od 14.30 do 18.30, a ostali deo dana će biti prohodan bez paljenja crvenog, odnosno biće trepćuće žuto svetlo. Vikendom semafor –neće raditi.
Gradonačelnik je najavio i da je u planu uvođenje ovih semafora i na kružnom toku na Slaviji i Autokomandi, a sve po ugledu, kako kaže, na evropske metropole, poput Barselone, Berlina, Milana.
Mnogi nisu lično videli, ali su zato pitali moćni Google, a on kaže: ovakva regulacija saobraćaja nije uobičajena, a i kada se nađe semafor na kružnom, ima tri boje (pogodite koje). Ima i kada je dve, ali, izgleda, baš retko da to bude crvena i žuta. Ali, dobro, neko je bar dobio zeleno svetlo.
Beograd ima problem, gradonačelnik ima ideju, a nju mogu da sprovedu samo neki, inostrani. Šapić je rekao da mi nemamo stručnjake koji mogu da naprave plan za te semafore, i da se nada da će nam u tome pomoći stranci.
Pomoć jeste potrebna. Sve je teže ne zapasti u gužvu, uhvatiti prevoz, ući u prevoz, stići na vreme od tačke A do tačke B. GSP gubi puls, pa dolaskom tri autobusa sa istim brojem vraća dah. Onda vidite da su sva tri puna, pa opet jedan pad. Onda, zamislite, dođe plavi autobus, pa vas sprovede kroz kružni sa semaforom, a vi sezapitate –je li ovo „Čarobni autobus“? Crtani. Gledali ste…