Kada Opel Grandland X hibridni plug-in krstari električnim režimom, ne samo da ne ostavlja nikakve emisije i nečujan je na putu, već to pokazuje i ostalim učesnicima u saobraćaju i pešacima. Veoma pametno – sa plavim svetlom na vetrobranskom staklu, odmah ispod unutrašnjeg ogledala. Kad svetli plavo, motor sa unutrašnjim sagorevanjem je na pauzi, a Grandland X radi isključivo na struju. Da bi to postigao, vozač može odabrati „električno“ podešavanje iz dostupnih modova vožnje, a hibrid automatski prelazi na električni rad. Plavo svetlo takođe olakšava stvari službenicima policije. Na primer, kada se Grandland X vozi na području gde su dozvoljena samo električna vozila. U ovom slučaju je dovoljan jedan pogled da se vidi da Opel vozi isključivo na struju.
Da bi osigurao da je u gradu uvek na raspolaganju dovoljno snage za vožnju plavim svetlima bez štetnih emisija, Grandland X plug-in hibrid ima funkciju „e-ušteda“. Ova funkcija omogućava da se električna energija prikupljena u visokonaponskoj bateriji sačuva za kasniju upotrebu, na primer za vožnju u područjima gde su dozvoljeni samo električni automobili. Vozač može ovu funkciju podesiti pomoću ekrana osetljivog na dodir, i na taj način zadržati određenu ili čitavu dostupnu električnu energiju sve dok to ne bude potrebno na njegovoj ruti.
Najprodavaniji: Opel takođe nudi Grandland X u dve plug-in hibridne verzije:
- Opel Grandland X jed dostupan kao hibrid sa pogonom na prednje točkove i izlaznom snagom do 224ks (potrošnja goriva po WLTP1 1.5-1.4 l/100 km, CO2 34-31 g/km; NEDC2 : 1.7-1.5 l/100 km, 37-35 g/km CO2).
- Opel Grandland X Hybrid4, kompaktni SUV takođe se nudi i sa pogonom na sva 4 točka i izlaznom snagom od čak 300ks (potrošnja goriva po WLTP1 1.4-1.3 l/100 km, CO2 32-29 g/km; NEDC2: 1.6-1.5 l/100 km, 36- 34 g/km CO2).
Plava je lepa: Osvetljenje enterijera
Malo plavo svetlo u Grandland X hibridu, plavo ambijentalno svetlo u unutrašnjosti, plava svetla na vatrogasnim vozilima – plava svetlost ima dugu tradiciju u Opelu. Čak i u prošlosti, bistra plava boja modernog sjaja fascinirala je i inspirisala Opelove dizajnere. Na sajmu u Frankfurtu 2003, senzacionalna studija Insignije već je pokazala dizajnerski jezik kasnije istog proizvodnog vozila. U unutrašnjosti je korišćena tada nova tehnologija LED svetla – u najlepšoj plavoj boji. Sledeća studija sa plavim svetlom – Opel Vivaro Surf za momke i devojke na plaži – bila je izložena na sajmu 2015. Godinu dana kasnije, plavo ambijentalno svetlo u prtljažnom prostoru Opel Vivaro Sporta, zapravo ga je stavilo u serijsku proizvodnju. U elegantnom Opelu Adamu putnici su mogli čak da prelaze između dve različite nijanse plave.
Pažnja: Viši nivo bezblednosti sa plavim svetlom i modernim prednjim led svetlima
Klasično plavo svetlo može se videti u vatrogasnim brigadama, policijskim i drugim vozilima za hitne slučajeve još od davnih dana. Već u 1930-ima, Opel Blitz vatrogasne mašine su nosile plava svetla – iako su ona i dalje kruto bila usmerena napred. Pedesetih godina prošlog veka saobraćaj je brzo rastao, a efekat upozorenja je značajno poboljšan 1955. godine pomoću „rotirajućeg svetla“. Dok su se policijski automobili sa svetlećim sistemima na krovu trkali kroz američke trilere iz 1970-ih, trebalo je sve do 1980-ih da ovi sistemi odu u Nemačku. Sa inovacijama osvetljenja od devedesetih godina prošlog veka, nije bilo zaustavljanja proizvodnje Opelovih specijalnih vozila (OSV). Stručnjaci su izgradili kombi vozila Zafira sa specijalnim signalnim sistemima, vatrogasna vozila Movano s prednjim svetlosnim lampama i automobile Insignia za Hitnu pomoć sa LED lampama upozorenja u otvorenim vratima prtljažnika.
U međuvremenu, LED tehnologija postala je mera svih stvari – nudi posebno efikasnu energetsku ravnotežu, duži radni vek i manje veličine rasvetnih sistema. To se, naravno, pre svega odnosi i na prednja svetla. Pomoću adaptivnog svetla IntelliLux LED®, Opel je demokratizovao vrhunsku inovaciju i prvi put ga predstavio u kompaktnoj klasi sa Astrom. Ova svetlost bez odsjaja, ali opet prilična dnevnom svetlu, sada je dostupna od kompaktnog automobila Opel Corsa do vodećeg brenda Opel Insignia.
Vidi i budi viđen: Opelove svetlosne inovacije iz 121 godine duge automobilske proizvodnje
Svetlosna tehnologija uvek je igrala vrlo posebnu ulogu u istoriji automobila iz Russelsheima. Sve je počelo prvim motorom 1899. godine – koji je i dalje imao romantičnu svetlost sveća. Jer su počeci automobilskih svetla bili prilično mračni. Prvi fenjeri stavljeni su ispred automobila. Primarna namera nije bila da se osvetli put, već da ga vide i drugi učesnici u saobraćaju. Krajem 19. veka, Opel Patentmotorwagen “System Lutzmann” otišao je korak dalje. Takođe je osvetljavala okolinu svećama u domaćinstvu, ali niko ih više nije morao nositi. Svijeća je sedela u osovini iznad koje je postavljen „far“ kao staklena posuda sa ogledalom. Opruga je neprestano pomerala sveću prema gore tokom procesa gorenja da je moglo optimalno da blista na stalnom nivou kroz staklo. Jednostavno rešenje za niske cene sa velikim efektom – ukratko, tipičnim za Opel.
Opel Kapitan – automobil koji pripada svetu
Opel je takođe postavio trendove u dizajnu farova. Farovi Kapitana iz 1938. godine nisu samo u potpunosti integrisani u blatobrane, već su imali i moderan šestougaoni oblik. Automobil za svakoga, „automobil koji pripada svetu“, prema brošuri iz 1938. Drugim rečima, Opel Kapitan „će ostati moderni automobil godinama koje dolaze zahvaljujući svojim modernim linijama i progresivnim dizajnom“.
U šezdesetim godinama oblik farova je postajao sve oštriji. Opel je vodio trend sa Kapitanom A iz 1964. godine, koji je zajedno sa svojim sestrinskim modelima Admiralom i Diplomatom naglasio ravan, širok izgled pravougaonih farova. Nije ni čudo što su uspešni modeli Kapitana postali pravi progresivni, komforni i snažni automobili koje bi neko mogao da priušti.
Opel GT je nastavio tim putem 1968. godine, impresionirajući ne samo svojim potpuno novim dizajnom flaše Coca-Cole – legendarni sportski automobil za sve je ujedno bio i prvi nemački automobil sa podižućim farovima. Kroz polugu na srednjoj konzoli prednja svetla su iskočila. Halogena svetla u rešetki ispod branika takođe su se udvostručila kao parking svetla.
Više svetla, više svetlosti sa ksenon sijalicama
Opel Omega B je prvi model koji je standardno ponudio Ksenon svetla kao standardna od 1998. godine. Svoje ime dugovali su prirodnom gasu kojim su se tela lampe punila. U poređenju sa halogenim prednjim svetlima koja su se obično koristila u tom trenutku, trostruki intenzitet svetlosti ne samo da im je pružio veći domet, već i bolju osvetljenost puta. I oni su bili mnogo efikasniji: potrošnja energije je bila za jednu trećinu manja, toplotna radijacija je za 40 procenata niža i produžen vek trajanja.
Dinamični sistem za nivelaciju prednjih svetala sada je takođe bio opcija. Ovo kompenzuje promene u položaju vozila – na primer, sa velikim opterećenjem ili tokom ubrzanja i kočenja. Zbog toga je put uvek bio jednoliko osvetljen. Još jednom, Opel je bio pionirski napredan, tehnologija osvetljenja koja je bila pristupačna širokom krugu kupaca.
AFL za sve u srednjoj klasi
Ako je jedino logično da je Opel prvi proizvođač vozila koji je 2003. godine u srednju klasu uveo dinamičko svetlo u krivinama i 90-stepeno svetlo u krivinama, uz AFL (adaptivno prednje osvetljenje) u Opel Vectri i Opel Signumu. Inovativna Opelova tehnologija osvetljenja kombinovala je dinamično osvetljenje na krivinama sa statičkim svetlom za uske krivine po prvi put. Dodatna komforna funkcija AFL-a bila je svetlost autoputa: pri brzinama od oko 120 km / h i stalnoj vožnji sa prednjim svetlom, osvetljenje kratkog svetla automatski se prilagodilo dugom svetlu i na taj način optimizovalo osvetljenje na daljinu. Sada standardni dinamički sistem za podešavanje farova osigurava da nema odsjaja za vozila koja dolaze u susret.
2004. godine, Opel Astra je prvi kompaktni model sa svetlom u krivinama. 2006. godine brend je još više demokratizovao bezbednosnu tehnologiju kada je Opel prvi put na raspolaganju imao dostupan bihalogeni svetlosni sistem (corner light) na minivanu i malim automobilima Merivi i Corsi.
Sledeća generacija svetla AFL + zasnovana na moćnim biksenonskim farovima debitovala je 2008. godine, predstavljanjem prve Insignie, čime je postavljen novi standard u automobilskoj industriji. Koristeći složene algoritme, raspodela osvetljenja na prednjim svetlima automatski je prilagođena odgovarajućem profilu puta i preovlađujućim uslovima vidljivosti. Moderni vodeći Opel imao je ukupno devet funkcija osvetljenja – gradsko svetlo, osvetljenje za pešačke zone, svetlo za seoske puteve, svetlost na autoputu,svetlo za nepovoljne vremenske uslove, statičko svetlo, dinamičko svetlo, kratko svetlo i dugo svetlo. Još jedna novost u Insigniji bila su LED dnevna svetla, koja troše znatno manje električne energije i na taj način manje goriva od dnevnog svetla sa glavnog fara.
IntelliLux LED® matrix svetla: Svetle kao dan, ali niko nije zaslepljen
Nova revolucionarna LED svetla IntelliLux lansirana su 2015. godine sa trenutnom generacijom Opel Astre. Još jednom zahvaljujući Opelu, funkcija koja je ranije bila rezervisana za luksuzna vozila debitovala je u kompaktnoj klasi. Prednja svetla kompaktne klase bestselera imaju ukupno 16 LED elemenata (po osam sa svake strane), koji automatski i neprekidno prilagođavaju dužinu i raspodelu svetlosnog konusa bilo kojoj saobraćajnoj situaciji i jednostavno „izrezuju“ automobile i one na putu prema dole. Dakle, postoji efekat sjaja – uz odličnu vidljivost. Ili kako to kaže ambasador marke Opel Jurgen Klopp: “Sjajno ja kao na fudbalskom stadionu – ali niko nije zaslepljen“.
Kako ovo funkcioniše, prilično je jednostavno: čim automobil napusti gradske granice, matrična prednja svetla automatski prelaze u režim dugog svetla i kontinuirano podešavaju dužinu i raspodelu svetlosnog konusa. Najsavremeniji sistem pretvara noć u dan za vozače i putnike bez uznemiravanja drugih učesnika u saobraćaju. Opel nudi izuzetno sofisticirano IntelliLux LED® svetlo u modelima Corsa, Astra, Insignia iNova Mokka.
Kruna slave razvoja trenutno je IntelliLux LED® piksel svetlo. Već se može naručiti i prvo će se koristiti u novom modelu Opel Insignia, koja će se naručivati na jesen. Iako su 32 LED elementa već omogućili Insigniji najbolju vidljivost u mraku, sada su na raspolaganju i 168 osvetljeni LED elementi poslednje generacije – vodeći u segmentu među proizvođačima. Farovi reaguju čak i brže i preciznije nego ranije, poboljšavajući vidljivost.
Čista efikasnost sa najboljim svetlima
Alternativno, Opel oprema Corsu, Astru i Crossland X posebno efikasnim svetlom. Svaka prednja svetla troše samo između 13 i 14W u režimu kratkog svetla. To odgovara uštedi energije većoj od 80 procenata u poređenju sa klasičnim halogenim lampama, koje za kratko svetlo troše oko 70W po faru. Ali Opelovi kupci ne moraju da prave kompromise u pogledu svetlosne snage. Naprotiv: zahvaljujući posebnoj tehnologiji reflektora, ovi ekstra ekonomični LED prednji farovi takođe pretvaraju noć u dan.