U periodu od 29. maja do 1. juna u Rimu je održan prvi sastanak evropske mreže dramskih pisaca Fabulamundi – Novi glasovi. Reč je o novom izdanju mreže koja je s radom započela 2007. godine s ciljem popularizacije i promocije savremenog dramskog pisanja među mladima.

Višednevnom susretu koji se održao u jednoj od sala rimskog nacionalnog teatra, Villa di Torlonia, prisustvovalo je četrnaest organizacija iz devet evropskih zemalja (Italija, Nemačka, Francuska, Španija, Rumunija, Austrija, Belgija, Češka, Srbija) sa svojih izabranih devetnaest dramskih pisaca i spisateljica. U ovoj značajnoj mreži, Srbiju predstavlja Hartefakt koji je predložio Biljanu Srbljanović i Patrika Lazića da budu deo Fabulamundi zajednice pisaca. Oni će, ispred Hartefakta, tokom sledeće tri godine u okviru mreže držati veći broj radionica za mlade dramske pisce u Srbiji, ali i gostovati u drugim partnerskim zemljama. Paralelno će u Srbiji gostovati mnogi značajni evropski pisci iz mreže tako da će mladi u Srbiji imati priliku da uče i od njih.

U okviru mreže Fabulamundi, u periodu do 2025. godine, bit će održano ukupno 66 radionica kreativnog pisanja u 9 zemalja, s preko 400 mladih koji će činiti novu generaciju dramskih pisaca osnaženih za dramsko pisanje s posebnim naglaskom na rodnoj ravnopravnosti, održivosti i digitalizaciji. U rad mreže uključene su i dve značajne evropske teatarske mreže – CAE i ETC – koji pružaju mentorsku podršku.

Po povratku iz Italije, Patrik Lazić je izjavio: „Sastanak na kojem smo učestvovali Biljana Srbljanović i ja, te Andrej Nosov kao direktor i osnivač Hartefakta bio je intenzivan i značajan. Upoznali smo mnoge značajne kolege i koleginice s kojima ćemo da sarađujemo u naredne tri godine i razmenjujemo grupe mladih pisaca. Neko od njih dolazi kod nas, a negde idemo mi. Svoje učešće u ovoj mreži vidim kao ohrabrivanje mladih autora i autorki za „ukrštanje“ i brisanje strogih autorskih podela. Iako je pozorišna režija moja primarna profesija, mene ne zadovoljava biti samo tumač tuđih tekstova. Ako filmski reditelji imaju slobodu da budu potpuni autori svojih dela, zašto pozorišni reditelji ne bi češće dobijali isto to pravo? Hronični nedostatak vere u nove tekstove i nove priče, stavlja pozorište u gubitnički položaj u odnosu na fenomenalne priče kojima smo svakodnevno izloženi kroz serije i filmove. Radionice koje smo u Rimu dogovorili bi u naredne tri godine trebalo da rezultiraju mnogim novim kvalitetnim dramskim tekstovima.“

Projekat mreže Fabulamundi-New Voices podržan je od strane Evropske Unije kroz program Kreativne Evrope.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.