Dizajn BMW logoa izuzetno je jednostavan, projektuje identitet elegantnog, čistog i jednostavnog, a ipak sportskog vozila, svesnog svoje pojave. Jedan je od najprepoznatljivijih logoa na svetu. Retko je, i nikad isuviše drastično, menjao svoj izgled, a nedavno je, nakon 13 godina, usledila najnovija promena. Na BMW i4 koncept vozilu prvi put je javnosti prikazan najnoviji BMW logo. Zadržao je svoj okrugli oblik kao i karakteristične boje – belu i plavu, ali više nema onaj karakteristični 3D izgled, već je spoljašnji prsten sada proziran. Ovo čini njegov izgled potpuno minimalističkim, što naglašava otvorenost i jasnoću.
Poreklo naziva BMW, zapravo skraćenica Bayerischen Motoren Werke, datira iz 1917. godine i nastao je preimenovanjem kompanije iz koje je BMW potekao, a koja je bila specijalizovana za proizvodnju aviona – Rapp Motorenwerke. Ova kompanija bila je locirana u Minhenu, glavnom gradu Bavarske. Iako se naziv promenio, tehnička oprema, imovina i radna snaga, ostali su inicijalno isti.
Te 1917. kada je kompanija BMW registrovana, nije postojao logo, tako da ni prve reklame nisu na sebi imale nikakav simbol niti amblem. Ipak, kako je BMW direktno proistekao iz Rapp Motorenwerke prilagodio je i njen logo. Zadržan je crni prsten i oblik kruga, a dodati su zlatni okviri prstena i slova B M W. Zemlja porekla kompanije – Bavarska, predstavljena je u kompanijskom logou. U unutrašnjosti prstena, četvrtine kruga su u bojama Bavarske, iako u obrnutom redosledu. Razlog za to bio je jednostavan – naime u to vreme bilo je zabranjeno bilo kakvo korišćenje obeležja države u komercijalne svrhe.
Iako je jedina ispravna stvar reći da BMW logo predstavlja simbol boja Bavarske – plavu i belu, upravo BMW je svoj logo prikazao na oglasu iz 1929. kao rotirajuci propeler aviona. Od te reklame nastao je mit i povezivanje logoa sa propelerima. Međutim, dugo se iz BMW AG nisu ni trudili da opovrgnu ovo tumačenje. A 1942. u izdanju publikacije “Aircraft Engine News“ pojavio se članak koji je podupreo ovu priču još više. Sve je i ilustrovano fotografijom na kojoj je BMW logo na mestu rotirajućeg propelera, jer je BMW bio pre svega čuven kao proizvođač motora aviona.
Na ulicama se BMW logo prvi put pojavljuje na rezervoaru čuvenog motocikla BMW R32 i to 1923. Dok je prvi automobil koji je poneo logo Dixi iz 1929.godine.
Tokom godina, kako je kompanija rasla, menjale su se boje i debljina linija i razmak između slova u izgledu BMW logoa. Tokom sedamdesetih i osamdesetih godina prošlog veka dodato je jos boja, ali je zadrzan originalni dizajn. Teget, crvena i plava ukljucene su u izgled logoa kao polukrugovi oivičavajući ga sa svih strana. A 1997. godine logo je promenio svoj izgled i postao trodimenzionalan. Ovo je postignuto korišćenjem senki i drugih efekata.
Zaključak je da iako je tokom godina bilo pogrešnih tumačenja značenja BMW logoa, sigurno ostaje da je on savršen i da prepoznatljivo simbolizuje kompaniju koja opravdava svoju reputaciju i nepogrešivo prati savremene trendove, što nama najnoviji izgled logoa i dokazuje. BMW je spreman za budućnost mobilnosti.