Glovo, aplikacija za sve, jedna je od najbrže rastućih platformi ovog tipa na svetu, a pokrenuta je u 26 zemalja, preko 400 gradova, sa više od sedam miliona korisnika. Srbija zauzima centralno mesto u ovom delu Evrope, a usluge Glovera potrošači trenutno mogu da dobiju u sedam gradova naše zemlje, dok je u najavi dalje širenje.
Raznolikost tržišta na kojima posluju, u vidu drugačijih navika potrošača i popularnosti proizvoda koje poručuju, stvara izazov da Glovo odgovori ovim zahtevima i zadrži lidersku poziciju. Iako zadatak nije lak, u njemu uživaju svi koji vode ovaj posao u Srbiji, počev od direktora Branimira Đurovića, do svih članova tima.
„Svako tržište je specifično i potrebno je prilagoditi sistem, da bi potrošači, partneri i dostavljači bili što zadovoljniji. U Srbiji su, u odnosu na zemlje sa zapada Evrope, omiljeni lokalno relevantni restorani, dok su tamo dominantni razni međunarodni lanci. Ta ponuda se razlikuje, od Niša, grada sa visokim gastronomskim standardima, preko Beograda koji ima najširi izbor, do Subotice gde ljudi vole da naručuju stvari iz radnji ili apoteka. Postoje razlike i u načinu plaćanja. Na primer, u Španiji se preko 90 odsto porudžbina plaća karticom, dok je ovde taj odnos 50:50. Tačnije, novi Glovo korisnici u Srbiji gotovo isključivo plaćaju kešom, a tek kasnije, kada steknu naviku poručivanja, kreću da koriste karticu. Iako Srbija ima visoku kulturu poručivanja preko interneta, pandemija je svakako ubrzala prelazak na online varijantu i brojke su sve bolje u korist beskontaktnog plaćanja“, kaže Đurović.
Kao uspešna međunarodna platforma, šta je Glovo naučio u Srbiji?
Tokom godina poslovanja, naučili smo važnost prilagođavanja lokalnim okolnostima. Na primer, Glovo je uglavnom percipiran kao aplikacija za dostavu, i da potrošači kontaktiraju s nama putem telefona. Ipak, uvideli smo da je kod nas i dalje veoma snažna navika korišćenja interneta u desktop varijanti, što nas je podstaklo da razvijemo i Glovo web platformu. Sa druge strane, jedna od ključnih stvari je i važnost konstantnog posvećivanja malim preduzetnicima i potrebi da im se izađe u susret tokom pandemije. Smanjili smo provizije koje naši partneri plaćaju za našu uslugu. Novonastala situacija je zadala snažan udarac njihovom poslovanju i bili smo svesni da je to nužno ukoliko žele da zadrže prihode i zaposlene.
Osim hrane, proizvoda iz prodavnica i apoteka, Glovo nudi mogućnost poručivanja doslovno bilo čega?
Tako je, Gloveri donose bilo šta iz grada što može da stane u njihovu torbu – od poklona koji niste stigli da kupite, do odeće iz omiljene radnje. Omogućavamo i kurirske usluge u okviru opcije „Delivery Express“. Ipak, naručivanje hrane čini 80 odsto svih porudžbina. Ostatak se odnosi najviše na kozmetiku, knjige i kućne aparate. Zadovoljan sam što smo uz pomoć naših jakih partnera, kao što su Merkator grupa (IDEA i Merkator prodavnice i supermarketi), DM i Dr. Max, uspeli uspešno da odgovorimo na raznoliku potražnju i stvorili navike koje podrazumevaju online kupovinu svakodnevnih potrepština.
Na koji način je ovo doprinelo otvaranju novih radnih mesta?
Jedna od najvažnijih stvari za nas je to što smo uspeli da održimo zaradu dostavljača, u zavisnosti od broja radnih sati. Istovremeno, sa rastom porudžbina povećavali smo broj dostavljača, a tim se skoro duplirao. To je dovelo do toga da ukupnim rastom Glovo omogućava veće promete u državi, a samim tim i prihode od poreza i drugih dažbina. U ovim izazovnim vremenima, dostavljačima smo obezbedili stabilan izvor prihoda i mogućnost zaposlenja sa punim i skraćenim radnim vremenom. Dostavljače zapošljavaju firme koje su registrovane za poslovnu delatnost kurirske/poštanske službe, sa šifrom delatnosti 5320. Jedan od uslova koje smo uveli jeste da uspostavljaju ugovorne obaveze sa kuririma, čime im se obezbeđuju uslovi za zdravstveno osiguranje, staž i drugi benefiti. Istovremeno, mi putem aplikacije nudimo tehničku podršku i organizaciju posla dostavljača.