Milica Šetka, direktorka marketinga, Bambi

Koliko je važno da brendovi prilagode svoju komunikaciju u situacijama kao što je COVID-19 kriza? Kako prebaciti fokus poruka koje brend šalje ciljnoj grupi?

I te kako je važno na koji način brendovi komuniciraju u ovako kriznim vremenima. Ono što je važno reći jeste da veliki brendovi imaju svoju ulogu i u ovakvim vremenima. U trenutku kada su milioni naših potrošača i fanova morali da ostanu kod kuće, kao posledica globalne pandemije, bilo nam je vrlo važno da brend Plazma ima aktivnu i relevantnu komunikaciju sa svojim potrošačima. U tom smislu, i ton i poruka koju smo hteli da pošaljemo ka potrošačima bila je prilagođena okolnostima, ali smo, takođe, hteli da ostanemo u stalnoj komunikaciji sa našim potrošačima, da čujemo i njih. Tako je i nastao projekat Velika dela nastaju kod kuće.

Kompanija Bambi plasirala je tokom pandemije kampanju „Velika dela nastaju kod kuće“. Šta je bio cilj kampanje i koje su ključne poruke?

Uzimajući u obzir sve okolnosti u kojima smo se kao društvo našli, tako smo i mi u kompaniji Bambi shvatili našu obavezu prilikom stvaranja platforme Velika dela nastaju kod kuće. Naša želja je bila da dodatno motivišemo ljude na solidarnost i empatiju koju su pokazali u ovoj situaciji, a Plazma ima tu emociju da upravo u ovakvim vremenima može ljude da poveže, čak i kada su fizički razdvojeni. Plazma je tu da ljudima pruži podršku, inspiriše ih da osmisle vreme sa svojom decom, kvalitetno ga provedu u krugu porodice, ali i podstakne na neke lepe gestove pažnje onima kojima je to tokom krize potrebno. Ovo je bila ujedno i prilika da se oko lepog i velikog projekta okupi nekoliko naših partnerskih kreativnih agencija. U vrlo kratkom roku agencije McCann Beograd, Kreativa Unlimited, Communis DDB i Žiška odgovorile su na naš brief i, svaka iz svog segmenta, dostavile veoma kreativne koncepte i ideje, koje smo sveli pod ideju Velika dela nastaju kod kuće.

U nekoliko nedelja tokom aprila i maja pozvali smo naše potrošače da podele sa nama njihova velika/mala dela od kuće. Organizovali smo live uključenja na društvenim mrežama, a svake nedelje smo imali donaciju za nekoliko ustanova. Za nekoliko meseci, od početka vanrednog stanja, pa do leta, kompanija Bambi podržala je preko 30 ustanova i organizacije sa više od 30 miliona dinara. Na taj rezultat projekta Velika dela nastaju kod kuće smo najponosniji.

Zašto je važno da brendovi budu ujedinjeni u borbi protiv pandemije? Koja je moć brendova u ovakvim situacijama?

Ovde, pre svega, govorimo o solidarnosti i empatiji, koju svaki brend mora da pokaže. U ovakvim situacijama, potrebno je da budemo deo zajednice, da budemo blizu naših potrošača, da im pružimo podršku, kako bi sve izazove koji su ispred njih, lakše savladali. Brend u ovakvoj situaciji može da bude upravo to – drug, partner, saputnik, podrška da se određena teška situacija lakše prebrodi.

Zašto je važno da potrošači znaju da su brendovi uz njih i kada je najteže? Šta potrošači zapravo očekuju od brendova u ovakvim situacijama?

Potrošači u ovakvim situacijama, pre svega, očekuju razumevanje, ali i relevantnu komunikaciju od strane brendova. Ono što smo zaključili jeste da je komunikacija u vreme korone velikim delom prešla na digitalne kanale, pa je i to razlog zašto smo se odlučili da kao glavni kanal komunikacije koristimo upravo društvene mreže. Brend konstantno mora da prati navike i stavove potrošača, čak i u ovakvim situacijama, kako bi ostao relevantan. Brendovi će morati da nastave da se prilagođavaju novoj situaciji u kojoj se svi nalazimo. Na duže staze, ovo stanje će uticati i na navike potrošača, navike u kupovini, i tu će biti obaveza svih brendova da prate tržište, a samim tim da prilagođavaju i svoje strategije. Ali, na kraju, isto tako verujem da ćemo iz ovoga svi izaći sa mnogo više znanja, iskustva i poverenja.

U kojoj meri potrošači danas cene brendove koji su društveno odgovorni?

Brojna istraživanja pokazuju da potrošači sve više veruju i više cene brendove koji su društveno odgovorni, tj. koji vode računa o bitnim pitanjima za zajednicu, pa i čitavo čovečanstvo. Brend može da bude pokretač promena ne samo kada su u pitanju zaštita životne sredine ili bolji uslovi obrazovanja, već brojne druge teme koje su od interesa za potrošače. Brend, sa druge strane, ima tu obavezu da bude uz svoje potrošače, a Plazma je to upravo pokazala projektom Velika dela nastaju kod kuće.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.