Aleksandar Milić, Head of Marketing, Communications & Complaints Management, Sberbank
Sberbank je nedavno pokrenula projekat „SberZeleno – 1 email = 1 drvo“. Zašto je ovaj projekat značajan za društvenu zajednicu?
„SberZeleno – 1 email = 1 drvo“ projekat je u okviru koga je Sberbank Srbija pozvala sva fizička lica sa kojima sarađuje da nam elektronskim putem, preko našeg zvaničnog sajta, ostave svoju e-mail adresu i saglasnost da sva obaveštenja banke ubuduće dobijaju isključivo elektronskim putem, a ne u papirnoj formi. Istovremeno, Sberbank se obavezala da će za svaki email i saglasnost koje dobije zasaditi po jednu sadnicu i time pružiti dodatni doprinos unapređenju sredine u kojoj živimo.
Zahvaljujući nizu promotivnih aktivnosti i uz dobro koncipiranu komunikaciju, naša banka uspela je da animira više od 23.000 klijenata i da uz njihovu podršku tokom marta i aprila 2021. godine zasadi tačno 23.511 sadnica listopadnog i četinarskog drveća na brojnim goletima širom Srbije. To znači i da smo u okviru ovog projekta značajno smanjili potrošnju papira, ali i da smo zajedno sa našim klijentima, a u saradnji sa JP „Srbijašume“ i JP „Nacionalnim parkom Fruška Gora“, i uz podršku Ministarstva za zaštitu životne sredine, započeli veliku akciju pošumljavanja koja će se nastaviti u narednom periodu.
Da li se očekuje od jedna banka da se bavi ekološkim pitanjima i pošumljavanjem?
Pošumljavanje i briga o zdravlju sredine u kojoj živimo obično nisu teme u kojima mnogi očekuju da vide jednu banku. Međutim, Sberbank Srbija već godinama inicira i realizuje različite ekološke projekte i aktivnosti, jer smatramo da su briga o zdravlju i unapređenje životne sredine deo naše odgovornosti. Upravo zbog toga, naša banka je tokom prošle i ove godine realizovala nekoliko velikih ekoloških akcija posvećene čišćenju priobalja u Beogradu – duž šetališta na Savi i Dunavu. Tokom ovih akcija, prikupljeno je, uklonjeno i kasnije reciklirano više od tri tone najrazličitijeg nerazgradivog otpada, koji su primarno činile plastične flaše, PVC kese i limenke. S druge strane, Sberbank je zahvaljujući projektu „SberZeleno“ za samo godinu dana sačuvala i spasila više od 31 stabla starijih od 12 godina.
Koliko je značajno klijentima da brend kome veruju bude društveno odgovoran?
Na ovo pitanje ne postoji jedinstven odgovor, jer je teško reći u kojoj se meri građani ili kompanije opredeljuju za poslovnu saradnju sa nekim od partnera samo na osnovu toga koliko je on društveno odgovoran ili ne. Sberbank Srbija na društvenu odgovornost ne gleda kao na tržišnu ili komparativnu prednost, i projektima kao što je „SberZeleno“ nastavljamo građenje i jačanje našeg brenda, uporedo sa odličnim poslovnim i finansijskim rezultatima koje ostvarujemo.
Projekat „SberZeleno“ pokrenuli smo i u njega uložili puno energije, vremena i sredstava isključivo zbog toga što smatramo da kroz smanjenje štampanja i pošumljavanje goleti možemo uraditi dobru stvar za sve nas i generacije koje dolaze. Veliki broj naših klijenata prepoznao je vrednosti koje nosi projekat i u razgovoru sa njima primetili smo da se mnogi od njih zaista osećaju dobro, ali i ponosno, jer banka sa kojom sarađuju brine o životnoj sredini i bavi se društveno odgovornim aktivnostima.
Kako mobilisati ljude da se, osim kroz lajkove na mrežama, aktivno i fizički uključe u akcije?
Živimo u trenutku u kome se društveni aktivizam u mnogome preselio na društvene mreže, ali i dalje je puno građana koji su spremni da zbog dobre ideje i predloga ustanu od svog računara i pridruže vam se.
Naravno, dobra ideja samo je početak i da bi nekoga zaista motivisali i animirali potrebno je da mu na pravi način priđete i objasnite šta je smisao svega i kako ćete stići do cilja. Upravo zbog toga, Sberbank Srbija, a posebno koleginice i kolege iz naših filijala, uložili su puno energije i posvećenosti u projekat „SberZeleno“. Sa klijentima smo razgovarali na terenu, pozivali ih telefonom i email porukama, komunicirali smo sa njima putem društvenih mreža, kroz objave u tradicionalnim medijima, ali i kroz organizaciju različitih događaja. Pokazali smo im svoju posvećenost i odlučnost. Pokazali smo im da se konkretne stvari u ovom projektu zaista događaju, jer smo zaista organizovali sadnju na goletima duž planina Suvobor i Rudnik, sadili smo sa našim zaposlenima na Košutnjaku, a u planu su slične akcije pošumljavanja i na obroncima Fruške Gore.
Zašto je važno da brendovi glasnije govore u javnosti o važnosti očuvanja životne sredine?
Briga o sredini u kojoj živimo svakako je važna tema za sve nas. Ekološki problemi nas svakodnevno okružuju. Samo ovog leta imali smo šumske požare u Grčkoj, ali i Srbiji, koji su nas sve zaprepastili. Imali smo veliki požar na deponijama u Vinči i Novom Sadu. Tokom zime Beograd, ali i drugi naši gradovi postaju jedni od najzagađenijih u celoj Evropi, a tu su i česte suše, globalno zagrevanje, elementarne nepogode itd.
Upravo zbog toga važno je da se sve kompanije u okviru svojih aktivnosti bave i temom ekologije. Sberbank Srbija svojim primerom i projektom „SberZeleno“ svakako želi da ohrabri i pozove svoje klijente i partnere da nam se pridruže u velikoj borbi za zdraviju životnu sredinu i da sa svoje strane učine sve ono što je moguće kako bi ekološke izazove pobedili. Važno je da svojim primerom podstičemo jedni druge i da u tome nastupamo kao partneri, posvećeni zajedničkom cilju.