„Šta ako mi nađu nešto“, „Nemam vremena“, „Neće to valjda mene“ – prema pisanju medija neki su od najčešćih strahova i izgovora žena koje ne odlaze na redovan pregled dojki. S druge strane, štampani mediji su u oktobru, koji se obeležava kao Međunarodni mesec borbe protiv raka dojke, najčešće upućivali čitateljkama poruke „da je rak izlečiv kada se otkrije na vreme“, „da budu hrabre“ i „da se redovno (samo)pregledaju“.
Analiza agencije „Kliping“ pokazala je da su štampani mediji najčešće izveštavali o besplatnim pregledima dojki širom Srbije (28%), slede preventivni saveti (10%), vest da je na Institutu za onkologiju Vojvodine u Sremskoj Kamenici izveden prvi tretman brahiterapije karcinoma dojke u Srbiji i manifestacije koje su imale za cilj da što veći deo društva postane svestan o važnosti pregleda, odlaska na mamografiju, ali i da pruže podršku ženama koje se bore sa ovom bolešću (po 8%).
Kao inicijatori tekstova, u preko 15% objava bili su zastupljeni apeli i realizacije aktivnosti različitih udruženja kao što su „Žena uz ženu“, „Budimo zajedno“, „Evropa Dona Srbija“, Ženski centar „Milica“… Na drugom mestu su lekari (14%), a na trećem društveno odgovorne kompanije (13%). Analiza je pokazala da je u 80% tekstova ova tema bila i centralna, a svi naslovi bili su informativnog karaktera. Raduje i informacija da se o ovoj temi priča ne samo na nacionalnom nivou već i u lokalnim i regionalnim medijima (35% od ukupnog broja tekstova), koji su najčešće izveštavali o besplatnim pregledima u različitim gradovima Srbije.
Predstavnici zdravstva, civilnog sektora, mediji, žene koje su se uspešno izborile sa rakom dojke, sportisti, poznate ličnosti, predstavnici kompanija jednoglasni su bili da „tri minuta pregleda može spasti život“, uz poruku da su „samopregled, ultrazvuk i mamografija dojki prevencija lošeg ishoda“.