Digitalno doba menja način na koji ljudi komuniciraju sa bankama što transformiše funkcionisanje bankarske industrije. Kako će izgledati digitalno bankarstvo možda najbolje pokazuje primer podizanja gotovine na bankomatu bez upotrebe kartice, otvaranje računa i dobijanje kredita za 15 minuta preko digitalnih kanala, upravljanje finansijama cele porodice preko jedne mobilne aplikacije… I to su samo neke od inovacija u plaćanju i mobilnom bankarstvu o kojima je bilo reči na godišnjoj konferenciji najveće poljske softverske kompanije Asseco.

Tehnologiju podizanja gotovine bez kartice prezentovao je Igor Gržalja, predsednik Uprave Asseco Hrvatska.

„Ulogujete se na svoju aplikaciju za mobilno bankarstvo i zatražite kod za podizanje gotovine. Kod stiže u obliku SMS poruke, ukuca se u bankomat i imate keš u rukama“, objasnio je Gržalja.

„Milenijalci i nove generacije ne žele da odlaze u poslovnicu banke da bi aktivirali digitalni proizvod, zbog čega banke pokreću portale i digitalne poslovnice. Ti portali su dobro prihvaćeni i vidimo priliku za razvoj biznisa“, dodao je Gržalja.

On je naveo j primer Mađarske gde se tekući račun u banci može otvoriti za osam minuta i dobiti kredit za 15 minuta, sve putem digitalnih kanala.

„Šta biste rekli ako bih vam rekao da možete upravljati finansijama cele porodice na jednom mestu“, upitao je Robert Mihaljek, direktor prodaje za međunarodno tržište iz Asseca. „To će u budućnosti biti moguće uz tri klika mišem i, naravno, svačiji pristanak. Danas kad idete na Amazon i kupujete knjigu, ne brinete se o plaćanju i ostalim detaljima – želite knjigu. Pomoću regulative PSD2 moći ćete da platite direktno Amazonu s vašeg tekućeg računa i nećete više morati ići na PayPal i ostale usluge za plaćanje, a istovremeno će ceo proces biti puno sigurniji“, objasnio je.

Regulativa PSD2 će bitno promeniti pravila igre u bankarstvu. Njen glavni cilj je dati što više klijentu kako bi on mogao upravljati svojim podacima i kako bi bio siguran, objasnio je Mihaljek.

„Analitičari kažu da je PSD2 najveći potres u finansijama i bankarstvu nakon dolaska internet bankarstva. Ideja je otvoriti bankarstvo kako bi se rodile nove inovacije, a potrebna je i promena poslovne kulture jer će banke morati da otvore i daju vaše podatke trećim strankama, naravno ako vi pristanete na to“, rekao je Mihaljek.

On je objansio da će biti banaka koje će ostati iste kao i danas, ali biće i onih koje će ulaziti u partnerstva s fintek kompanijama. „Banke će se specijalizovati, a za samo pet godina finansije će biti potpuno drugačije mesto“.

Pjotr Jelenski, predsednik Upravnog odbora Asseco SEE (South Eastern Europe), kazao je kako 62 od 291 banke okruženju koriste njihov softver i rešenja, a mnogo ljudi i ne zna čije proizvode zapravo koriste. Njihov je i Payten koji svakog meseca ima preko 55 miliona transakcija, imaju 120 velikih korporativnih klijenata, upravljaju s 9000 bankomata i 420.000 POS terminala u regiji jugoistočne Europe.

Strategija Paytena u narednom periodu je je nastup na tržištima u razvoju, dakle širenje u regiji, južnoj Americi, Egiptu, a možda i Etiopiji i Nigeriji. Zaključo je kako je najveći izazov pred Assecom, ali i brojnim drugim IT kompanijama balans izmedu stabilnosti i fleksibilnosti: „Treba da budemo agilni kao gliser i u isto vreme stabilni kao veliki brod“.

Artur Viza, potpredsednik Upravnog odbora Asseco Poljska pojasnio kako ovaj IT gigant danas radi u više od 50 zemalja sveta. To su postigli u 30 godina postojanja i mogu se pohvaliti godišnjim prihodom od 2,2 milijarde evra i 24.000 zaposlenih. Trenutno su peti najveći proizvođač softvera u Evropi.

Ova kompanija će u Srbiji, ali i u drugim zemljama regiona, intenzivno razvijati e-trgovinu, procese obrade i mobilna plaćanja, kao i postavljanje POS terminala i bankomata.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.