Kakva je uloga digitalnih platformi poput 4zida u promeni industrije?

Prelazak oglašavanja nekretnina na internet ne samo da je olakšao i ubrzao pristup informacijama, povećao kvalitet i obim oglasnih informacija, nego je i doprineo razvoju i edukaciji tržišta. Orijentacija 4zida je upravo ta – da olakšavamo i pomažemo, kako ljudima koji traže stan, tako i vlasnicima, agencijama ili investitorima koji prodaju ili izdaju nekretnine, odnosno – da činimo tržište boljim za sve. Na primer, zahvaljujući statistikama i trendovima kretanja cena koje već dugo objavljujemo na našem sajtu, korisnici 4zida mogu da procene šta je dobra ponuda za određeni grad ili kraj grada, umesto da sami procenjuju ili da zavise samo od mišljenja drugih aktera na tržištu. Isto tako, vlasnici nekretnina mogu besplatno na našem sajtu da dobiju procenu vrednosti svoje nekretnine, shodno svim važnim parametrima koje koriste i sami procenitelji. Baratanje velikom količinom podataka već godinama unazad nama omogućuje da dajemo dobre statistike i procene. Sa druge strane, oglašavanje i procesi prodaje iz ugla agencija i investitora su mnogo ubrzani digitalizacijom, a ima tu još puno prostora da celo tržište ide u pravcu tzv. PropTech-a, tj. poslovanja u oblasti nekretnina baziranog što više na tehnologiji. Mi smo vrlo orijentisani ka tome, no treba imati u vidu da se tržišta ne menjaju preko noći nego je potrebno vreme da se kreiraju tehnološki alati, kao i da svi akteri usvoje nove navike i načine rada, što je možda i najveći deo posla.

Koliko je bilo teško etablirati se kao jedna od najposećenijih platformi za oglašavanje nekretnina u Srbiji, a kako to izgleda sada?

Svaki početak je težak. No, mi smo kroz vreme postigli veliki rast, tako što se nismo orijentisali na naše konkurente, nego na naše korisnike i klijente i na to šta mi možemo više ili bolje da im pružimo, kako bismo im pomogli u procesu kupoprodaje ili izdavanja. Brzo se razvijamo, pravimo sjajne stvari, ali pravimo nekad i greške pa ih ispravljamo i učimo na njima. Važan nam je fer odnos sa korisnicima i klijentima.

Portal je 2016. godine akviziran od strane IKT grupacije Inspira. Koliko je taj događaj bio ključan za dalji razvoj platforme?

Mislim da je to bilo ključno. Svaka čast ekipi koja je pokrenula i dotle razvijala sajt. S tim da je na tržištu već postojala konkurencija koja je tu dugo prisutna i sa većim biznis resursima iza sebe, tako da je teško malim igračima da se sami probiju i zauzmu neku značajniju poziciju. Inspira grupa je tu pružila potrebne resurse, tim, znanje i iskustvo da se sajt dalje pogura i postane ono što sada jeste i u šta će tek da se razvije. Veoma je značajno naše iskustvo u vođenju drugih liderskih oglasnika u Srbiji – Infostuda i Polovniautomobili.com, koje smo preneli i na tržište nekretnina, a sve u službi korisnika.

Više od milion građana Srbije mesečno poseti vaš sajt. Na koji način to postižete?

Za početak, imamo najveću bazu od oko 75.000 oglasa u Srbiji, a pritom vodimo računa o ažuriranju oglasa. Osim toga, posetiocima pružamo dodatne besplatne alate, poput informacija o stambenim kreditima, o osiguranju, savete pravnika na teme kupoprodaje nekretnina, alate za procenu da li se više isplati iznajmljivanje ili kupovina na kredit i slično. Skoro smo unapredili naš alat za preporučivanje nekretnine shodno tome šta posetioca interesuje.

Ljudi se prilikom odabira nekretnina sve više oslanjaju na digitalne platforme. Iz te prizme, šta možemo očekivati od 4zida kada je budućnost u pitanju?

Trudićemo se da i dalje koristimo tehnologiju tako da olakšamo ljudima donošenje pametnih odluka u procesu kupoprodaje nekretnina. Ali ćemo zadržati i vrlo ljudski pristup.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.