Kompanija Coca-Cola HBC saopštila je da će emisiju gasova s efektom staklene bašte svesti na neto nulu u celom lancu vrednosti do 2040. godine. Kroz postojeće ciljeve do 2030. godine kompanija će smanjiti svoju emisiju gasova sa efektom staklene baste za 25%, a u narednoj dekadi za jos 50%. Kako bi uticala na emisije treće strane, kompanija će nastaviti da proširuje saradnju sa svojim dobavljačima na ostavarenju zajedničkih ciljeva u ovoj oblasti. Ukoliko nije moguće u potpunosti eliminisati emisije, kompanija će obezbediti investicije u druge mere prevencije klimatskih promena.

Kako bi postigla ovaj ambiciozan cilj, Coca-Cola HBC se obavezala da će:

  • Investirati 250 miliona evra u inicijative posvećene smanjenju emisije gasova do 2025.
  • Preći na 100% obnovljive izvore električne energije u svim svojim operacijama, a stalnim inovacijama uticati na energetsku efikasnost.
  • Osnažiti cirkularnu ekonomiju u oblasti ambalaže kroz veću upotrebu rPET ambalaže[1], usvajanjem opcija sa manje ambalaže i opcija sa povratnom ambalažom, smanjenjem plastike u sekundarnoj ambalaži.
  • Obezbediti energetski efikasne i ekološki prihvatljive frižidere za kupce
  • Smanjiti emisiju štetnih gasova iz sirovina
  • Uvesti program „Zeleni vozni park“, koji za cilj ima prelazak na vozila sa nižom stopom emisije CO2.    

Dodatno, Coca-Cola HBC je uvela smanjenje emisije CO2 kao jednu od komponenti dugoročnih planova za motivisanje menadžmenta kompanije.

Komentarišući ovu najavu, Zoran Bogdanović, glavni izvršni direktor Coca-Cola HBC grupe, rekao je: „Ova obaveza je krajnja destinacija ambicioznog puta ka održivoj budućnosti, koji smo započeli pre mnogo godina. Ovaj korak je u skladu sa našom filozofijom da podržimo društveno-ekonomski razvoj naših zajednica i ostvarimo pozitivan uticaj na životnu sredinu. Iako još nemamo sve odgovore, naš plan, dosadašnji rezultati i partnerski pristup daju nam samopouzdanje da ćemo ih ostvariti”.

Ova globalna kompanija uspešno posluje i na tržištu Srbije i to već više od pola veka, a svoje rezultate u oblasti održivog poslovanja tradicionalno predstavlja javnosti i zainteresovanim stranama kroz lokalni Izveštaj o održivosti.

“Želimo da budemo odgovoran i pouzdan partner zajednici u kojoj poslujemo i osnažimo je u ekonomskom, socijalnom i ekološkom domenu. Ponosni smo na činjenicu da od 1. jula 2020. godine, sva električna energija koju koristimo u obe punionice u Srbiji, 100% potiče iz obnovljivih izvora energije. Zahvaljujući tome, tokom 2020. uštedeli smo 11.707 tona CO2.  Dodatno, trudimo se da povećamo efikasnost u očuvanju resursa time što smo 51% naših rashladnih uređaja koji se nalaze u prostorijama kupaca, zamenili energetski efikasnim modelima”, navodi generalni direktor Coca-Cola HBC Srbija Svetoslav Atanasov.  

Coca-Cola HBC jedna je od prvih kompanija koja je postavila naučno zasnovane ciljeve u oblasti održivosti i na njihovom ispunjenju kontinuirano radi. U poslednjih deset godina, kompanija je prepolovila direktnu emisiju gasova sa efektom staklene bašte, a plan smanjenja ugljen-dioksida do 2030. već je usvojen i odobren i zasniva se na budućnosti u kojoj globalno zagrevanje neće prelaziti 1,5 °C. U martu 2021. godine, Coca-Cola HBC je prema Dow Jones indeksu održivosti, po peti put u poslednjih 7 godina ocenjena kao najodrživija svetska kompanija za proizvodnju pića, što je najbolji rezultat do sada.


[1] Ambalaža proizvedena od recikliranih boca

Više o postavljenim ciljevima možete pogledati na videu:

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.